Sinds de installatie van gentoo, nu al weer enkele weken geleden op mijn desktop, heb ik Return to castle Wolfenstein nog niet aan de praat gekregen
Volgens mij heb ik alles gedaan wat ik kan doen, maar ik krijg het probleem niet opgelost.
Wie kan mij helpen?
Ik heb gentoo geinstalleerd met kde 3 (final). Ik heb de drivers van nvidia gemerged (de meest recente) de oude heb ik weggedaan. Ik gebruik de 2.4.19 kernel. Tuxracer (gebruikt volgens mij ook opengl) doet het prima. Voor RTCW heb ik de binaries gedownload en geinstalleerd. Ook heb ik /usr/lib/libGL.so omgeleid naar /opt/nividia/lib/libGL.so (zoals op de website van gentoo is te lezen).
Desondanks krijg ik, als ik wolfmp run als root, onderstaande output
Verder komt 'ie niet. Wat hij met 'given mode (3)' bedoelt weet ik niet. Ik heb mijn configuratiesfiles van Windows geprobeerd, maar geen succes. Volgens mij moet het ook werken zonder .cfg files, die moet 'ie genereren na de eerste keer starten.
Volgens mij heb ik alles gedaan wat ik kan doen, maar ik krijg het probleem niet opgelost.
Wie kan mij helpen?
Ik heb gentoo geinstalleerd met kde 3 (final). Ik heb de drivers van nvidia gemerged (de meest recente) de oude heb ik weggedaan. Ik gebruik de 2.4.19 kernel. Tuxracer (gebruikt volgens mij ook opengl) doet het prima. Voor RTCW heb ik de binaries gedownload en geinstalleerd. Ook heb ik /usr/lib/libGL.so omgeleid naar /opt/nividia/lib/libGL.so (zoals op de website van gentoo is te lezen).
Desondanks krijg ik, als ik wolfmp run als root, onderstaande output
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| <knip> ----- Client Initialization ----- ----- Initializing Renderer ---- ------------------------------- Loaded 714 translation strings from scripts/translation.cfg Loaded 71 translation strings from translations/icelab.cfg ----- Client Initialization Complete ----- ----- R_Init ----- ...loading libGL.so: Initializing OpenGL display ...setting mode 3: 640 480 Error couldn't open the X display ...WARNING: could not set the given mode (3) ----- CL_Shutdown ----- RE_Shutdown( 1 ) ----------------------- ----- CL_Shutdown ----- ----------------------- Sys_Error: GLimp_Init() - could not load OpenGL subsystem |
Verder komt 'ie niet. Wat hij met 'given mode (3)' bedoelt weet ik niet. Ik heb mijn configuratiesfiles van Windows geprobeerd, maar geen succes. Volgens mij moet het ook werken zonder .cfg files, die moet 'ie genereren na de eerste keer starten.