Toon posts:

[W2000 SERVER] Active dir. start niet op

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op onze server een Windows 2000 Server machine krijgen we bij het opstarten de melding dat SAM niet geïnitialiseerd kan worden, omdat Active Directory niet gestart kan worden. Opstarten met Act. Dir. terugzetten geeft geen resultaat en onder die modus kunnen wij Active Dir. niet benaderen. Welke stappen moet ik nu gaan uitvoeren?

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Krijg je nog een bepaalde error code??

Verwijderd

Topicstarter
Ja een 0x000... maar daarmee kan ik alleen vinden dat dat betekent dat Act. Dir niet geïnstalleerd is.
DCPROMO kan ik ook niet starten, omdat ik alleen maar in Veilige modus kan starten.

edit:

0x00002e1

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-04 18:30
- boot in active dir. restore mode
- start ntdsutil
- voer repair acties uit.
probeer eerst files, recover, dit is een repair met weinig risico.

voor meer info: zie documentatie

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Topicstarter
Dat laatste werkt ook niet meer, zelfs in die mode krijg ik die foutmelding en kan alleen op OK klikken, waardoor het systeem reboot. Kan dus helemaal niets meer! HELP!!!

• paulhekje
dat wordt booten van cd en repairs uitproberen, als dat niet lukt helaas herinstallatie...

als je een backup hebt van de system state kun je die daarna restoren.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

hmmm... Dat heet nou echt microsoft :'(
Dezelfde problemen ontstaan als je de Active Dir. eruit vist en er weer in wilt zetten .. "Dat gaat niet!!"
Waarschijnlijk wordt het een re-installation van Win2K.

p.s. Als het je wel gelukt is .. graag een reactie :)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-05 22:43

DarkSide

theres no place like ::1

VOlgens mij had ik dit ook een keer.
ik had toen perongeluk teweinig rechten op de C schijf gezet. Had het system account weggehaald.
Kijk daar eens na.
Sysaccount toevoegen en restarten.

Suc 6.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• paulhekje
Op maandag 08 april 2002 20:52 schreef Hielke het volgende:
Dezelfde problemen ontstaan als je de Active Dir. eruit vist en er weer in wilt zetten .. "Dat gaat niet!!"
Dat kan wel met de juiste procedure: restoren van system state na booten in Active Directory restore mode.

Verwijderd

Draait DNS op je server ?
AD wil nl niet starten zonder DNS server...

• Harrie666
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-02 19:35
Op maandag 08 april 2002 20:52 schreef Hielke het volgende:
hmmm... Dat heet nou echt microsoft :'(
Dat is niet zo gek als het om een Windows 2000 server gaat :)

-- flauw ik weet het ---

Vaak is het alleen geen Microsoft fout maar 1 van de beheerder, deze dingen komen niet uit de lucht vallen.

Wat heb je gedaan dat je deze meldingen krijgt ?
Pagina: 1