En alweer een dooie IBM Deskstar 60GXP...

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-10-2025
... Verder niks eigenlijk. Dit type harde schijf schijnt bij bosjes dood te gaan, dus bij deze, weer een melding.
De HD in kwestie (40 Gig IBM Deskstar 60 GXP) is zelfs nog maar anderhalve maand geleden uit de fabriek gerold, en ik heb 'm absoluut niet misbruikt in die tijd (ik doe niet aan massaal MP3 en DivX downloaden, en 't grootste deel van de tijd dat ik 'm heb gehad heb hoefde hij niet op volle snelheid te draaien). Overigens was deze HD een vervanging voor een HD van hetzelfde type die ook dood was gegaan.

't Zure is alleen dat ik net een vette upgrade heb gemaakt (van Slot A Athlon 600 naar Athlon XP 1800+), en voordat ik Windows weer volledig aan de praat kon krijgen om m'n salvo aan games uit te proberen, ging dus die HD dood. Een paar uur heeft hij op volle snelheid (Ultra ATA-100) gedraaid, en toen wou de leeskop dus ineens niet meer bewegen.
Ik heb nu alleen nog maar m'n ouwe 15 Gig HD (die al bijna twee jaar perfect werkt) waar Linux op staat, en ik kan nu dus alleen maar Quake 3 met wat mods spelen. Niet dat ik daarmee niet van m'n nieuwe krachtpatser kan genieten, maar ik zou toch liever andere games willen spelen op moment (Tribes 2, Tribes 2, ennuh... Tribes 2), die nu ook echt lekker moeten draaien.

Anyways, vandaag stuur ik die HD maar weer op naar IBM, vraag om een 120GXP als vervanging deze keer, en indien mogelijk met alle data erop die als 't goed is nog steeds op de dooie HD staat, en als ze geen 120GXP willen geven, dan maar de winkelwaarde terug. Hoe dan ook, ik wil niet weer een 60GXP :(

Verwijderd

Vraagje, volgens je sig heb je heel wat hardware in je compu zitten. Heb je een 300W+ voeding van goede kwaliteit?

Heb 2 60GXPs van 40GB in Raid draaien in mijn PC, allebei dood en teruggestuurd. Later ging ook een 16x brander dood. Bleek mijn voeding het niet te trekken. Sinds ik een 300W voeding heb loopt alles als een zonnetje...

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-10-2025
250 Watt voeding heb ik. Ik was al van plan om een 300 Watt voeding te nemen, zodra ik 't geld ervoor heb (dat is niet nu, helaas ;(). Goede tip in ieder geval. Wat is alleen volgens jou een goed merk? ;)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Mjah, er zijn meer mensen die daar last van hebben (die dooie IBM dus), en ze hebben alles mooi verzameld in 1 topic : [topic=225947/1/50]

Dit topic is gesloten.