Hoe MOD ik deze post nu?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 16:38
Ik kwam een post tegen in de thread "Round-up nVidia en ATi kaarten @ Tech Report)"

Direct link: http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=495715

Wat moet ik hier mee? Ten eerst begint hij met een flame (vooral omdat in het artikel zelf staat dat de ATI een "more advanced, in some ways, than even the GeForce4" chip is.

Daarna heeft hij het over de beeld kwaliteit van de ATI, maar daar is niet echt naar gekeken in de orginele test. Er is meer gekeken naar FPS.

Toen ik het voor het eerst las dacht ik dat hij gewoon het artikel zat na te praten. Maar het is meer een eigen mening.

Hoe moet deze gemod worden?

PS. dit is gewoon een voorbeeld die ik er uit pak, zodat het ff wat duidelijker word voor me. ;)

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:29
Deze post heeft niet zozeer de neiging flame/troll (vind ik) maar zijn edit wel een beetje. Ik denk dat hij nu op +1 wel goed staat :)

Hij heeft opzich niet veel inhoudelijks te melden maar toch ook een beetje wel weer dus eigenlijk is het een +1/2 IMO. Wil je hem afrekenen op zijn edit kan je em dus naar -1 troll gooien maar dat lijkt me niet nodig :)

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

* KeX leest de post en vindt deze reactie interessant voor een modexamen.

Come out you analyzing bastards! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Dit lijkt me een onderbouwde mening die wat mij betreft rustig op een 2 mag eindigen. Hij verwoord netjes zijn mening, en haalt inderdaad niet echt uit oid.

edit:

Dit is dus inclusief de 1 marge :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Mensen....

Niet allemaal tegelijk |:(

:P :D

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 23:57
Hey, welcome to the club :)

Het eerste gedeelte van de post is IMO een +2 interresant. Echter het jammere is dat hij zijn post ge-edit heeft en er nog al flamerig commentaar heeft ondergezet.

Om ff leerzaam te zijn: :P
Vervelend om te zeggen, maar ATi loopt op dit moment dus een generatie achter. Als ze daadwerkelijk straks weer een superkaart (die R300) op de markt zetten lijkt het mij niet onwaarschijnlijk dat die het ook weer 2 generaties van nVidia vol moet houden, net als de Radeon8500 nu.
Dit is een constatering die (volgens mij) eerder in de draad nog niet genoemd is. Verder zou je kunnen zeggen dat hij eerlijk is en mogelijk zelfs een beetje 'een nederlaag erkent'. IMO is (voornamelijk vanwege de constatering dit wel een +1 waard).
Dat de 8500 het wint van de GF3 is logisch, aangezien de beeldkwaliteit overduidelijk beter is. Als je alleen al de 3DMark2001 image quality test ziet is het verschil in detail schrikwekkend. Het is het verschil tussen een nummerbord wel of niet kunnen lezen...
Is uiteraard omstreden, geen +, geen - dus gewoon niks.
LOL. Flame :D
Hoor je mij zeggen ATi sucks of nVidia rulez? Nee dus.
Zucht :{

Maar ik denk dat dit meer een verwijzing nodig heeft dan een moderatie. Ik zou het ff vergeten en uitkomen op een +1. + natuurlijk de beginscore = +2 :)

edit:

STELLETJE NO-LIFE! :P
Ik ben 1 minuut na de topic-start begonnen met tikken en er staan 1,2,3, 4!!!! reacties boven mij! :P

NOFI hoor :*
Voor de topic-starter: dit is dus een overduidelijk * Netman768 geintje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Oei dit gaat sneller dan dat ik gedacht had. Ik vind het niet echt een sterke reactie. Hij is volgens mij als volgt opgebouwd:

-Ongefundeerde kreet.
-Speculatie. (licht onderbouwd met "die R300" maar in feite is dat ook slecht een loze kreet.
-Vergelijking. (en een vreemde "hij wint omdat hij beter is" :? )
-edit richting modders

Het is wat mij betreft geen vlam. De eerste zin kun je wel als troll uitleggen al vat ik hem persoonlijk niet zo op. Maar over iets zeggen dat het achter loopt zonder dat je daadwerkelijk zegt waarom is niet echt positief en zonder onderbouwing iets negatiefs ergens over roepen kan dus een troll zijn. Maar goed dat gaat misschien te ver, omdat het redelijk duidelijk is dat ATI eigenlijk ook aan de beurt is om een stap te maken, maar dat klinkt al net iets anders dan een generatie achter liggen.

Ennie weez, wat mij betreft geen al te sterke reactie. Eéntje voor het standaard niveau lijkt me, heel misschien een +2 omdat het als parent een redelijk interessante discussie oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Laatst online: 08-10 16:38
:D

LoL, dank jullie voor de reacties.

Als je die post snel leest zou je het "+3 geblaat" willen geven. :Y)

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
offtopic:
Nettie, hebben ze je pas uitgelegd wat NOFI betekent, ik zie het de laatste tijd zo vaak bij je reacties staan :? :P :D

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Whoeih!
Dan ga ik mijn * Sundead bastard analysis er ook op los laten.
Vervelend om te zeggen, maar ATi loopt op dit moment dus een generatie achter.
Beetje ongefundeerd, een paar technische feiten als onderbouwing waren niet weggeweest.
Voornamelijk ook vanwege de vraag of de generatie's van Ati & Nvidia met elkaar te vergelijken zijn.

Op het moment dat de Radeon 8500 is uitgekomen, qua tijd is het dezelfde generatie als de GF3, echter kan het (evt.) technologisch een generatie voorlopen. Gezien de GF3 op vele fronten afgetroefd wordt is dit niet geheel ondenkbaar.

Daarvoor een 0: gemodereerd, gezien dit statistisch niet kan worden bewezen en dus puur op basis van mening (bij deze dan) gebaseerd is.
Als ze daadwerkelijk straks weer een superkaart (die R300) op de markt zetten lijkt het mij niet onwaarschijnlijk dat die het ook weer 2 generaties van nVidia vol moet houden, net als de Radeon8500 nu.
Komen we wederom op de generatie kwestie, Nvidia brengt in rap tempo nieuwe kaarten uit. ~6 maandjes voor een nieuw type kaart.
Indien het een verbetering van een bestaand type kaart is (GF3, en daarna de Ti series) is het dan wel een generatie :?

Ik ga die knoop niet doorhakken. :P
Voor de rest vind ik het te vroeg om te zeggen dat deze het alweer een 2 Nvidia generaties moet uithouden.
De radeon is het enige voorbeeld daarvan, gezien dat maar1x is lijkt het mij te vroeg om daarop een conclusie te trekken.
Dat de 8500 het wint van de GF3 is logisch, aangezien de beeldkwaliteit overduidelijk beter is. Als je alleen al de 3DMark2001 image quality test ziet is het verschil in detail schrikwekkend. Het is het verschil tussen een nummerbord wel of niet kunnen lezen...
Dit kan gecontroleerd worden en mag bij deze dus als feit worden aangenomen.
+1 informatief (Gezien dit voor mij als feit zijnde nieuw is)
LOL. Flame
En dit verpest dus de posting.
Als iedereen maar voortdurend gaat blaten om zijn tag, en niet even geduld doet tot de dag ten einde komt (Gezien er dan veelal 's avonds posting's worden recht getrokken)
Dan blijf je bezig.
_Eigenlijk_ neigt dit stukje tot -1:overbodig + de +1 informatief, en de 0:gemodereerd: geeft een eindscore van 0, dus de uiteindelijke score van +1: informatief op deze reply is imo het meest terecht.

Echter zoals * KeX al zij kan het een mooi begin vormen voor een discussie, vraag is of je er op zit te wachten, maar goed... :Y)
Wat een eindscore krijgt naar mijn idee van +2 informatief.

En voor zover het * Sundead ochtend gevoel *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01:23

botoo

💀 too old to die young

Vervelend om te zeggen, maar ATi loopt op dit moment dus een generatie achter.
Imo is dat een eigen mening, maar het _kan_ zijn dat ATI/NVIDIA zelf ook in generaties spreken tov elkaar (niet te verwarren met benoemen van 'eigen' generaties).
Toch voegt de opmerking in beide gevallen niets toe.
..Blijft standaard +1 dus.
Als ze daadwerkelijk straks weer een superkaart (die R300) op de markt zetten lijkt het mij niet onwaarschijnlijk dat die het ook weer 2 generaties van nVidia vol moet houden, net als de Radeon8500 nu.
Hier staat bijna hetzelfde als erboven, maar nu word wel duidelijk gemaakt dat het over 'eigen' generaties gaat.
..Maakt wel iets duidelijk, een kleine bonus is op z'n plaats.
Dat de 8500 het wint van de GF3 is logisch, aangezien de beeldkwaliteit overduidelijk beter is. Als je alleen al de 3DMark2001 image quality test ziet is het verschil in detail schrikwekkend.
"beter" is een subjectief begrip, voegt imo dus niets toe.
..Geen bonus, geen penalty.
LOL. Flame
[Reactie gewijzigd door tweakerbee]
Hmmmz, met dit soort opmerkingen ben ik nooit zo blij, liever zie ik op TMF een verwijzing/klacht, dan kan/zal de reguliere Modsquad er nog eens grondig aandacht aan besteden.
..Daar gaat de kleine bonus weer..

