• Hatsekie_D
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-02-2025

Hatsekie_D

Doe mij maar een glaasje prik

Topicstarter
Ik heb ergens gelezen dat de Minolta Dimage s304 geen CompactFlash kaarten >128 Mb ondersteunt. Weet iemand of dit klopt?

Verwijderd

bruute onzin, tot 256 heb ik het werkend gezien

heb zelf 2x 192 mb ja ik weet kromme capaciteit, maar kon ze voor een prikkie kopen

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-03 17:38
Sorry ik voerde een dode link in.
Maar het komt hier op neer ga naar Minolta usa ( bijv. via Minolta.com en dan de us of a Zoeken naar het antwoord)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Ik heb die cam ook en die kan wel 128 aan, flauwekul is dat dattie dat niet aankan

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Cybersijp
Ik heb hem, nou over het laatste dan dat ik schreef:

or return to the http://www.minoltausa.com site, choose cameras +
Accessories, Support, Interactive Q&A.

Daar kun je een antwoord vinden over je vraag, op de Europeese site vond ik er zelf ook niks over

Suc7

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

• Hatsekie_D

Hatsekie_D

Topicstarter
Nou het is mij nu duidelijk: die beperking komt dus uit de duim van één of andere typmiep. :)
Ik ben er uit: deze camera ga ik kopen. :P

Verwijderd

Of natuurlijk de s404, is maar een klein beetje duurder.

• Cybersijp
Yup , ik moet Vertex gelijk geven.Ik heb zelf een s 404( fijne cam btw :Y) )die is maar enkele tientallen Euro's duurder.Je moet wel goed zoeken, bij voorkeur in Duitsland dar zijn de Digi cams wat goedkoper.

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:15

knakworst

Get more sats!

yup neem de S404:

http://www.dpreview.com/reviews/minoltas404/page16.asp

The S404 really is the dark horse of the four megapixel bunch. Yet when you consider its feature set; four megapixels, four times optical zoom lens, well implemented buffering, good control over internal processing etc. You soon see that at $500 the S404 is beginning to look like a bit of a bargain. The S404 isn't just an S304 with a higher resolution CCD either, there are lots of little tweaks and improvements which have helped to make this a better camera.

• Hatsekie_D

Hatsekie_D

Topicstarter
Hmm.... ik ga toch nog maar 's goed nadenken en kijken.... maar ja, dat budget hè? :'(
Ik moet natuurlijk ook nog batterijen, lader en geheugen er bij hebben.....

Over geheugen gesproken: Hoeveel foto's kunnen er op een acceptabele kwaliteit op de standaard 16Mb CompactFlash van deze camera? Met andere woorden: Hoeveel geheugen heb ik nodig als ik 3 weken naar Italië ga? :)

Verwijderd

2x 256 mb ofzo

ik heb 2x192 en 1x128 en die zijn zeer snel vol :(

en zeker op SUPER FINE, maar dat is niet echt nodig, op FINE heb je bijna dezelfde kwaliteit.

• Hatsekie_D

Hatsekie_D

Topicstarter
Zijn grotere Compactflash kaartjes ook een stuk trager dan kleinere? In dat geval kan ik natuurlijk het beste wat meer kleinere kaartjes kopen.... :)

Verwijderd

Hatsekie_D :
Hmm.... ik ga toch nog maar 's goed nadenken en kijken.... maar ja, dat budget hè?
Geloof me, je kunt beter wat meer geld uitgeven en die s404 kopen. Je zou denken dat de s404 alleen wat meer megapixels heeft, maar dat is zeker niet zo.

-Meer megapixels (4.1 i.p.v. 3.3)
-Batterijen gaan langer mee
-Snellere camera
-Beter LCD Scherm

Dit zijn zo'n beetje de grootste verschillen, en ik vind dit zeker niet gering voor zo'n kleine meerprijs.
Hatsekie_D :
Hoeveel foto's kunnen er op een acceptabele kwaliteit op de standaard 16Mb CompactFlash van deze camera?
2272x1704
Super Fine - 1
Fine - 7
Standard - 12
Economy - 20

1600x1200
Super Fine - 2
Fine - 14
Standard - 23
Economy - 35

1280x960
Super Fine - 4
Fine - 20
Standard - 32
Economy - 45

640x480
Super Fine - 15
Fine - 47
Standard - 63
Economy - 78

Super Fine & Fine geven mooie plaatjes, als je Standard of Economy gaat gebruiken dan ga je meer JPG artifacts krijgen. Overigens zijn de foto's die je met Standard & Economy krijgt nog niet eens zo verschrikkelijk slecht.
Hatsekie_D :
Hoeveel geheugen heb ik nodig als ik 3 weken naar Italië ga?
Dit ligt natuurlijk geheel aan jezelf, maar ik denk dat je aan een extra 128MB kaartje wel genoeg hebt. Je hebt dan (16 + 128) 144MB tot je beschikking en daar kun je aardig wat foto's mee maken. 61 foto's op 2272x1704-Super Fine is aardig wat. Als je hier 1600x1200 van maakt dan worden het er al 128.

