Toon posts:

MD codex

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat net met mn vaders MD speler te spelen, en zag dat er een functie op zat wat de mogelijkheid gaf van het opnemen van 500 minuten muziek in normale kwalitiet, nou is dat natuurlijk handig maar dat schijfje kan dan ook alleen afgespeeld worden in MD spelers met die functie.

Maar nou dacht ik net waarom hebben ze de codec nou in de MD speler gezet, en niet op het schijfje ? Als ze dat bijvoorbeeld gedaan hadden dan kan de codex upgedate worden als ze weer een nieuw beter comprimie techniek hebben bedacht.

Zelde geld overigens voor CD's.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Omdat het een hardware codec is ws. Die niet zomaar te updaten is.. Je MD-recorder is immers geen computer.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:55
van de andere kant zijn de meeste standalone dvd speler weer wel te flashen ;)

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Het zou minder overlaten voor geluid, en er moet extra functionaliteit worden ingebouwd om het codec in te lezen en te interpreteren. Zo kan het sneller en met goedkopere onderdelen aangezien er precies een manier van lezen en weegeven is. Ook kan ik me voorstellen dat een maatschappij als sony totaal geen behoefte heeft aan willekeurige codecs, ik denk dat ze liever geen MP3 op een gewone CD speler of DivX op een DVD speler zien...

Verder is het codecs, als het een codex was zou het op papier opgeslagen worden :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:03

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 08 april 2002 14:41 schreef P5ycho het volgende:
van de andere kant zijn de meeste standalone dvd speler weer wel te flashen ;)
De meeste DVD spelers nog wel! :D En welke spelers kan je dan flashen? De Yakamawatta's en Divideo's bedoel je? Dat valt niet onder de catagorie "stand alone DVD speler" :7. ;)

En als je al wat kan flashen dan is het dat ze regiovrij worden ofzo. Niet dat ze dan ineens DivX kunnen afspelen...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp