MSI K7T266 Pro

Pagina: 1
Acties:

• Pjoek
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-05 16:34

Pjoek

Of niet...

Topicstarter
Door een foutje bij het inruilen van mn oude SDRAM mobo
ontving ik een DDRAM mobo terug.
(Leverde een kapotte MSI K7T133 Turbo in en kreeg dus een K7T266 Pro terug. Foutje, bedankt!)

Nu heb ik een aantal keuzes...
Of ik kan weer terug naar de computer winkel gaan en de K7T266 Pro weer inleveren en bijvoorbeeld een nieuwer type mobo dr voor aanschaffen (en een beetje bijbetalen dus + geheugen aankoop) of ik kan dus deze K7T266 Pro houden en er DDR geheugen voor kopen.

Ik wil niet veel gaan uitgeven aan nieuw spul, maar ik heb ook geen idee of de MSI K7T266 Pro een goed moederbord is.

Dus wie heeft er voor mij wat info (reviews, persoonlijke ervaringen etc.)over de MSI K7T266 Pro?
Zodat ik een keuze kan maken :)

Alvast bedankt.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Is het wel de A versie? Anders zou ik hem niet nemen. Als je de 266A hebt zou ik hem houden en voor €150,- wat DDR erin gooien. Je SDRAM kun je verkopen...

You can't have everything. Where would you put it?

• Pjoek

Pjoek

Of niet...

Topicstarter
Nee, het is niet de A versie.

Van de A versie weet ik dat die wel goed is,
maar van zn voorganger heb ik dus geen idee.

Verwijderd

kheb geen idee, eigenlijk nog nooitiemand gezien die er 1 heeft , jij bent de eerste, ik heb namelijk wel die a-versie

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 23:47
Heb zelf de non-a versie, en ik ben er redelijk tevreden over. Ik ben hoofdzakelijk een gamer, en de performance doet zeker niet onder. Stabiliteit is ook okay, alleen die usb poorten zuigen ongelofelijk. Maar daarvoor is een patch die de zaken redelijk rechttrekt. ik ben soms een fractie van een seconde m'n (usb) muis kwijt, dat is het enige negatieve wat ik erover kan zeggen.

edit:

m'n config:
Duron 750 @ 933 (9*103, kan niet hoger want dan knalt m'n usb er echt uit), 512 MB DDR, G-Force 2 pro, Bios 1.9. Deze bios is wel een aanrader!

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 22:25

Glorificationer426

come we hero rush yes?

ik heb een k7t266 zonder a (was iets te gretig met bestellen :D) en draai zonder problemen met mn xp 1800+ en 512 ddr

een collega van mij heeft dezelfde proc maar met een k7t266a chipset en het scheelt maar 100 3dmarks ofzo (en dan is 3dmark niet eens echt betrouwbaar) dus als ik jou was zou ik hem mooi houden

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

Verwijderd

koop gewoon de Msi k7T266 pro 2 ru goed bordje met raid en usb 2.0

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 09:45 schreef MMS_El_Guapo het volgende:
Heb zelf de non-a versie, en ik ben er redelijk tevreden over. Ik ben hoofdzakelijk een gamer, en de performance doet zeker niet onder. Stabiliteit is ook okay, alleen die usb poorten zuigen ongelofelijk. Maar daarvoor is een patch die de zaken redelijk rechttrekt. ik ben soms een fractie van een seconde m'n (usb) muis kwijt, dat is het enige negatieve wat ik erover kan zeggen.
dit heb ik dus ook:(, eindelijk een mede lotgenoot. Ik heb er al een andere muis op aangesloten maar zonder resultaat(dit waren overigens wel allebei microsoft muizen)

• fraggel
  • Laatst online: 07-01-2023
Ik heb ook zo'n MSI KT266 en ik heb er geen problemen mee. Draait lekker stabiel. Over dat USB, daar heb ik dus ook problemen mee. Ik wist niet dat daar een patch voor is dus dat kan ik nu misschien ook weer mooi oplossen :7. Op dit moment heb ik mijn USB muis en keyboard met een rare plug op een PS2 aansluiting zitten. Gewoon op USB willen ze niet :'(.

Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs

• Philip_Janssen
Op maandag 08 april 2002 09:52 schreef wizler het volgende:
dit heb ik dus ook:(, eindelijk een mede lotgenoot. Ik heb er al een andere muis op aangesloten maar zonder resultaat(dit waren overigens wel allebei microsoft muizen)
Lol, hier ook MS muizen. Zou het daaraan liggen?
Op maandag 08 april 2002 09:59 schreef fraggel het volgende:
Ik heb ook zo'n MSI KT266 en ik heb er geen problemen mee. Draait lekker stabiel. Over dat USB, daar heb ik dus ook problemen mee. Ik wist niet dat daar een patch voor is dus dat kan ik nu misschien ook weer mooi oplossen . Op dit moment heb ik mijn USB muis en keyboard met een rare plug op een PS2 aansluiting zitten. Gewoon op USB willen ze niet .
Waar heb je die "rare" plug vandaag?! Dat is DE oplossing voor m'n muis :) Kan die plug alleen nergens vinden :'(

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:00
Heb zelf ook zo'n bordje maar dan de raid versie. Loopt perfect en stabiel. Ik heb ook nog een a versie en het verschil is erg klein.

Do as I say, don't do as I do.

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 14:24
Ik heb een MSI K7T 266 Pro-R, ben er erg tevreden over, alleen de USB poorten zuigen harder dan een stofzuiger. Daarom heb ik maar een pci-USB kaartje gekocht, nu geen problemen meer... :7

• fraggel
  • Laatst online: 07-01-2023
Die rare plug kreeg ik bij mijn muis en keyboard (Logitech desktop optical) geleverd. Aan de ene kant USB erin, aan de andere kant PS2 eruit :)
Weet iemand toevallig of de nieuwe BIOS (1.9) het waard is om te flashen?

Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 00:09 schreef Pjoek het volgende:
Nee, het is niet de A versie.

Van de A versie weet ik dat die wel goed is,
maar van zn voorganger heb ik dus geen idee.
voorganger is ook rete snel heb ze alle 2 en werken super

• Philip_Janssen
Op maandag 08 april 2002 10:25 schreef fraggel het volgende:
Die rare plug kreeg ik bij mijn muis en keyboard (Logitech desktop optical) geleverd. Aan de ene kant USB erin, aan de andere kant PS2 eruit :)
Weet iemand toevallig of de nieuwe BIOS (1.9) het waard is om te flashen?
Ja, deze bios vind ik wel de moeite waard.. Je kunt nu namelijk zowel je Sound onBoard als je normale soundcard gebruiken. Vond ik wel prettig. verder weinig veranderingen. Ik geloof nog support voor de XP2000+, verder nix

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 10:03 schreef MMS_El_Guapo het volgende:

[..]

[..]

Waar heb je die "rare" plug vandaag?! Dat is DE oplossing voor m'n muis :) Kan die plug alleen nergens vinden :'(
het is de groene plug waar op de ene kant micrsoft staat en op de andere kant het usb teken en een muis teken. Die heb je zeker weten bij je MS muis gehad. Het nadeel hiervan is dat je optische muis blijft branden als je pc uit staat.

• Philip_Janssen
Op maandag 08 april 2002 12:06 schreef wizler het volgende:

[..]

het is de groene plug waar op de ene kant micrsoft staat en op de andere kant het usb teken en een muis teken. Die heb je zeker weten bij je MS muis gehad. Het nadeel hiervan is dat je optische muis blijft branden als je pc uit staat.
Heb geen optische muis, maar ik heb zo'n ding er niet bij gekregen :(

• Campos
  • Laatst online: 26-07 21:37
ik zou als ik geen geld uit wou geven terug gaan en een KT133A mainboard eisen. zou je tot DDR gedwongen worden zou ik voor de KT266A gaan, niet de KT266. De -A versie is wel degelijk sneller en stabieler. Maarja, aan de andere kant, een gegeven paard mag je niet in de bek kijken he ;)

Verwijderd

Volgens mij is het verschil tussen een KT266 en KT266A chipset niet zo groot. Een KT266A heeft iets betere geheugenprestaties en is beter over te klokken.