Je moet er natuurlijk rekening mee houden dat niet iedere foto even goed lukt, en hierdoor zul je vaak de wat mindere foto's deleten. Ik denk dat je aardig je best moet doen om 61 mooie/perfecte foto's te schieten.
Hatsekie_D :
Zijn grotere Compactflash kaartjes ook een stuk trager dan kleinere? In dat geval kan ik natuurlijk het beste wat meer kleinere kaartjes kopen....
Het lijkt me dat grotere kaarten juist sneller zijn, maar ik weet dit niet zeker. Je kunt trouwens veel beter één grote kaart kopen dan een hele boel kleintjes, het gaat namelijk erg snel vervelen dat je ze iedere keer moet omwisselen. Hier komt ook nog eens bij dat één grote vaak goedkoper is dan een heleboel kleintjes.

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 19:35 schreef Vertex het volgende:

[..]

Geloof me, je kunt beter wat meer geld uitgeven en die s404 kopen. Je zou denken dat de s404 alleen wat meer megapixels heeft, maar dat is zeker niet zo.

-Meer megapixels (4.1 i.p.v. 3.3)
-Batterijen gaan langer mee
-Snellere camera
-Beter LCD Scherm

Dit zijn zo'n beetje de grootste verschillen, en ik vind dit zeker niet gering voor zo'n kleine meerprijs.
[..]
Je moet er natuurlijk rekening mee houden dat niet iedere foto even goed lukt, en hierdoor zul je vaak de wat mindere foto's deleten. Ik denk dat je aardig je best moet doen om 61 mooie/perfecte foto's te schieten.
[..]

Het lijkt me dat grotere kaarten juist sneller zijn, maar ik weet dit niet zeker. Je kunt trouwens veel beter één grote kaart kopen dan een hele boel kleintjes, het gaat namelijk erg snel vervelen dat je ze iedere keer moet omwisselen. Hier komt ook nog eens bij dat één grote vaak goedkoper is dan een heleboel kleintjes.
Foto grootte bij jpeg is ook nog afhankelijk van de situatie, met meer licht kan de ccd meer detail vastleggen en daardoor grotere files. Ik heb zelf 112mb en de s404 en heb het geheugen binnen 1 dag volgeschoten(en analoge camera gebruikte ik eigenlijk nooit vroeger lol). Voor de vakantie ben ik naar een oplossing aan het zoeken, zie het waar laat je je fotos tijdens de vakantie? topic.
Ik wilde zelf eerst ook de S304 kopen, maar ben blij dat ik voor de s404 gegaan ben. Koop een zo groot mogelijke kaart die aan je budget voldoet, zoals hierboven gezegd je hoeft minder vaak te wisselen (en dan komt dat moment net...) Snelheid van het buffergeheugen van de camera is belangrijker.

• Hatsekie_D

Hatsekie_D

Topicstarter
*vies woord* wat is dit een moeilijke keuze zeg....
Eerst zat ik vast bij de Fuji 2600Z, toen bleek dat ik wat meer te besteden had en nu zit ik hier mee te prutsen...
Nou ja, ik denk dat ik dan toch maar voor de 404 ga.

Het wordt wel steeds duurder.....

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 19:50 schreef Hatsekie_D het volgende:
*vies woord* wat is dit een moeilijke keuze zeg....
Eerst zat ik vast bij de Fuji 2600Z, toen bleek dat ik wat meer te besteden had en nu zit ik hier mee te prutsen...
Nou ja, ik denk dat ik dan toch maar voor de 404 ga.

