Toon posts:

[MySQL] Hoeveel queries/connections maximaal?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel bezig met het maken van een aantal scripts voor sites met redelijk wat traffic (50.000+ bezoekers per dag), en ik vroeg me af:
Bij hoeveel queries en connections per dag krijgt MySQL serieuze problemen?

Daarmee hangt samen een andere vraag: zou het in sommige gevallen beter zijn flat-files te gebruiken voor opslag van (tijdelijke) data? Bijvoorbeeld IP-adressen, zou het aanmaken van aparte txt-files daarvoor een goede manier zijn om de database te ontzien?

Alvast bedankt,
PunkWorld

• FastWallie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-11-2024
Kijk voor statistieken hier eens.

Verder zou ik geen losse files gaan gebruiken. Daar heb je veel meer geklooi mee dan een database (waarvoor je toch al backup routines heb gemaakt??)

http://www.jawal.nl

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk, maar dit is voor redelijk onbelangrijke data, die aan het eind van elke dag weer vernietigd wordt. Het gaat hierbij dan ook puur om serverload en het zo min mogelijk belasten van de database.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 20:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op maandag 08 april 2002 11:34 schreef PunkWorld het volgende:
Ik ben momenteel bezig met het maken van een aantal scripts voor sites met redelijk wat traffic (50.000+ bezoekers per dag), en ik vroeg me af:
Bij hoeveel queries en connections per dag krijgt MySQL serieuze problemen?
Dat is vooral afhankelijk van je serverconfig. Een 486 met 8MB gaat eerder onderuit dan een dual 1GHZ met 2GB geheugen natuurlijk..
Daarmee hangt samen een andere vraag: zou het in sommige gevallen beter zijn flat-files te gebruiken voor opslag van (tijdelijke) data? Bijvoorbeeld IP-adressen, zou het aanmaken van aparte txt-files daarvoor een goede manier zijn om de database te ontzien?
Ligt er helemaal aan wat je precies gaat oplsaan. Bedenk wel dat flatfile in 99,9% van de gevallen een stuk meer van je server vraagt dan een geoptimaliseerd data retreival systeem als een database.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:37

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

MySQL kan best wel veel trekken. In dat statslinkje van FastWallie kun je zien dat Artemis gemiddeld 240 queries per seconde doet. Tijdens de topuren zijn dat er meer dan 350 per seconde. Dit draait met gemak op een dual Athlon MP 1600+ met 2GB RAM.

Op de MySQL mailinglist heb ik een aantal keren ervaringen gelezen van mensen die gewoon stug 1000 queries per seconde (met veel inserts) doen zonder problemen. Het is gewoon een kwestie van goed optimaliseren.

Versie 3.23.49 is tot nu extreem stabiel gebleken, wat je ook kunt zien in de stats. De MySQL server van het forum had met de vorige versies nog kuren. Dat is nu verdwenen. MySQL zit inmiddels op een uptime van 35 dagen. Ik zou zeker upgraden als je nog een oudere versie gebruikt.

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Met een recente benchmark van onze nameserver software hebben we ruim 2300 queries/sec vanuit een InnoDB database met 1 miljoen records getrokken.

Dit waren alleen maar selects.

Het systeem waar het op draaide was een Dual P3-700 met ruim voldoende ram (1-2gb).

Het is nog niet duidelijk wat precies de bottleneck was, de test pc's of de database/name server :)
Pagina: 1