Toon posts:

[wine] Starcraft

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen :)

Ik heb wine geinstalled en Starcraft ermee aan de praat gekregen, alleen starcraft is super slow, en hij schokt als een 12 jaar oude kever die over een onverharde land weg rijd :). Is dit normaal? Is starcraft onder linux niet beter te krijgen? Ik bedoel op deze manier speel je dat spel ook niet voor je lol, en als ik naar die reacties op de winex site kijk schijnt ie onder linux hetzelfde als onder windows te draaien.

ff wat specs:
Laatste cvs build van winex
Laatste nieuwe NVIDIA drivers
Root Linux 1.3
PIV 1,7 - 256 RIMM

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Dat had ik ook. Het draaide wel gewoon hardstikke vloeiend toen ik het als root startte (dirty, maarja).
Dat komt (ben ik nu achter) omdat voor StarCraft in Wine op de een of andere manier DGA (Direct Graphics Access) nodig is, en deze is standaard alleen voor root beschikbaar.

Dus misschien dat het ook bij jou goed draait als je het als root start. Merk wel op dat applicaties als root draaien af te raden is, en dat als StarCraft crasht als het als root draait je niet gek moet opkijken als je hele OS meecrasht.

• Rudoli
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-04-2025
Mijn ervaring met starcraft onder wine zijn tot mijn spijt dat het instabiel is, maar op zich wel snel genoeg.

Ik weet echter niet hoe 't nu draait, op m'n laatste paar builds draaide 't niet (crashte mijn hele systeem). Heb 't nu al een tijdje niet getest.

Ik draai debian unstable en krijg dus regelmatig updates van wine binnen. Heb zodoende ook geen idee welke ik nu heb :)

Verwijderd

Topicstarter
Hm hij loopt ook onder root niet echt super, dga lijkt wel gewoon aan te staan als ik in me XF86config file kijk.

maar thx voor de info