Toon posts:

Nieuw systeem - video bewerking

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil meer aan videobewerking gaan doen.
Momenteel draai ik met een PII,196 MB Ram 40 GB 7200 Toeren, firewire kaart.

Het opnemen gaat met dit systeem als een trein, alleen de HDD is maar druk, alleen het omzetten naar MPEG gaat vreselijk traag.

Nu wil een nieuw systeem.
Ik dacht aan een dual-ADM 1,8Ghz.
Daar zit veel processor kracht in.

Misschien andere tips.

:):)

• Atmosphere
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-12-2025
Hmmmz .. komt je filmpie niet over die ILink/SB1394/IEEE1394 niet als MPEG 2 ... of bedoel je het omzetten van Reso's/Kleurmodel???

Hoe dan ook meer geheugen .. minimaal 256 en beter is denk 512MB RAM... en dat duurt het op zijn minste nog bijna 2 uur voor je 1,5 uur film opnieuw ge-encode hebt. Dus dan is het ook niet echt snel ... echt heel erg snel zal dat ook niet geaan .. weet niet hoe lang je er nu over doet maar...

-x(Al is de wereld is nog zo klein. Atmosphere vind hem wel fijn)x-; Sys; t-net

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Als je gebruik maakt van Adobe Premiere en MPEG encoders die meerdere CPU's ondersteunen kan je inderdaad gaan voor een dual Athlon, maar neem wel 512MB erbij. En natuurlijk Windows 2000 Pro of Windows XP Pro gebruiken dan :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak inderdaad gebruik van Adobe Premeaire 6
512 MB Ram lijkt mij ook wel verstandig. DDR geheugen is ook vast niet verkeerd (alleen wel duur) en het moederbord moet het ondersteunen.

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:17
en natuurlijk een grote, snelle HD!!

• ImPrEzA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 07:51

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Je zou even de pc van de Aldi kunnen bekijken... gooi daar 256MB ram bij en je hebt imho een prima video-edit pc...

check www.aldi.com of het topic in HA

edit: [topic=457501/1/25]

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

• Atmosphere
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-12-2025
marsian
en natuurlijk een grote, snelle HD!!
Met die 7200RPM 40GB red ie het waarschijnlijk wel (als ie een beetje zuinig is en een videobewerking het enige is dat hij doet :D).. RAW ben je snel zon 8GB kwijt voor uurtje/ anderhalf aan video ..(reso-x*reso-y*kleurdiepte*FPS*duur_in_sec;))

-x(Al is de wereld is nog zo klein. Atmosphere vind hem wel fijn)x-; Sys; t-net

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Dual AMD met ddr en raid werkt echt lekker voor video-bewerking.....

ik kan het weten 8-)

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• Campos
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-07 21:37
no offence, maar met videobewerking heb ik persoonlijk betere ervaringen in combinatie met Premiere op een Intel CPU. Om de een of andere reden draait toch sneller/stabieler, ik ga geen vingertjes wijzen, maar ik vermoed dat Adobe toch wat meer zich op Intel basseerd dan op AMD.

Verwijderd

Dual AMD met 1024 mb intern en Raid.... Moet al aardig sneller gaan.
Pagina: 1