Ik ben bezig met het maken van kleine scriptjes om wat PHP te leren. En ik ga deze scriptjes ook op hotscript zetten zodat ze niet waardeloos zijn, maar omdat ik ineens zin had om een flat-file database te gebruiken begon ik me af te vragen hoe ik dat zal gaan aanpakken.
Ik ken nu verschillende manieren. De eerste is met fgetcsv() ofzo. Die maakt regels als "username","password" enz. Ik vond dit niet echt fijn werken ivm met variabele hoeveelheid data.
Een andere manier was met list($user,$pass) = split("[|]",$data) en dat leek best goed, maar wanneer je in een poll unlimitid answers wilt supporten viel ook dit af.
Toen begon ik zelf wat te bedenken
en kwam met 2 nieuwe ideeen. De eerste was met preg_replace, maar dat is denk ik een zeer trage methode. Je krijgt dan bijv. 10x deze regel:
$this->database=@preg_replace("/\\[$id\]((.|\n)*?)\|((.|\n)*?)\\[$id\]/ise", "poll_id('\\1','\\3')", $this->database, "1");
Dit leek me niet zo'n snelle methode
En toen kwam ik op het idee om direct variabelen weg te schrijven. Dus dat je een php file als database gebruikt. Zoiets dus:
Dit is snel met opvragen dacht ik alleen weet ik niet of het verstandig is. Wat zouden jullie doen voor een poll?
Ik ken nu verschillende manieren. De eerste is met fgetcsv() ofzo. Die maakt regels als "username","password" enz. Ik vond dit niet echt fijn werken ivm met variabele hoeveelheid data.
Een andere manier was met list($user,$pass) = split("[|]",$data) en dat leek best goed, maar wanneer je in een poll unlimitid answers wilt supporten viel ook dit af.
Toen begon ik zelf wat te bedenken
$this->database=@preg_replace("/\\[$id\]((.|\n)*?)\|((.|\n)*?)\\[$id\]/ise", "poll_id('\\1','\\3')", $this->database, "1");
Dit leek me niet zo'n snelle methode
En toen kwam ik op het idee om direct variabelen weg te schrijven. Dus dat je een php file als database gebruikt. Zoiets dus:
PHP:
1
| <?$poll[1][question]=("Blaat");$poll[1][answers][1]=("ja");$poll[1][results][1]=("10");$poll[1][answers][2]=("nee");$poll[1][results][2]=("25");?> |
Dit is snel met opvragen dacht ik alleen weet ik niet of het verstandig is. Wat zouden jullie doen voor een poll?