[Delphi] Meerdere OS'en (cross-platform)

Pagina: 1
Acties:

• cenix
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 20:18
Weet iemand hoe ik een programma over meerdere OSen kan laten lopen (windows 98/windows 2000)??
Ik kom er niet uit.

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 10:34 schreef cenix het volgende:
over meerdere OSen kan laten lopen
:?

Verwijderd

De normale simpele win32 proggies werken op alle win-OS'en.

Het werkt pas niet op alle win-OS'en als je speciale winnt-functies oid gaat gebruiken. Of als je in win9x 16bit meuk gaat gebruiken, dan werk het niet meer in NT/2000/XP.

Verwijderd

in de win 32 sdk die bij delphi zit, of op de ms pagina kan je precies zien welke functies op welke os'en werken.

• Baron
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 17:02
Met Boundschecker van Compuware kan je een Compilance Report opvragen waarmee je kan zien of een programma draait onder W95, NT, CE, 2000, ...
Is enkel voor Windows, dus niet cross-platform.

Verwijderd

En dan nog, waarom zou je die brakke legacy meuk als win9x nog willen ondersteunen? Gewoon boycotten, I know I do :P

• cenix
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 20:18
Ik gebruik geen speciale functies die gebonden zijn aan een OS.

Als ik nu een programma bouw onder Win98 dan kan ik hem niet op mijn 2K machine draaien, "not a valid win32 application".

Als ik heb compileer onder Win2K dan krijg ik dezelfde melding in Win98.

Ik heb geen zin om 2 builds te creeren.
Kan ik dit niet in Delphi zelf instellen??

Verwijderd

'Not a valid win32 application' is wel heel radicaal. Het zou in delphi echt niet uit moeten maken onder welk OS je je programma buid.
De compiler zou onder win9x en 2k en XP en ME en whatever gewoon dezelfde code moeten genereren en dezelfde executable moeten maken.
Als je de files met elkaar vergelijkt, zjn ze dan hetzelfde? Zo niet, waar zitten de verschillen? Weet je zeker dat je niet iets heb draaien wat je executables corrupt maakt? (Gare viruskiller? Virusje?)

• ArieProductions
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
Op maandag 08 april 2002 12:25 schreef cenix het volgende:

Als ik nu een programma bouw onder Win98 dan kan ik hem niet op mijn 2K machine draaien, "not a valid win32 application".
Ik heb deze melding een keer gehad bij een verkeerde installatie met Installshield. De foutmelding 'not a valid win32 application' had toen niks met win32 of win16 of windows versies te maken, er ontbrak ergens een DLL of een database alias.

"Quidquid latine dictum sit, altum videtur" (Whatever is said in Latin sounds profound)

Verwijderd

Mocht je custom componenten gebruiken dan kan dit wel eens problemen geven.
Pagina: 1