[Mobieltje] Techniek achter netwerknaam

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:23

Greyfox

MSX rulez

Topicstarter
Aangezien (volledig onterecht) mijn vorig topic geclosed werd, probeer ik het gewoon nog eens.
Ik wil graag weten wat de techniek is achter de naam van het netwerk op het display van mijn mobieltje.
Dit naar aanleiding van een discussie die ik had over het feit dat er nog steeds 'Libertel' i.p.v. 'Vodafone' op mijn display staat.
Voor de duidelijkheid: ik wil NIET weten hoe ik daar 'Vodafone' van kan maken!
Wat ik wel wil weten is hoe mijn mobiel weet dat ik hier met Libertel te maken heb.
Wordt die naam meegezonden?
-> Dan zou ik verwachten dat er nu Vodafone zou staan.
Is het een tabelletje in de software en wordt er een ID meegezonden?
-> Dan moet ik dus nieuwe software als Vodafone een contract afsluit met een net nieuw opgerichte aanbieder.
Hoe werkt dat?

MSX 2 rulez more

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 09:56 schreef Greyfox het volgende:
...

Is het een tabelletje in de software en wordt er een ID meegezonden?
-> Dan moet ik dus nieuwe software als Vodafone een contract afsluit met een net nieuw opgerichte aanbieder.
Hoe werkt dat?
Dit laatste is inderdaad het geval. Dat zijn de zogeheten netwerk ID's. Toen ik in '96 ofzo naar tsjechië ging met mijn vrij oude philips fizz gsm zag ik alleen het netwerk id en niet de naam van het betreffende netwerk. Dit netwerk bestond gewoon nog niet toen die gsm werd gemaakt :D

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
Precies netwerk ID's. In je telefoon staat een lijst waarin deze ID's eventueel zijn gekoppeld aan een naampje.

Libertel is dacht ik 204 04, waarbij 04 de netwerk ID is en 204 volgens mij het land ofzow.

Ik heb een jaar of 2 rond gelopen met NL 04 in mijn display. Dat was een 2110i. Abo verliep toen via debitel.

Ik zal eens even zoeken, heb er weleens een duidelijk verhaaltje over gelezen op inet.

Maar als je een beetje gaat zoeken i.c.m. 204 04 dan krijg je ongetwijfeld een lijst van alle bekende netwerk ID's (staat ook ergens een draadje op GOT over) en er is ook vast wel een site waar wat meer uitleg staat.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:23

Greyfox

MSX rulez

Topicstarter
Thanx!
Dit is dus precies wat ik wilde weten *D

MSX 2 rulez more

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
die lijst staat niet in je telefoon maar op je simkaart volgens mij (tenminste als ik mn vaders simkaart in mijn toestel stop krijg ik NL PTT te zien en stop ik de mijne er weer in staat er spontaan weer NL KPN)

Maak je eigen poll

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 14:50 schreef BOOTZ het volgende:
die lijst staat niet in je telefoon maar op je simkaart volgens mij (tenminste als ik mn vaders simkaart in mijn toestel stop krijg ik NL PTT te zien en stop ik de mijne er weer in staat er spontaan weer NL KPN)
Zeker een ericsson ?

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
Nou ben ik even niet helemaal zeker, maar toch staat het volgens mij in je GSM en niet op je SIM.

Denk denk denk denk, er staat ergens een draadje op GOT wat hier over gaat en hier staat het precies in dacht ik. Maar voor zover ik weet staat het in je GSM. en toch twijfel ik.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Bij mij staat er ook nog Libertel hoor

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
Op maandag 08 april 2002 14:52 schreef M@FI@ het volgende:
Zeker een ericsson ?
die van mn vader wel ja, de mijne is een trium.....

Maak je eigen poll

Verwijderd

Dit ligt aan de software dat op je mobiel staat .
Als je software van nokia/siemens/ericsson etc ouder is als 09-02-2002
Dit kun je controleren met *#0000#.
Dan staat er vodafone ,
Dit zelfde geld voor andere nieuwe toestellen bij me t68i staat er namelijk ook al vodafone dit was niet zo bij me oude t68m.

