Toon posts:

Ftp Server die werkt met queues ?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hier komt een vraag waar het antwoord alleen maar nee op kan zijn ( stille hoop op ja natuurlijk )

Bestaat er een ftp server progje waar je kunt instellen hoeveel downloads je maximaal tegelijk wilt hebben? Dus geen account limit maar een download limit per account. Vervolgens moet die download in een soort queue worden gezet en netjes afgewerkt worden als de voorgaande transfers klaar zijn. Wie zo'n Progje kan vinden ben ik eeuwig dankbaar!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-04 09:39

Smurf

Detri

met serv-u kan je instellen hoeveel files de client per sessie mag downloaden. Een queue moet de client zelf maar bijhouden ;)

)

Verwijderd

geheheheh idd, met serv-u, bij mij werkt het iig :D

Verwijderd

Topicstarter
Nee jullie snappen het niet. Ik bedoel geen Ratio/Credit/Maximum of downloadable files per session. Iedereen mag downloaden wat hij wil en iedereen kan ook op ieder moment inloggen wanneer hij wil enz.... Het gaat alleen maar om het aantal transfers @ the same time. Ik neem een voorbeeld :
Stel Ik heb een account gemaakt.

1. Er logt een persoon in die gaat downloaden
2. Er logt een ander persoon in die ook wat wil downloaden
3. Ftp server geeft aan : Maximum of Transfers Reached you have been placed in queue position 2. Your request will be send when sends are available.
4. De eerste persoon is klaar met downen
5. De transfer van de 2 de persoon begint.
6. Zo is er maar 1 transfer tegelijk

Ik wil dit graag weten, omdat ik naar een 100mbit lan ga ( 100 man ) en ik wil daar gaan serven. Maar om mijn hd niet teveel te belasten en om de snelheid hoog te houden is het het beste om koppen van de hd maar op 1 plaatst tegelijk bezig te hebben. En nee ik wil geen maximum userlimit hebben iedereen moet kunnen inloggen.

Dit weet toch niemand, want ik heb zelf al talloze ftp server getest en tot nu toe is G6 de beste, maar die ondersteunt dat zelfs niet.
Voor de mIRC gebruikers die veel op warezchans komen: Je kunt het vergelijken met de Fserves die werken met queues.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:14

Klippy

Still Game

Hallo! Als je nou 1 topic opent hoef je niet steeds alles te kopieren uit het andere topic! :{

Voor de rest lijkt 't me trouwens beetje nutteloos. Laat gewoon 1 user per keer downloaden ofzo en maak voor de rest een account aan zodat ze kunnen kijken wat je hebt.
Of maak 1 user die slechts 1 ding tegelijk kan downloaden.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Topicstarter
Heheh srry dit is echt onmogelijk, het bestaat gewoon niet, maar ja ik d8 misschien toch ff proberen...Ik bedoel zo'n progje zou toch makkelijk te maken kunnen zijn... Ik denk dat ik zelf maar ga leren programmeren en dan maak ik het zelf wel :P Als er programmeurs hier zijn die er ook wel een gat in zien laat je kans niet liggen!! Ik denk dat heel veel mensen hier baat bij hebben. Pas gewoon het progje G6 ftp server aan met een extra optie: queueing :P

Verwijderd

Voor zover ik weet kun je met Bulletproof FTP server wel een maximum aan simultane gebruikers instellen. Als dat maximum bereikt is kan er niemand meer op. Dat lost dus deels je vraag op. Mensen enqueue-en kan volgens mij niet. Niet met Bulletproof iig.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 april 2002 04:41 schreef LiquidSilver het volgende:
Of maak 1 user die slechts 1 ding tegelijk kan downloaden.
Ja dat kan dus alleen als je het maximum aantal users op 1 zet bij de opties met als gevolg dat andere mensen niet eens kunnen inloggen.

Over een andere account waar ze kunnen kijken : Slim id, maar dan kunnen ze nog niet inloggen en zullen dus moeten w88, Timers instellen enz en blijven kijken tot wanneer ze zijn ingelogd...Dat wil ik dus juist niet :)

• Klippy

Klippy

Still Game

Even voor de duidelijkheid, het gaat dus over meerdere accounts?

Dus:
• Persoon 1 met account X gaat downloaden
• Persoon 2 met account Y wil downloaden, maar gaat in de queue

En eventueel ook:
• Persoon 1 met account X gaat downloaden
• Persoon 2 met account X wil downloaden, maar gaat in de queue

Gewoon slechts 1 transfer in het totaal en niet per account?

Dat zou inderdaad niet al te moelijk moeten zijn, maar omdat het niet bestaat denk ik dat het ook op een andere manier te doen moet zijn met de bestaande opties :?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 april 2002 04:45 schreef rubenski het volgende:
Voor zover ik weet kun je met Bulletproof FTP server wel een maximum aan simultane gebruikers instellen. Als dat maximum bereikt is kan er niemand meer op. Dat lost dus deels je vraag op. Mensen enqueue-en kan volgens mij niet. Niet met Bulletproof iig.
Wat je zegt klopt allemaal, ik weet dat dit een onmogelijk probleem is, maar stel je eens voor dat zo'n ftp server bestaat zou je dan verbaast zijn ? Ik niet eigenlijk...Zo moeilijk kan het toch niet zijn :P

P.S : eindelijk iemand die mijn probleem volledig begrijpt :P

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 april 2002 04:51 schreef LiquidSilver het volgende:
Gewoon slechts 1 transfer in het totaal en niet per account?
Klopt! Je hebt het helemaal door. Het liefst 1 account natuurlijk.

