MP3 hapert bij scrollen

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb een iP233MMX en als ik een MP3'je afspeel wil ie nog wel es even haperen als ik heel actief ga scrollen in IE (en ieder ander programma).
Op de winamp site las ik net dit<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Why does Winamp skip when I scroll a window down in Netscape or Word, even though I have a P2-400?

Your video card is taking bus bandwidth from your soundcard, there is nothing that Winamp can do or could do. [/quote]Winamp kan er dus niks aan doen, maar weet iemand hier misschien of er ook wat aan te doen is? Een patch ofzo?

Ik heb een S3 Virge 4MB kaartje. Is dat misschien de oorzaak of heeft mijn p233 gewoon niet genoeg power en is er verder niks aan te doen? Ik denk zelf eigenlijk het laatste..

grtz

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 16:47

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Het ligt gewoon aan je Video-kaart. Ik had zelf ook een S3 Virge DX 2MB... Heb er nu een prut-AGP kaartje ingezet en: WEG HAPPERINGEN!

Trouwens moeten een P233 toch wel een MP3-tje kunnen draaien, vind je niet?

|_____vakje______|

• Palomar
  • Niet online
ja, hij draait ze verder ook wel perfect, maar soms (lang niet altijd) als ik scroll dan houdt ie ff in.

Maar een andere videokaart zou dus uitkomst bieden?

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-07 10:32

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

nee, dit ligt niet aan je videokaart..

het heeft iets te maken met interrupts, maar ik weet niet hoe ik het op kan lossen, want ik heb hetzelfde probleem...

ik heb dat probleem dus ook op een amd-k6-2-450 met een elsa revelator pro (tnt2pro), en dat zijn opzich goede kaarten..

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Probeer eens het volgende in system.ini te zetten, en dan te rebooten :)
[display]
busthrottle=1

Verwijderd

HMMmmm , reinier was me voor :(

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Het ligt waarschijnlijk inderdaad aan je videokaart... Ook ik had dit probleem met een S3 Virge/GX...

BTW is een P120 al voldoende om MP3s te playen...

• Palomar
  • Niet online
ik heb dit regeltje toegevoegd:
[display]
busthrottle=1

en voor zover ik het nu heb geprobeerd gaat het beter, hij heeft iig nog niet gehakkelt.. :)

Wat doet dat regeltje dan precies?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Had dat niet iets te maken met je videokaart en geluidskaart te dicht bij elkaar? Heb ik ooit gehoord ofzo, weet het verder ook niet.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Palomar
  • Niet online
ik heb inmiddels heel wat MP3'tjes afgespeeld en het gaat nu helemaal goed.. geen haperingen meer bij het scrollen :)

bedankt voor de tip :)

Verwijderd

Ik heb de oplossing voor dit probleem.. Heb ik ook gehad met een S3. (Kan niks beloven, maar deze oplossing werkte voor mij perfect!)

Heel simpel.. Maak zoveel mogelijk ruimte vrij tussen je geluidskaart en je videokaart (Dus bijvoorbeeld als je 7 sloten hebt zet je je geluidskaart op slot 1 en de videokaart op slot 7 van je mobo).

Het werkte voor mij perfect. heb er nooit geen last meer van gehad.

Veel succes !

Barracuda

• Palomar
  • Niet online
ok. misschien werkt dat ook, maar de oplossing die ik nu heb (dat regeltje in system.ini) is toch wat makkelijker..

Kaarten verplaatsen heeft denk ik niet zo veel nut bij mijn PC, de videokaart is PCI en de geluidskaart ISA. Ook kan ik op mijn systeem niet veel wijzigen aan de plaats van de kaarten, alle PCI's zijn vol en die S3 is nogal lang dus kan maar op 2 plaatsen, anders komt ie tegen de CPU aan...
Pagina: 1