Het wordt wel steeds duurder.....
lol dat probleem kende ik ook, word steeds duurder. Ik kwam tot deze keuze, nadat ik alle camera's die ik interessant vond in een excel sheet heb geplaatst. De eigenschappen die ik belangrijk vond een waarde cijfer gegeven. En elke camera beoordeeld op die eigenschap op een schaal van 1 - 10.Dit bij elke camera geplaatst. (bijv. Mpix waarde: 12 camera 1,3:4 2,1:5,5 3,3:7 4,0:8.5 5,0&hoger:10) En zo voor alle eigenschappen die jij van belang vind. Prijs ook een waardecijfer geven. Dan een top maken van die camera's en je ziet wat volgens jouw 'waardes' het best bij je past. (ik had review sites beoordelingen ook meegenomen in mijn waardering)

Verwijderd

Ik zal het je nog sterker vertellen. Mijn gedachte ging in het begin uit naar een HP Photosmart 318, daarna naar een HP Photosmart 715, daarna naar een Nikon Coolpix 885, daarna naar een Minolta DiMAGE 5 en daarna pas naar de camera die ik nu heb; de Minolta DiMAGE S404. En wat ben ik daar blij om :)

• Hatsekie_D

Hatsekie_D

Topicstarter
Ach ik ben ook zat van dat gezoek en getwijfel.... ik ga ff bij de fotoboer vragen hoe duur de 404 is en dan haal ik die gewoon op :) Flinke zooi geheugen er bij en een GP Powerbank Smart, als ik dan toch aan het geld uitgeven ben.......

Verwijderd

Precies, dat heb ik ook gedaan. Ik heb naast de camera meteen dit erbij gekocht:

-4 GP 1800mAh Accu's (22,00)
-GP Powerbank Smart (79,95)
-Dane Elec 128MB CompactFlash kaart (74,00)
-Minolta Netadapter AC-2L (60,00)

Ik wil graag nog een afstandbediening, tas en statief erbij, maar dan moet ik wel eerst mijn geldvoorraad aanvullen :)

• Hatsekie_D

Hatsekie_D

Topicstarter
Die netadapter, is dat echt aan te raden? Of kunnen de batterijen (1800 mAh) het ook af?

Verwijderd

Batterijen gaan bij mij ongeveer 2,5 uur mee, en je kan ze binnen 65 minuten weer opladen met die GP Powerbank Smart. Het ligt er uiteraard aan wat je allemaal met je camera doet (LCD aan, veel flitsen, enz, enz).

Ik heb die netadapter erbij gekocht om niet afhankelijk te zijn van batterijen. Het is ook erg handig om je camera een beetje te leren kennen zonder tijdsdruk. Zeker in het begin zul je even flink moeten zoeken in de manual om alle functies door te krijgen.

BTW, ik zal zo even wat plaatjes posten.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~shapeone/0001-k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~shapeone/0002-k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~shapeone/0003-k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~shapeone/0004-k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~shapeone/0001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~shapeone/0002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~shapeone/0003.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~shapeone/0004.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~shapeone/0005.jpg

• Hatsekie_D

Hatsekie_D

Topicstarter
Dit ziet er erg goed uit.....

Ander vraagje: Ik lees op review-sites dat er 32 mb geheugen in zit en een 16 mb CF kaartje bij zit. Hoe zit dat met het interne geheugen? Kun je dit gebruiken voor opslag of is dit een buffer en kun je hier niets uit lezen?

Verwijderd

Is alleen een buffer, en een vrij grote overigens. De meeste digitale camera's hebben een buffer van 16MB.

Verwijderd

Nostradamus, heb jij ook nog wat foto's? Ik wil wel eens wat s404 foto's van andere mensen zien.

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 21:56 schreef Vertex het volgende:
Nostradamus, heb jij ook nog wat foto's? Ik wil wel eens wat s404 foto's van andere mensen zien.
In digitale camera foto's deel 6 en het topic 'van hoger niveau' heb ik gepost. Als ik straks nog tijd heb post ik nog wel een paar.

• Cybersijp
Geing om te zien dat er steeds meer GoT leden voor de s 404 gaan, :D

Over pics:
Ik heb gisteren pas voor het erst echt ff tijd gehad om piccies te schieten, ja en allemaal nog op auto stand :+

Ik heb nl een baan die mij behoorlijk wat tijd afsnoept, dus het zal nog wel ff duren voor dat ik het allemaal snap wat dit cammie mij te bieden heeft.

Hatsekiedee,

Ik snap er niks van hoor eerst €500,- te besteden en nu gaa je ff big spenderen?

Hebbie een bank berooft ofzo? ( :9)
Of je aandelen voor een goeie koers verzilverd?

Anyway ik denk dat je er goed aan doet om voor deze te gaan,
Mocht je nog een lowe Tassie willen hebben zie dan:

[topic=461216/1]

Ik wil nl eigenlijk een grotere, aanbod staat nog steeds als in de url.( scheelt je weer wat €!)

• Hatsekie_D

Hatsekie_D

Topicstarter
Nee, geen bank beroofd :)
Gewoon een 'financiële meevaller' :P

Kunnen ze bij het rijk nog wat van leren!

• Cybersijp
update, tas is al weg :+

• Hatsekie_D

Hatsekie_D

Topicstarter
Geeft nix, zo verschrikkelijk duur zijn die dingen nou ook weer niet... :)

Verwijderd

Heey, dit topic is net wat ik zoek!

