Ik gebruik een ASUS A7V333 moederbord met 256mb DDRRAM en een Athlon XP2000+ processor. De bios herkent de Athlon en geeft twee mogelijkheden qua snelheid. 1667Mhz 12,5 x 133/33 en 1250Mhz 12,5 x 100/33.Allerlei manual multipl. + freq. combinaties ook geprobeerd maar dan start hij niet eens op. Als ik de eerste keuze neem (en dus de juiste) dan loopt de computer vast en wordt uitgeschakeld in een soort stby-mode op het moment dat hij Windows XP na het welkoms scherm opstart. Met de tweede keuze loopt alles wel goed, echter is niet de juiste snelheid voor de XP2000+. Heeft iemand hier een oplossing voor? Moederbord al verwisseld, geheugen verwisseld, videokaart gewisseld.
Win XP opnieuw instaleren ?.
Do as I say, don't do as I do.
Hoeft niet deze borden draaien ook goed met PC2100 geheugen (downwards compatible). Alleen haal je dan niet de max performance uit je mobo. Kijk b.v. maar naar de site van crucial, daar verkopen ze je PC2100 geheugen voor deze bordjes.Op maandag 08 april 2002 14:34 schreef aad123 het volgende:
goede type geheugen? zal wel PC2700 moeten zijn.
Do as I say, don't do as I do.
Ligt volgens mij toch echt aan die Windows Xp. Wat was je vorige systeem? Als dit namelijk totaal verschilt dan hangt windows direct na de eerste keer dat je hem wilt opstarten.
Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)
Verwijderd
Ik had een vergelijkbaar probleem met mijn KT3 Ultra bord met een 1GHz athlon erop. wilde ook niet lekker draaien, maar wel toen ik mijn geheugen op DDR266 liet lopen ipv de door het geheugen goedgekeurde 333. Nu zit ik met een 2000+ net als jij, maar ik heb nu het probleem niet meer. Zelfs niet nu ik mijn mem wel op 333 heb staan.
Ik moest alleen wel handmatig mijn FSB zetten op 133. die herende het BIOS niet.
Een echte goeie oplossing kan ik je helaas niet geven, maar probeer eens te zoeken naar een betrouwbaardere memory timing, of CPU commands. Misschien dat je CPU door een te snelle timing over de kop gaat.
Ik moest alleen wel handmatig mijn FSB zetten op 133. die herende het BIOS niet.
Een echte goeie oplossing kan ik je helaas niet geven, maar probeer eens te zoeken naar een betrouwbaardere memory timing, of CPU commands. Misschien dat je CPU door een te snelle timing over de kop gaat.
HAHA
Myn xp 1700+ draait ook op 1667 Mhz
Athlon xp2800+ / Abit NF-7 / 512 mb dual channel MDT DDR400 / Club3D 9700pro / Samsung 52x24x52 / Samsung DVD 16x48 / Hitachi 82.3 GB 7200 rpm / Maxtor 61.4 GB 7200 rpm / Philips Seismic Edge 5.1 / Logitech z-560 / Q-tec 6051MD
Verwijderd
erg behulpzame post van TittysmackOp maandag 08 april 2002 15:19 schreef Tittysmack het volgende:
HAHAMyn xp 1700+ draait ook op 1667 Mhz
heb je al een schone install van WinXP geprobeerd of mischien een ander OS?
Pagina: 1