Optical mouse versleten?

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gebruikersnaam
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-07 21:03
Het lijkt wel of die kussentjes (?) onder mn MS intelli mouse optical versleten zijn.. de muis loopt een stuk minder lekker ;(

Valt hier wat aan te doen, of is hier garantie op?

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

here the same alleen dan met logitech muisje :(

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hele simpele oplossing.. doe stukjes plakband over die kussentjes.. loopt weer als een trein :)

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 19:33
Op maandag 08 april 2002 00:11 schreef Pollewob het volgende:
Hele simpele oplossing.. doe stukjes plakband over die kussentjes.. loopt weer als een trein :)
Da's een goede tip, want de mijne loopt al een tijdje te wankelen op 3 kussentjes.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

of nog simpeler: koop een trackball :+

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:03
hmmmm, kan dat dan? Muis jij over een stuk schuurpapier ofzo? Het zijn volgens mij hard-plastic stukjes. Misschien met een figuurzaag stukjes uit een cd-hoesje halen en vervolgens met 10 sec-lijm erop lijmen.
Succes!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 10:19
Wax er op smeren. B-)
Reken maar dat ie weer soepel over je tafel heen "vliegt"...

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-07 21:46
Die glijvoetjes zijn van teflon. Er is teflon plakband te krijgen bij kantoorboekhandels enzo. Glijt ws beter dan gewoon plakband. Overigens snap ik niet waarom logitech niet een setje reserve glijzolen kan leveren.

_██_
(ಠ_ృ)

• IzoOoo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-07 13:35
Doe een Knikker-Mod :)
Die heb ik hier al een keer zien langskomen (zelf heb ik dit nog niet gewaagd)

Verwijderd

doe er viltjes onder die je vaak ook gebruikt voor stoelen op parket en snij ze dan ff op maat, ze plakken vanzelf

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 00:18 schreef Atomsk het volgende:
Die glijvoetjes zijn van teflon. Er is teflon plakband te krijgen bij kantoorboekhandels enzo. Glijt ws beter dan gewoon plakband. Overigens snap ik niet waarom logitech niet een setje reserve glijzolen kan leveren.
simpel, ze moeten ook weer muizen verkopen
die dingen mogen dus niet al te lang meegaan...

Daarom doen ze de hele tijd ook van die kleine verbeteringetjes: een scrollwieltje, een ergonomischer model, een ander kleurtje, een lampje, een duimknopje, dat trillende model, een extra sensor, enz. Zodat mensen maar weer blijven kopen. Hadden ze nou gelijk in 1x een dual optical uitgebracht met relaxt model, dan had iedereen die gekocht en klaar geweest voor 5 jaar. Want reken maar dat die al een paar jaartjes in het lab klaar staat, ze rekken het alleen uit om er maximaal aan te verdienen.

• Tubby
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:51

Tubby

or not to be

Op maandag 08 april 2002 00:13 schreef Scalle-- het volgende:

[..]

trackball roelt :9
De mijne is al 5 jaar oud en doet het nog perfect.

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

• gebruikersnaam
shit.. ik hoopte eigenlijk op een reply zoals: je kan die kussentjes hier kopen en die zijn heel goedkoop :)

• VO-Zephyr
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-03-2024
die voetjes waar die dingen inzitten zijn bij mij ook al versleten :>
ik pleur gewoon plegde op me buro en ij gaat wel weer paar dagen mee..
wat ik nu heb gedaan is een oude kutmuis pakken die op non-actief staat, en daar ff voetjes vanaf halen, beetje lijm, en gaan met de muis :D

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025
Op maandag 08 april 2002 19:36 schreef agressive het volgende:
blabla
ik pleur gewoon plegde op me buro en ij gaat wel weer paar dagen mee..
blabla
Wat is plegde?!!!

iRacing Profiel

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 19:54 schreef StarTAC het volgende:

[..]

Wat is plegde?!!!
ja idd wat is dat, vraag ik me ook al een paar minuten af, misschien de naam van zijn muis? je weet het niet je hebt tegenwoordig hele gek mensen op de wereld hoor geloof me.

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-08 11:41

ZiegoM

Yammie R1

Dat is van die meubel wax/was

(D8 ik)

\_Specs_/

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:54

Predator

Suffers from split brain

Ik kijk net even naar m'n MS optical en ik wrijf het vuil van de gluipads en verdorie der is indd sluitage te zien :(

Je kan duidelijk zien dat ie aan het afslijten is ;(

Ik "muis" zonder pad of zo.
Gewoon op m'n bureau. Dat vindt ik veel lekkerder werken maar m'n bureau is een beetje ruw.
:(

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• ZiegoM
  • Laatst online: 14-08 11:41

ZiegoM

Yammie R1

Mijn oude Microsoft Intelli Mouse v1.1 :D
is ook al flink ruw van onderen :+

\_Specs_/

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:26
heb erook last van, stom eigenlijk, vinden ze een optical mouse uit, komen we erachter dat die dingen enorm sluiten, wat een luxe probleem :+

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Sander Schrier
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dit topic is zeer interessant voor mij; ik heb nog een oude IntelliMouse Explorer 1.0 liggen met hetzelfde probleem. Afgezien van (weer) een andere muis komen is Teflon Tape inderdaad misschien wel een mooie oplossing. Ik woon in Noordwijk (ZH), weet iemand een winkel in mijn omgeving waar ze dat verkopen? :)

Verwijderd

nou ik heb geen last van slijtage met mijn optical trust muts, heb hem nu een jaartje ofzow..