Vandaag even een onderzoekje gestart naar digitale fotocamera's.

Eerste wat opvalt: wat ontzettend veel keus! :? Maargoed, laten wij proberen ons voordeel ermee te doen! :Y)

De 404 lijkt me erg lomp, wat is de ervaring van de gebruikers? De Pentax optio 430 is zoo lekker klein en plat volgens het plaatje... Hij is alleen ook veel duurder!

Duz, is de 404 lomp, of niet??

• Hatsekie_D

Hatsekie_D

Topicstarter
De s404 is inderdaad vrij fors, maar juist daarom is 'ie heel makkelijk vast te houden. Ik ga 'm morgen bestellen, dus ik heb de omvang wel voor de mogelijkheden over :)

Verwijderd

De S404 vrij fors? Hij is naar mijns inzien perfect qua formaat, de camera is niet te groot en ook niet te klein. Hoe kom je er eigenlijk bij dat de camera lomp is? Heb je hem ooit vast gehad?

• Hatsekie_D

Hatsekie_D

Topicstarter
Rustig maar... ik zeg niet dat 'ie lomp is, maar er zijn kleinere camera's. Ik zeg ook zeker niet dat het negatief is hoor, hij is er juist beter door vast te houden dan zo'n mini-apparaat. Ik heb 'm inderdaad al wel in handen gehad; een camera kopen die je gelijk tussen de vingers door glijdt is natuurlijk ook niet alles.... :)

Verwijderd

Was niet voor jou bedoeld Hatsekie, ik had het tegen die meneer boven jou.

Hier kun je de s404 in 3D zien, misschien handig voor de mensen die hem eens wat beter willen bekijken. Je hebt hier wel Quicktime voor nodig.

Verwijderd

Mensen, het lijkt me een chille toestel, die 404.

Even in de pricewatch gekeken, er is nogal wat prijsverschil! Waar hebben jullie hem gekocht?

Verwijderd

Ik heb hem bij koopdigitaal.nl gekocht. Als het goed is de goedkoopste in Nederland.

Verwijderd

Ik ziet hier de www.topvisionshop.com Daar kost hij slechts: €567!!

Er is maar één reactie in de shopservey. Iemand ervaringen?
Dit is wel ONTZETTEND goedkoop! :?

Verwijderd

Ik weet niets van die zaak, maar ik kan je wel wat vertellen over buitenlandse winkels in het algemeen. Het is natuurlijk leuk dat het veel goedkoper is, maar je moet in je achterhoofd houden dat er een flinke som aan rembours kosten bijkomt. En heb je er weleens over nagedacht wat er moet gebeuren als je camera kapot gaat? Ik denk dat dat flink wat problemen oplevert; denk hierbij aan communicatie & reparatie in het buitenland.

Verwijderd

Er is maar één reactie in de shopservey. Iemand ervaringen?
Topvision staat 2x in de shoplist, er zijn dus ook 2 surveys.

Verwijderd

Ohja! Ik ziet het. Bedankt!

Das wel even weer een dilemma, ze zijn echt retegoedkoop, maar www.koopdigitaal.com is wel een simpelere zaak denk ik. Ik vind Duits een mooie taal, maar als je er zaken mee moet doen, dan is dat wel minder. Tja, en als hij kapot mocht gaan... :o

Het algemeen beeld van de reacties is volgens mij, dat er bij iedere bestelling wel iets overlegd moet worden, terwijl het uiteindelijk wel helemaal voor elkaar komt.

Ik denk dat ik sowiezo maar eerst even in een echte winkel moet gaan kijken. Even lekker vasthouden enzo, babbelen! :)

Wat voor merk geheugen gebruiken jullie? Er schijnt volgens een bepaalde FAQ http://www.fotovideoshop.nl/nl/faq_foto.html#Is er verschil in schrijfsnelheid tussen de MicroDrive en CompactFlash? nogal veel verschil te bestaan in de verschillende MERKEN flashkaarten! Die van Lexar zouden zeer hoge schrijfsnelheid hebben. Geen idee waar ze die dingen hebben overigens, en waar het precies op slaat! :?

Verwijderd

De s404 komt met een Lexar 16MB kaartje.

• Cybersijp
Wat ik me heb laten vertellen is dat lexar flash geheugen het zelfde geheugen is dat Dena elec gebruikt voor haar Compact flash kaartjes.In ieder geval is t wel compatible met een Dimage s 404 draait als een tiet hiero.