Een kort rekensommetje brengt deze post voor mij op +1 totaal.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op maandag 08 april 2002 10:05 schreef Sundead een vrij technische vergelijking:
Hier kun je een leuke discussie over opbouwen, in hoeverre er nu daadwerkelijk moet worden gekeken naar de inhoudelijke correctheid van een posting.
Op het moment dat de Radeon 8500 is uitgekomen, qua tijd is het dezelfde generatie als de GF3, echter kan het (evt.) technologisch een generatie voorlopen. Gezien de GF3 op vele fronten afgetroefd wordt is dit niet geheel ondenkbaar.

Daarvoor een 0: gemodereerd, gezien dit statistisch niet kan worden bewezen en dus puur op basis van mening (bij deze dan) gebaseerd is.
Dat voorgaand verhaal puur op basis van mening gebaseerd is zoals Sundead aangeeft, maakt het niet overbodig mijnerzijds, dat er weinig informatie wordt gegeven (bijvoorbeeld links, of een verdere onderbouwing), maakt meer dat ik de reactie op een wat lagere score zie.

Met de score die hier over het algemeen word aangedragen ben ik het wel eens (1 is best, bij een 2 ga ik er niet perse met de schaaf overheen), waarbij ik erbij blijf dat we de lat niet té hoog moeten leggen, vandaar dat ik met de 2 ook nog wel zou kunnen leven. :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01:23

botoo

💀 too old to die young

Op maandag 08 april 2002 verwoordde Renegade * botoo gedachte:
(1 is best, bij een 2 ga ik er niet perse met de schaaf overheen)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
Op maandag 08 april 2002 09:18 schreef Renegade het volgende:
offtopic:
Nettie, hebben ze je pas uitgelegd wat NOFI betekent, ik zie het de laatste tijd zo vaak bij je reacties staan :? :P :D
NOFI was de eerste term die ik hiero leerde :D
of was dat nou IMO? :P

Maar er was een hele goeie verklaring voor: Toen ik die post poste (:P) was ik op school terwijl ik het eerste uur vrij had :(. Nu ben ik heppie, aangezien ik nu een tussenuur heb IPV natuurkunde >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op maandag 08 april 2002 10:23 schreef Netman867 het volgende:

[..]

of was dat nou IMO? :P
Dus je hebt geen Humble opinion ?

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op maandag 08 april 2002 11:11 schreef spook het volgende:

[..]

2 easy... :+ :P

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
Op maandag 08 april 2002 11:11 schreef spook het volgende:

[..]

Die kwam pas later :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Laatst online: 23-05-2023
Ok, heb het ook net op #TMF gevraagd, en ook ik weet nu wat NOFI betekent. :+

FF ter zake
Vervelend om te zeggen, maar ATi loopt op dit moment dus een generatie achter. Als ze daadwerkelijk straks weer een superkaart (die R300) op de markt zetten lijkt het mij niet onwaarschijnlijk dat die het ook weer 2 generaties van nVidia vol moet houden, net als de Radeon8500 nu.
Dit is eigenlijk een interessante alinea. De alineau bevat de volgende info:

- poster behoort kennelijk tot het pro ATi kamp
- dubieze uitspraak over generatie (welles/nietes verhaal denk ik)
- superkaart R300 (dat is weer speculatief)
- verwachting over toekomst ATi, niet onderbouwd MAAR wel voorzien van de frase "lijkt het mij niet onwaarschijnlijk", oftewel een ontkrachting in * mr_a style. Pluspuntje :+. Dit is IMO het enige te verdedigen puntje van de post.
Dit is een niet echt overtuigend verhaal. Hij koppelt het concept "winnen" aan een 1% argumentatie, dat maakt het een beetje onzinnig, geen bijzondere dingen hier.

Conclusio: een +1 post. Met marge van 1, ik laat hem lekker op 2 staan. :)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Pagina: 1