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Nog beter: nooit schoonmaken :) Na een paar dagen/weken komt er een laagje vuil op de kussentjes en als je nooit afstoft (een echte tweaker doet dat niet) dan heb je na verloop van tijd stofkussentjes. Perfect :Y)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 22:32 schreef Trent het volgende:
Dit topic is zeer interessant voor mij; ik heb nog een oude IntelliMouse Explorer 1.0 liggen met hetzelfde probleem. Afgezien van (weer) een andere muis komen is Teflon Tape inderdaad misschien wel een mooie oplossing. Ik woon in Noordwijk (ZH), weet iemand een winkel in mijn omgeving waar ze dat verkopen? :)
bruna of iets dergelijks,....
of de tape shop

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:26
Op maandag 08 april 2002 22:34 schreef Exirion het volgende:

[..]

Nog beter: nooit schoonmaken :) Na een paar dagen/weken komt er een laagje vuil op de kussentjes en als je nooit afstoft (een echte tweaker doet dat niet) dan heb je na verloop van tijd stofkussentjes. Perfect :Y)
|:( |:( |:( |:(

heb ik daar gisteren toch dat vuil verwijderd STOM STOM STOM :9

PSN: DutchTrickle PVoutput

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:04

magneet

Magnetic enhanced

bij mij zijn ze er dus ook vanaf maar ik gebruik nu een stoffen muismat die met die padjes niet te doen was maar nu perfect is eigenlijk ( logitech mouseman wheel optical btw )

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Op maandag 08 april 2002 22:34 schreef Exirion het volgende:

[..]

Hehe kwou dat dat werkte, maar twil nie echt, ooit eerste keer schoongemaakt (na dik half jaar) en toen waren ze wel behoorlijk afgesleten, nu na een dik jaar is der al 1tje zo ver weg dat ik af en toe met het harde plastic van de muis al over me bureau schuur :(

Komt gewoon doordat me bureau beetje stroef is... maat van me gebruikt zelfde muis zelfs al iets langer, maar gewoon op stoffe muismat, en die dingen zien der nog perfect uit.

Maar om eerlijk te zijn, ik wil helemaal geen nieuwe muis kopen, want de muis die ik nu hebt vink gewoon super, en die maken ze nie meer bij logitech... dus... kom op met die nieuwe kussentjes :(

Verwijderd

[topic=427790/1/25] :)

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Op maandag 08 april 2002 00:22 schreef IzoOoo het volgende:
Doe een Knikker-Mod :)
Die heb ik hier al een keer zien langskomen (zelf heb ik dit nog niet gewaagd)
Ja! Vervang de camera in je muis door een knikker ! >:)

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 10:20 schreef Tubby het volgende:

[..]

trackball roelt :9
De mijne is al 5 jaar oud en doet het nog perfect.
dan wil ik tegen jou cs'en :Y)

Verwijderd

Koop een Razer Boomslang ;) Prachtmuisje!

Verwijderd

[..]

Gaat deze sneller dan een trein :z

Verwijderd

[..]

een trackball fragd zo klote in UT

beleaf me ik heb het geprobeerd

• VO-Zephyr
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-03-2024
ik bedoelde pledge, meubel inwrijf prut
glijd erg lekker :]
gewoon voor een potje cs / ut / q43 op je buro doen, uitpoetse en je gaat als een gek.. met of zonder pads :]

maar De oplossing is gewoon pads van een oude muis halen

Verwijderd

[..]

Roeleeee >:)
Ben ik het wel een beetje mee eens.
Een optical mouse verslijten geeft bij mij alleenmaar aan dat er TE veel achter een PC gezeten wordt. In het RSI oogpunt zeg ik dan, koop een goeie trackball (bijv. Marble FX) die slijten NIET, de drukpuntjes zijn van metaal, hoeven af en toe alleen ff schoon gemaakt worden, en verder gewoon roeleeeee. B-)

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 08:40

AcouSE

Swedish Chef

Linkje naar de eerder genoemde knikker-mod:
http://www.xcl-clan.com/articles.php3?id=27&p=1

• Dido
  • Nu online

Dido

heforshe

Dus je vervangt bal in de muis door een cameraatje en de voetjes door vier balletje :? :?

Wat betekent mijn avatar?

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 07:58 schreef Wingman25 het volgende:

In het RSI oogpunt zeg ik dan, koop een goeie trackball (bijv. Marble FX)
zo'n trackball is imho nog slechter qua RSI dan een muis.
RSI in je duim in plaats van pols/schouder

kheb het een weekje de kans gekregen, maar toen kon ik nog steeds niet normaal venstertjes minimaliseren zonder vet goed mikken en kreeg ik zwaar last van m'n duim. Dus fraggen kun je met zo'n ding ook wel vergeten denk ik.

• gebruikersnaam
Nog steeds niet echt een goede oplossing.. ;( En ik had dit muisje nogwel gekocht omdat ie zolang mee zou gaan, ik heb hem nu een jaar ofzo :(

• Solosmots
  • Laatst online: 18:45
Op dinsdag 09 april 2002 07:58 schreef Wingman25 het volgende:

[..]

Roeleeee >:)
Ben ik het wel een beetje mee eens.
Een optical mouse verslijten geeft bij mij alleenmaar aan dat er TE veel achter een PC gezeten wordt. In het RSI oogpunt zeg ik dan, koop een goeie trackball (bijv. Marble FX) die slijten NIET, de drukpuntjes zijn van metaal, hoeven af en toe alleen ff schoon gemaakt worden, en verder gewoon roeleeeee. B-)
Kheb zo'n FX en mijn drukpuntjes zijn dus wel versleten :( Nou glijd de bal niet meer lekker...
En BTW als je niets anders bent gewend, kan je r zeker wel mee fraggen !
Pagina: 1