Verwijderd

Hahe, dudes, gisteravond zijn wij even wezen kijken in de analoge >:) shop die deze site heeft: www.fotovideoshop.nl Deze is gevestigd in Beilen.

We werden uitgebreid en netjes te woord gestaan, met voor mijn gevoel deskundig personeel. Ze hadden meerdere voorbeelden liggen, we mochten alles even zelf bedienen enzovoort.

Let op, nou komt het. Let op. Daar gaaat hij... Ahuummm...:
Wat echt opvallend was: het prijsverschil!! De Pentax optio 430 kost online: €819, en in de winkel: €998!! Dat scheelt duzz €179!! :? (voor de kneuzen, zoals ik: €179 => Hfl 395! Jaa, ik dacht zelf ook dat ik niet helemaal lekker werd... Volgens de medewerker klopte het allemaal, en was het verschil inderdaad erg groot. IS dit normaal? Naja, tis maar even dat we er op letten. >:)

Ik vond het overigens moeilijk om scherpteverschillen te ontdekken op de A4 afgedrukte beelden. Dat komt ook nog doordat er natuurlijk op een bepaald punt wordt scherpgesteld. Wat wel heel duidelijk was: de kleurverschillen. En wat ook lelijk is: een wat rafelige overgang, terwijl het contrastief scherpe scheidings"randen" hadden moeten zijn. Dat is niet mooi. Maar van een meter of anderehalf, zie je dat niet zo goed meer. :o (NB: dat was niet van de Dimage s404, daar had hij geen pic's van :( )

Over de buitenlandse bestelling: Ik ga waarschijnlijk gewoon de goedkoopste in Nederland bestellen. (www.koopdigitaal.com dacht ik?) Lekker snel, geen gezeik! :)

Over het geheugen zeiden ze in Beilen: Het Lexar geheugen hadden ze al niet meer (^het was hun FAQ^) En het Dane-elec was net zo snel zeiden ze.

/me denkt een kaartje van 128MB erbij te nemen

• Hatsekie_D

Hatsekie_D

Topicstarter
Op zaterdag 13 april 2002 00:41 schreef Cybersijp het volgende:
Wat ik me heb laten vertellen is dat lexar flash geheugen het zelfde geheugen is dat Dena elec gebruikt voor haar Compact flash kaartjes.In ieder geval is t wel compatible met een Dimage s 404 draait als een tiet hiero.
Waar ik nu wel benieuwd naar ben: maakt het bij deze camera eigenlijk nog uit hoe snel het CF geheugen is? De foto wordt toch in eerste instantie opgeslagen in het buffergeheugen van 32mb...?

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
http://www.topvisionshop.com/
blijft de goedkoopste, komt alleen nog geld bij voor import kosten ptt.

Verwijderd

Hatsekie :
maakt het bij deze camera eigenlijk nog uit hoe snel het CF geheugen is? De foto wordt toch in eerste instantie opgeslagen in het buffergeheugen van 32mb...?
Alleen als je hem op Super Fine hebt staan, want je kunt op die stand pas verder met fotograferen als de foto vanuit de buffer naar de CF is geschreven.

Als je de camera op bracket(?) stand hebt staan kan het ook voorkomen dat je moet wachten, maar dat is erg zeldzaam. Om die situatie te creeren moet je meer dan 20 foto's achter elkaar schieten (op Fine).

Verwijderd

Deze jongen gaat binnenkort een s404 kopen! :) Ik heb nu al veel review's en gebruikerservaringen doorgelezen, dat ik gewoon niet anders kan! :) Geen enkel negatief punt zoongeveer, behalve dan de kleuren, die je moet optimaliseren met Minolta-software? :?

Maar ik ben er nog niet uit waar! :? Want eerst dacht ik: ik ga niet in Duitsland kopen, dat is wel erg goedkoop. Gewoon doen.
Daarna dacht ik: gewoon in Nederland bestellen, is beter met garantie enzo, kan ik normaal met die lui communiceren.
Maar nu twijfel ik toch weer. :?

Het CF geheugen is trouwens BIZONDER cheap op Perfect Systems Dat is ook de reden waarom ik weer ben gaan twijfelen.

Dus 2 vragen:
- wie heeft voor mij de doorslaggevende argumentatie om tot aankoop in binnen danwel buitenland over te gaan
- is 128MB genoeg, of zijn er mensen die mij weten te vertellen dat 256MB toch echt lekkerder is :Y)

Verwijderd

Compact Flash - 640 Mb - Dane Elec € 452,69 -

hehehe die moet je nemen

maar ff zereneus, als je echt veel foto's wil maken raad ik je toch 192 of 256 MB aan

heb zelf 2x 192mb kan ik samen 182 foto's op high res en fine quality nemen.