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 19:01 schreef Gsm_Tweaker het volgende:
Dan staat er vodafone ,
Dit zelfde geld voor andere nieuwe toestellen bij me t68i staat er namelijk ook al vodafone dit was niet zo bij me oude t68m.
Volgens mij is dat dus ook zo. Kun je goed dus zien aan de leeftijd van de telefoon. Goed voorbeeld dat van ericsson, ouw software dus ook nog ptt. :)

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

En wat kost het om de software te laten "upgraden"?

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Wisey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:49
Op maandag 08 april 2002 19:47 schreef Destruction het volgende:
En wat kost het om de software te laten "upgraden"?
Ligt eraan of je nog garantie hebt, en welk merk je hebt,
het is overal verschillend.

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 14:28

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Uitleg:

Een GSM netwerk zendt in zijn broadcastkanaal de netwerkcode mee. In de software van het toestel staat een lijstje met alle netwerkcodes met daarachter de namen.

Als het netwerk dus 20404 uitzendt zal de software in het toestel dus in dat lijstje de naam opzoeken en in het display tonen.

Nu kan de simkaart ook een rol spelen. Als er op de SIM-kaart een bepaald adres is gevuld met een andere naam dan zal deze naam boven de naam in het toestel gaan.

Zo kan een toestel dus met de ene SIM "NL PTT" tonen en met de andere SIM "NL KPN" tonen.

Antenne en masten malloot

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als je een nokia hebt, kan je een vodafone logo laten sturen naar je mobiel als netwerk-plaatje...
[topic=429084]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 22:44

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Op maandag 08 april 2002 11:48 schreef intert0y het volgende:
Precies netwerk ID's. In je telefoon staat een lijst waarin deze ID's eventueel zijn gekoppeld aan een naampje.

Libertel is dacht ik 204 04, waarbij 04 de netwerk ID is en 204 volgens mij het land ofzow.

Ik heb een jaar of 2 rond gelopen met NL 04 in mijn display. Dat was een 2110i. Abo verliep toen via debitel.

Ik zal eens even zoeken, heb er weleens een duidelijk verhaaltje over gelezen op inet.

Maar als je een beetje gaat zoeken i.c.m. 204 04 dan krijg je ongetwijfeld een lijst van alle bekende netwerk ID's (staat ook ergens een draadje op GOT over) en er is ook vast wel een site waar wat meer uitleg staat.
Die 204 zou best kunnen alle nederlandse framerelay en x25 nummers beginnen ook hiermee

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Op maandag 08 april 2002 19:01 schreef Gsm_Tweaker het volgende:
Dan staat er vodafone ,
Op de 6510 sw versie 4.00 06-03-02 staat, met een nieuwe simkaart in het toestel, NL Vodafone in de display. In de netwerklijst staat ook Orange, maar met een Dutchtone simkaart staat er nog steeds Dutchtone in beeld. De netwerknaam op de simkaart heeft dus 'voorrang' op de netwerknaam die in het toestel staat voorgeprogrammeerd. Zodra Dutchtone verandert in Orange, zullen er nieuwe simkaarten komen, waarmee wel Orange in de display komt.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Op maandag 08 april 2002 19:52 schreef Wisey het volgende:

[..]

Ligt eraan of je nog garantie hebt, en welk merk je hebt,
het is overal verschillend.
Heb een nokia(3310) met garantie

v 04.45
21-06-01

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Markje_X
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10-2014

Markje_X

a.k.a. Olthuis

Ik heb een nokia 6510 en die geeft ipv Dutchone Orange NL aan

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Dutchtone wordt een keertje Orange, eerst willen ze de kwaliteit verbeteren, er zouden dit jaar nog 500 antenne's bijkomen.
Pagina: 1