inittab missing?

Pagina: 1
Acties:

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:22
na het installeren van wine ging ik mijn linux bak rebooten (tis geen windows ik weet het na iedere install rebooten gehe) maar bij het bij het booten van INIT 2.78
krijg ik de melding inittab is missing?? en dan hangt het hele systeem.
ik kom dus ook niet in de console weet iemand hoe ik inittab weer kan repareren of terugzetten of iets dergelijks?
ik gebruik Mandrake8,0 momenteel net wine geinstalled nieuwe nvidia drivers alles werkte maar na reboot was de inittab verdwenen?

• Insanergy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-11-2025
Je kan bij de lilo prompt intikken
lilo: linux init=/bin/bash
En dan reparen...

Google vond trouwens 33600 hits :(

But I thought YOU did the backups...

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:22
Op maandag 08 april 2002 08:39 schreef Insanergy het volgende:
Je kan bij de lilo prompt intikken
lilo: linux init=/bin/bash
En dan reparen...

Google vond trouwens 33600 hits :(
Bij google tikte ik: inittab missing en kreeg 5 hits maar de oplossing die die gaf, werkte niet.

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:28
Maak gewoon even een nieuwe inittab. Voor de exacte inhoud kun je even in de manpage kijken, die is vast wel te vinden op www.linuxdoc.org.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op maandag 08 april 2002 09:54 schreef The_Dart het volgende:
Bij google tikte ik: inittab missing en kreeg 5 hits
Dan heb jij een andere google dan ik:
Searched the web for inittab missing. Results 1 - 10 of about 13,500. Search took 0.24 seconds.

Verwijderd

http://www.linuxfromscratch.org/view/3.3/chapter06/configure.html

Onder het kopje Configuring Sysvinit staat een voorbeeld inittab. Die hoeft dus niet te werken met Mandrake maar het geeft wel een idee wat daar zoal in staat. Misschien is het handiger om via een lotgenoot met Mandrake 8.0 zo'n inittab te bemachtigen.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:17

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op maandag 08 april 2002 16:08 schreef deadinspace het volgende:
Dan heb jij een andere google dan ik:
[..]
offtopic:
Zoeken op: inittab missing => Resultaten 1 - 10 van circa 12,400 (daar zijn dus even 1100 resultaten verdwenen :P).
Zoeken op: "inittab missing" => Resultaten 1 - 10 van circa 57.
Zoeken naar Nederlandse pagina's op: inittab missing => Resultaten 1 - 7 van circa 10 (misschien dat The_Dart dit heeft gedaan?).

En met altavista:
Zoeken op: inittab missing => 16260 pagina's gevonden.
Zoeken op: "inittab missing" => 9 pagina's gevonden.

Die vindt dus wel meer pagina's die die twee woorden bevatten, maar minder pagina's die ze achter elkaar hebben...onlogisch :).

Ik probeer nog een manier te vinden om vijf zoekresultaten terug te krijgen, dat is nog niet gelukt :P.

[edit] Yahoo vindt zes resultaten met "inittab missing", dat komt in de buurt. Overigens wordt deze search aangeprezen als 'powered by Google', terwijl hij dus veel minder resultaten teruggeeft...
Overigens vindt Teoma niets met "inittab missing". Ixquick vindt er 16 en MSN Search geeft helemaal niets (deze heeft zelfs als je niet op de exacte tekst zoekt maar één resultaat...). Nog steeds geen 5 resultaten >:)...

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Pagina: 1