Verwijderd

Hmm, ja, het gaat mij vooral om de vakanties. Ik heb namelijk geen fatsoenlijke leptop (486 sx-25 8MBintern! :7 ) en wil niet beperkt zijn in het aantal te nemen foto's.

Die Duitsers kunnen er wel wat van met die prijzen. De duitse BTW, Mehrwertsteuer is ook maar 16%, dat scheelt dus behoorlijk. Ik denk dat ik Photo Shopping Center ga proberen. Alleen maar goeie reacties op de shopservey

Verwijderd

Heb deze week de minolta dimage s404 bij Steenweg te Utrecht besteld voor 649 euro, op voorwaarde dat ik er wel wat dingetjes bij zou kopen. Heb ik 5 jaar garantie bij Steenweg en batterijen + lader bijgekocht. Via shop.tweakers 128 Mb CF kaartje besteld. Zit wel een weekje levertijd op.

Oja en wat vakantie betreft, ik persoonlijk vind meerdere kleine kaartjes makkelijker dan één grote, ivm verlies, diefstal, vernieling of wissen. Wissen? ja wissen. Een vriend van me heeft een Coolpix 885 met een 128 Mb kaart, de laatste foto die er nog bij kan, moet ie niet maken, want dan is ie al zijn foto's kwijt, gek hè! :?

• Jules|IA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-02 20:04

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Is dat dan niet eerder een probleem van die Nikon Coolpix ipv het geheugenkaartje? Dat lijkt mij namelijk wel.

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Zit er geen beveiliging op? Ik vind het erg raar. Ik krijg een melding dat de camera vol is. Btw Jules heb je een S2?

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Verwijderd

Heho,

Ik zit te bestellen hier, en ondervind enkele onduidelijkheden:

Compact Flash Karte 128 MB EXTREME MEMORY (Superschnelle Markenware mit spürbar geringerem Stromverbrauch - der Aufpreis lohnt sich) Waar zou dit op slaan?? :? [url="http://Fotoversand-Brinker"]http://www.fotoversand-brinker.de/[/url]

Bij photoshoppingcenter.de leveren ze Varta batterijen, zijn die goed?

• Jules|IA

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Op woensdag 17 april 2002 18:23 schreef Audi_S2 het volgende:
Zit er geen beveiliging op? Ik vind het erg raar. Ik krijg een melding dat de camera vol is. Btw Jules heb je een S2?
Ow man, had ik maar een S2!!! Lijkt me geweldig!
Nee, ik heb ditte: Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/silversurfer/images/mine.jpg

• Cybersijp
[Off-topic]

Toffe bak hoor!

Ik heb zelf ook wel een leuk bakkie,Lancia Delta Hpe 1.8 VVT 130pk'tjes.Die Italianen weten wat ze aan het doen zijn.Reken maar! >:)

Maar ik moet toegeven Audi's hebben ook wel wat, alleen zijn ze zo duur in aanschaf( nieuw dan he?)
Vooral de tt vind ik echt om te :9~

• Hatsekie_D

Hatsekie_D

Topicstarter
Compact Flash Karte 128 MB EXTREME MEMORY (Superschnelle Markenware mit spürbar geringerem Stromverbrauch - der Aufpreis lohnt sich) Waar zou dit op slaan??
Vrij vertaald: Compact flash kaart 128 Mb EXTREEM GEHEUGEN (Supersnel merkspul met waarneembaar minder stroomverbruik - de meerprijs (*denk ik*) is het waard)

Als je weet welk merk het is, kunnen ze je op GoT vast wel meer vertellen over dit kaartje. Wel een beetje offtopic trouwens :)
Bij photoshoppingcenter.de leveren ze Varta batterijen, zijn die goed?
Volgens mij zit er niet zo heel erg veel verschil tussen batterijen, mits ze evenveel mAh hebben natuurlijk :).
Het schijnt wel dat GP batterijen het beste zijn, maar die zijn ook vrij duur.

* Hatsekie_D heeft GP Powerbank Smart + 1800mAh batterijen 8-)

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Op woensdag 17 april 2002 22:04 schreef Jules het volgende:

[..]

Ow man, had ik maar een S2!!! Lijkt me geweldig!
Nee, ik heb ditte: [afbeelding]
Is dat een quattro schildje wat ik zie op grill? :9~

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Verwijderd

Heb 6 maand geleden de S304 bij Topvision gekocht. Prima service en heerlijk goedkoop. 128MB is RUIM voldoende voor de meeste doeleinden, heb 'm laatst 2 weken op vakantie genomen en 200+ fotos geschoten en 5 filpjes. Had nog zat ruimte over. Batterijduur is OK met 1600 of 1800 NiMH batterijen (ong 100 fotos met flash en LCD). Ik haalde eerst al m'n fotos door de Minolta soft maar vindt de kleuren eigenlijk BETER zonder enige bewerking. De S304 is een prima toestel, heb'm destijds voor 480 euro gekocht, en gelijk een stick van 128MB erbij besteld voor 60euro. Mijn enige negatieve commentaar: de afmeting, hij is incl draagtas, kabeltjes en extra batterijset toch wel erg volumineus...