P.S. ben je goed in programeren ? hehehe

P.S.2. : Hehe ik heb alle bestaande opties met G6 al geprobeerd... Weet je toevallig ook nog met welke opties je het kunt doen ? hehe ik dus niet :P

• Klippy

Klippy

Still Game

Op maandag 08 april 2002 04:55 schreef Viper0102 het volgende:

[..]

Klopt! Je hebt het helemaal door. Het liefst 1 account natuurlijk.

P.S. ben je goed in programeren ? hehehe

P.S.2. : Hehe ik heb alle bestaande opties met G6 al geprobeerd... Weet je toevallig ook nog met welke opties je het kunt doen ? hehe ik dus niet :P
In Delphi zou 't moeten lukken :P
Maar daar heb ik geen tijd voor ;)

Kan je ook niet helpen....
Eigenlijk best vaag ja dat dat niet kan, maar ik neem aan dat je 't al eens hebt gezien ergens of niet?

Verwijderd

Topicstarter
Nou nee, ik heb het nog nooit ergens een ftp server gezien die zoiets doet. Maar ik ken het principe wel :) Van mIRC dus waar je ook maar een maximum aantal downloads mag hebben. Iedereen die een file wil hebben kan zich queuen. Je hoeft mirc alleen maar aan te laten staan en de volgende dag heb je het :) Een id zou zijn voor dat lan : Ja maak je eigen MIRC server + channel en serve daar je shit op file servers. Het probleem is dat er van die 100 man die komen er maar een paar weten hoe dat werkt... Ftp kent iedereen. Vrijwel iedereen weet hoe je op een ftp server moet komen :)

• Tonnes746
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
Je kan met Serv-u wel het aantal simultane logins per ip-adres bijhouden, dit is misschien een begin. Voor de rest zou zoals iemand al zei de rest een taak van de client moeten zijn. Als die om de zoveel tijd (en dat gebeurt ook meestal) een download-poging doet komt ie uiteindelijk vanzelf aan de beurt. Een queue genereren zoals jij dat wenst zou betekenen dat dit een taak van de server wordt, maar voor zover ik weet behoort het door een server starten van een transfer niet tot de commando's en het protocol van het ftp-proces. Passive mode transfers ook niet; die laten de server alleen de poort specificeren voor zover ik weet.

Correct me if I'm wrong.

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Op maandag 08 april 2002 04:39 schreef Viper0102 het volgende:
Dit weet toch niemand
Op maandag 08 april 2002 04:52 schreef Viper0102 het volgende:
ik weet dat dit een onmogelijk probleem is
Waarom dan toch vragen ?

WinMX (en waarschijnlijk Kazaa en Morpheus ook) werkt volgens het door jou omschreven principe, het zou me dus niet verbazen als er inderdaad ook een server volgens dat principe zou kunnen werken.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 april 2002 05:49 schreef Tonnes het volgende:
Een queue genereren zoals jij dat wenst zou betekenen dat dit een taak van de server wordt, maar voor zover ik weet behoort het door een server starten van een transfer niet tot de commando's en het protocol van het ftp-proces.

Correct me if I'm wrong.
Dat klopt als een bus, Het moet daarom ook anders. Er zijn 2 mogelijkheden :

1. Programmeer die Optie in een bestaand Progje (best mogelijk denk ik alleen ik kan niet programmeren )
2. Een ander filesharing programma downloaden waarbij het wel kan... En het moet gebruiksvriendelijk zijn....Bij winMX en Kazzaa heb je als client het programma eerst nodig voordat je iets kunt downen. Het moet dus iets zijn waar je gewoon met internet explorer mee kunt inloggen. Wat stom dat dit niet bestaat!!! Wie het wel weet Post het hier...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 april 2002 06:06 schreef KillBilly het volgende:

Waarom dan toch vragen ?
Om mensen te laten geloven dat het heel moeilijk is en ik ken mensen, die willen alleen maar hun best doen om het tegendeel te bewijzen. Wie wil er nu niet graag gelijk hebben? Net zoals jij bijvoorbeeld; jij wilt graag laten zien waarom ik dit NIET zou moeten posten :)

Ten tweede is het de hoop :
Op maandag 08 april 2002 03:49 schreef Viper0102 het volgende:
Hier komt een vraag waar het antwoord alleen maar nee op kan zijn ( stille hoop op ja natuurlijk )

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dit is een crosspost, en bovendien is dit niet de bedoeling van het forum. Gathering of Tweakers is voor als je een probleem hebt, als je software zoekt moet je bij tucows of google zijn.

Om het niet te hebben over het feit dat dit alles behalve advanced is, en dus veel eerder in software algemeen of network troubleshooting thuis zou horen...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.