Ik ben sinds eergisteren de trotse bezitter van een ALPHA 8045 koeler met PAPST 8421NG fan
. Met mijn oude Spire ORB koeler bleef mijn AMD XP 2000 zo rond de 57 graden. Beetje te warm naar mijn idee! Toen heb ik dus maar die Alpha aangeschaft en wat blijkt nu.. M'n CPU wordt nog 51 graden!! Dit lijkt mij toch niet helemaal goed! Er zit koelpasta (Arctic Silver) tussen de CPU en koelblok, maar ik begrijp niet waarom de CPU nog steeds zo warm wordt!
komt door die papst, die zijn erg stil maar niet de koeler met de meeste luchverplaatsing. Dan zal je toch echt fan moeten halen met meer airflow zoals een deltahp 8cm, maar dan word je wsl gek van de herrie, tevens zal je de airflow van je kast wsl moeten verbeteren. Als de lucht in je kast erg warm is zal die papst ook gewoon warme lucht tegen je processor blazen, en daar word ie dan niet veel koeler van!
wat is de proc dan als ie idle is?
Misschien handig voor anderen: die fan heeft 40,6 cfm
Misschien handig voor anderen: die fan heeft 40,6 cfm
idd, die delta hp verplaatst bijna 2 x zoveel lucht!Op maandag 08 april 2002 08:08 schreef charrel het volgende:
komt door die papst, die zijn erg stil maar niet de koeler met de meeste luchverplaatsing. Dan zal je toch echt fan moeten halen met meer airflow zoals een deltahp 8cm, maar dan word je wsl gek van de herrie, tevens zal je de airflow van je kast wsl moeten verbeteren. Als de lucht in je kast erg warm is zal die papst ook gewoon warme lucht tegen je processor blazen, en daar word ie dan niet veel koeler van!
Verwijderd
klinkt dat je de 80mm mod moet uitvoeren
oftewel een manier verzinnen om een 80mmfan op je
alfa te zetten
maar daar zijn al verschillende threads over gevoerd
is lekker stil en koelt beter:)
de mijne koelt 34 graden (xp1800+ @1900+)
oftewel een manier verzinnen om een 80mmfan op je
alfa te zetten
maar daar zijn al verschillende threads over gevoerd
is lekker stil en koelt beter:)
de mijne koelt 34 graden (xp1800+ @1900+)
ik heb ook een xp2000+ met zo'n alpha & een papst van... stressed doet ie ook 51 graden en idle zo rond de 46!
Hoe heb je je fan geinstalleerd?
Blazend op het koelblok of zuigend ervanaf?
Zuigend scheelde bij mij zekers een aantal graden.
Probeer dit eens, en kijk of het wat uitmaakt.
Ook heeft de AS een inwerktijd (ja daar issie weer
) van een paar dagen.
Blazend op het koelblok of zuigend ervanaf?
Zuigend scheelde bij mij zekers een aantal graden.
Probeer dit eens, en kijk of het wat uitmaakt.
Ook heeft de AS een inwerktijd (ja daar issie weer
Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen
De PAPST 8412NG is dus een 80mm fan, dus denk dat het daar niet zoveel aan zal liggen. Idle is ie iets van 48 graden en na een uurtje 3D Mark 2001 SE wordt-ie 51 a 52 graden!
Heb hem pas sinds gisteren lopen, dus denk dat de fan in totaal nog geen 3u heeft gelopen. Zou het echt met die inwerktijd te maken hebben?
Overigens, de fan staat op zuigen. Wordt standaard zo geleverd!!
Heb hem pas sinds gisteren lopen, dus denk dat de fan in totaal nog geen 3u heeft gelopen. Zou het echt met die inwerktijd te maken hebben?
Overigens, de fan staat op zuigen. Wordt standaard zo geleverd!!
Verwijderd
1 advies,... casefans !! Ik heb er zelf 8 (!!) waardor mijn Arctic SS 2000 zelfs voor overklokken gebruikt kan worden...
Ja dat kan ik inderdaad gaan doen, maar ze verkopen die AMD XP 2000 processoren toch ook in van die Dynabyte-bakken? Neem aan dat daar geen case-fans etc. inzitten.
Ander probleempje, zo'n case-fan maakt natuurlijk een pokke-herrie.. Heb ik niet echt zo'n in, aangezien systeem hele dag aan staat. Dacht dat ik met die Alpha-fan hem wel koel zou kunnen houden!
Ander probleempje, zo'n case-fan maakt natuurlijk een pokke-herrie.. Heb ik niet echt zo'n in, aangezien systeem hele dag aan staat. Dacht dat ik met die Alpha-fan hem wel koel zou kunnen houden!
heb hiero 2x 90x90mm in zitten, die hoor je echt niet... het enige dat je hier hoort is een fokkin' globalwin fop32Op maandag 08 april 2002 09:43 schreef mbonder2001 het volgende:
Ja dat kan ik inderdaad gaan doen, maar ze verkopen die AMD XP 2000 processoren toch ook in van die Dynabyte-bakken? Neem aan dat daar geen case-fans etc. inzitten.
Verwijderd
Uhh je hebt een hele stille fan er op... dus je kiest voor stilte!! en 51 ~ 52 graden niet koel? uhhh je pc is toch stabiel? die kan zelfs op 60 ~ 70 graden nog werken hoor....Op maandag 08 april 2002 09:43 schreef mbonder2001 het volgende:
als je niet wilt overclocken zie ik het probleem niet!
Ik heb een Xp1700+ @ 1850 mhz (2.2 V) en mijn cpu word stressed ook 57 C 
En das met Delta erop
De Alpha is ontwikkeld voor een fan die zuigt ipv blaast
En idd een goede airflow is vereist wil je een lage temp hebben.
En das met Delta erop
De Alpha is ontwikkeld voor een fan die zuigt ipv blaast
En idd een goede airflow is vereist wil je een lage temp hebben.
Turn it off and on again.
Wat is het probleem nou? 51 graden kan ie makkelijk hebben hoor. Hij is nu toch lekker stil? Ik zou het gewoon zo laten.
Pagina: 1