• Jules|IA

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Op donderdag 18 april 2002 14:03 schreef Audi_S2 het volgende:

[..]

Is dat een quattro schildje wat ik zie op grill? :9~
Jajajaja! Wat voor huifkar rijdt jij? Een S2????? :9~

• MALobert
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-10-2024
Heb ongeveer 4 weken geleden m'n s304 gekocht met 256MB Flash, juist omdat hij wat groter was en op 4 penlite's liep.
We kamperen nogal veel en dan is een lader in de auto voor penlite's een stuk makkelijker dan een digicam met een spec. accu.
Nu heb ik alleen 1 vraag die ik nergens goed kan vinden.
Ik lees in de handl ( ja die lees ik ook af en toe :+ )dat de Cam op 4 1800 NiMh ongeveer 250 foto's kan maken 50% met flits, met LCD.
Maar in de deze draad staat dat dat er 100 zijn ??, is dit dan een foutje of is de software van de Cam nog een beetje gammel.
Ik heb gemerkt dat als de Cam aangeeft dat ze leeg zijn, dat bijv een discman er het er nog een hele dag op doet

begrijp het nog niet helemaal |:(

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:18
Op maandag 13 mei 2002 19:04 schreef Debian-User het volgende:
Heb ongeveer 4 weken geleden m'n s304 gekocht met 256MB Flash, juist omdat hij wat groter was en op 4 penlite's liep.
We kamperen nogal veel en dan is een lader in de auto voor penlite's een stuk makkelijker dan een digicam met een spec. accu.
Nu heb ik alleen 1 vraag die ik nergens goed kan vinden.
Ik lees in de handl ( ja die lees ik ook af en toe :+ )dat de Cam op 4 1800 NiMh ongeveer 250 foto's kan maken 50% met flits, met LCD.
Maar in de deze draad staat dat dat er 100 zijn ??, is dit dan een foutje of is de software van de Cam nog een beetje gammel.
Ik heb gemerkt dat als de Cam aangeeft dat ze leeg zijn, dat bijv een discman er het er nog een hele dag op doet

begrijp het nog niet helemaal |:(
Misschien is dat gemeten op de volgende manier:
Aan.
Mode selecteren. (2 seconden)
Foto met flits en lcd aan (een seconde (er moet natuurlijk ook op het knopje gedrukt worden ;) )
en weer 5 seconde verder ;)
(ja zo gaan 250 foto's hard hoor)

In de praktijk duren die stappen veel langer en vreet de lcd wat meer stroom dan in de testjes die zij doen.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-03 16:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik heb ook een Minolta Dimage S304 en heb de brigtness op altijd op "low" staan en de LCD gebruik ik niet vaak... Het lijkt wel of mijn 1800 mah GP batterijen nooit leeg gaan bij gewoon gebruik.

Op vakantie maakte ik ongveer 60 foto's per dag, met hevig gebruik van de LCD (iedereen wil zijn eigen foto terugzien...) Ik had daar ruim genoeg aan mijn steje 1800, als dat 's avonds nog eens op ging dan ha dik altijd nog een tweede set 1500 mah. En de andere in de lader. Ik heb nooit eenmoment gehad dat ik zonder stroom zat.

Ik heb trouwens de GP powerbank smart, laad in 1 uur je 1800 mah batterijen op. Er is ook een kabeltje voor in de auto te koop dus kun je hem ook gewoon in de auto opladen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• MALobert
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-10-2024
Tsja nou ben ik wel tevreden met 100 foto's zoals DolfM, ik heb toch voor de zekerheid 8 1800 MAh penlite gekocht en de GP-Smart lader (in een uurtje vol).
Moet wel lukken denk ik op de Camping.
Prima Cammetje trouwens aanrader !!, je moet alleen genoegen nemen dat 't een beetje een stroomvreter is.

• Zandweter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-11-2025
Moet ik nu deze s304 hebben of de dimage 5? Ik zag dat iemand eerder al had overwogen de 5 te nemen, waarom is deze het niet geworden? Te lomp of zo?