• Pjoek

Pjoek

Of niet...

Topicstarter
Bedankt voor alle replies.
Ik ben eruit :)

Ik ga voor de goedkope keuze:
Ik hou gewoon dit bordje,
flash de bios en koop er
het nieuwste DDR geheugen in.

Wish me luck :P :+

• Campos
  • Laatst online: 26-07 21:37
Op maandag 08 april 2002 16:58 schreef Blackjet het volgende:
Volgens mij is het verschil tussen een KT266 en KT266A chipset niet zo groot. Een KT266A heeft iets betere geheugenprestaties en is beter over te klokken.
dat niet alleen toch, ik dacht dat de problemen met USB die zich zoveel voordeden in de KT266 ook opgelost waren, of heb ik het fout?

Verwijderd

nah, nog steeds problemen, ik PROBEER niet eens meer een usb apparaatje aan te sluiten dit mobo. Das het enige nadeel, verder izzie snel & stabiel. Wel zorgen dat je de latecy patch download, anders is je ide en/of raid performance beneden de maat. je kan het downen van www.viahardware.com

Verwijderd

houden ik heb hem ook zonder a nooit problemen mee behalve als ik mijn amd donervogel 1333mhz ga ocen dat vindt ie niet leuk maar vereder is tie perfect zelfs du usb

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 10:03 schreef MMS_El_Guapo het volgende:

[..]

[..]
Niet gezeverd maar volgens mij ligt het echt aan die MS muizen, ik zat namelijk met een explorer muis en zelfde mobo en idd muis viel heel vaak weg :( nu stak ik er es de logitech optical, ook op usb, van mijn broer in en wonderwel nog GEEN enkele keer uitgevallen. Het is dus volgens mij een software conflict.... Anyway ik zou zeggen waag het er es op en probeer een goedkooop logitech optical muisje :)

• generation
  • Laatst online: 20-06-2024
ik heb dat gezeik met die muis dus ook
en ik gebruik een razor boomslang 2000.
maar dat USB verhaal heeft ie alleen met een muis niet met de printer en scanner (bijde USB)

• Philip_Janssen
Op woensdag 10 april 2002 11:00 schreef pouw0174 het volgende:
ik heb dat gezeik met die muis dus ook
en ik gebruik een razor boomslang 2000.
maar dat USB verhaal heeft ie alleen met een muis niet met de printer en scanner (bijde USB)
Lekker wazig! Heb ook een MS Sidewinder Game Voice, die heeft er ook wel eens ooit last van. Ik snap alleen niet hoe zoiets kan?! Heeft iemand een theorietje?

• Fantomas
  • Niet online
Zelfde board hier, en dezelfde usb probs.
Heb nu ook zo'n verloopstekkertje.Maar mijn Wingman pro vliegt er iedere keer uit tijdens Sturmovik en dat sucked.

En ik heb wat problemen met mijn brander gehad (lees : heel veel)

Hij is wel retestabiel

Verwijderd

een maat van me hef die ook. Leuke mobo. Nix bizonders verder.

Verwijderd

Ik heb ook nog een KT266 Pro liggen. Als ik uitgekouwd ben met me pruimtabak dump ik me zaakje op dat prachtige MSI bord. Ik snap niet hoe MSI zo'n bordje bordje heeft weten te bouwen. MSI RULEZ!!

No flame intended hè.

Als je een KT133A chipset had zou ik die mooi houden. En die MSI heel snel wegdoen, wat een gehaast inelkaar gezet zooitje en zo instabiel als het met kan.
Pagina: 1