De beste dag van je leven kan vandaag zijn

• The-Source
Op maandag 27 mei 2002 13:18 schreef Zandweter het volgende:
Moet ik nu deze s304 hebben of de dimage 5? Ik zag dat iemand eerder al had overwogen de 5 te nemen, waarom is deze het niet geworden? Te lomp of zo?
S304 != Dimage 5
Ten eerste is het totale zoom bereik anders.
2e het aantal Mpixel is anders.
3e instel mogelijkheden verschillen een hoop
4e formaat.
5e prijs.
6e en ga zo maar door
Het ligt er aan wat je gaat doen want de dimage5 is een stuk duurder dan de s304 en s404 maar de 404 heeft wel het zelfde aantal mpixel.

• knakworst

knakworst

Get more sats!

De 5 bevalt mij prima, maar ik had hiervoor wel een spiegelreflex. Mensen die normaal een compact camera gewend zijn, zou ik de minolta S404 aanraden.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Het ligt er aan wat je gaat doen want de dimage5 is een stuk duurder dan de s304 en s404 maar de 404 heeft wel het zelfde aantal mpixel.
Euh... :?

De S304 en de 5 hebben toch 3.3 Mpixel en de S404 4.0?

Virussen? Scan ze hier!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Op maandag 27 mei 2002 13:32 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Euh... :?

De S304 en de 5 hebben toch 3.3 Mpixel en de S404 4.0?
Correct >:)

Wat wil je daarmee zeggen? De 5 heeft een veel grotere zoom en meer handmatige instellingen enzo, en is daarom duurder. Het is niet de megapixels dat telt, anders had trust of jenoptik allang de race gewonnen :z

• Zandweter
Dank u, ga ik toch de dimage 5 kopen...

Iemand ervaring met NY-Camera.de die bieden hem namelijk aan voor maar 667€... en das toch niet veel! Verzend kosten vielen ook wel mee, pricewatch is positief, nu nog de mening van de echte consument.

Of is er nog iemand die me van dit idee wil weerhouden...

Spreek nu of zwijgt voor altijd >:)

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn 2e dimage 5 teruggebracht, de eerste had erg veel digiruis en de 2e focuste voor geen meter.
Ik ga nu de 7i kopen, schijnt veel beter te zijn.

Lees vooral de fora op internet over de D5....er zijn goeie maar ook veel probleemgevallen. Itt de D7 vertikt minolta een firmware-update ter beschikking te stellen voor de D5 (onder andere het focus probleem).
Ook komt er voor de gewone D7 een firmware "upgrade" zodat ie een paar features krijgt van de D7i maar dit kost $50

• The-Source
Volgens mij heeft die dimage 5 toch ook een carl zeiss lens :?

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

* GGS_206 kwam vanmiddag bij zijn S304 achter dat die ook nog een zelfontspanner had en direct maar ff geinstald :&

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 20:04 schreef klaasbram het volgende:
Volgens mij heeft die dimage 5 toch ook een carl zeiss lens :?
Nee, een Minolta GT lens, is ook heel erg goed

• Zandweter
Op maandag 27 mei 2002 15:53 schreef rob van den broek het volgende:
Ik heb vandaag mijn 2e dimage 5 teruggebracht, de eerste had erg veel digiruis en de 2e focuste voor geen meter.
Ik dank je Rob, ik kijk in ieder geval ff na of ik hem makkelijk kan retourneren als 1 van beide problemen optreed.

Verwijderd

Binnen 8 dagen na aankoop kun je m zonder meer ruilen cq munten terugvragen.
Check gelijk je firmware versie. 056 is de nieuwste 055 is slecht.
Dit doe je door m op Setup te zetten en dan de P knop indrukken. Accepteer geen 055 versie, veel focusproblemen en uitval van de EVF (zoeker)

• Zandweter
Ik heb een mailtje naar de shop gestuurd (zullen natuurlijk pas laat reageren)... ik wil gewoon de laatste firmware anders hoeven ze ze helemaal niet te sturen. Ik wil er 2 kopen. Ik hoop dat ze goed meewerken.

- dit wijkt wel een beetje ver af van het topic, sorry-

• knakworst

knakworst

Get more sats!

http://groups.yahoo.com/group/minoltadigital/

Hier kun je de 056 firmware downloaden!

Ook kun je Minolta DIVU 2.0 downloaden, aardig wat verbeteringen...

Je moet alleen eenmalig (gratis) registreren.

Verwijderd

Ik heb versie D1v054e en die werkt in princiepe best goed ik heb er nog geen problemen mee gehad.. Zou het dan verstandig zijn om er een andere bios in te zetten.. Waarom staat die upgrade niet op de minolta site zelf, daar is namelijk niets terug te vinden over een update ??
Pagina: 1