Ik heb een probleempje met een query. Helaas kan ik geen sub-selects gebruiken want dan zou ik de oplossing al hebben:
Ik dacht: dan doe ik het gewoon zo:
Maar... in de tabel product kan een gemeente vaker voorkomen. Dus in de laatste query kan ie een record vinden die wel BETWEEN die datum valt en ook een die er niet tussen valt en ze hebben allebei dezelfde gemeentenaam. Dus ik krijg gemeenten erbij die ik niet wil. Ik wil alleen records waar niks is te vinden tussen die data.
Is dit onmogelijk zonder sub-queries?
code:
1
2
3
4
| "SELECT DISTINCT gemeentenaam FROM gemeentecijfers WHERE gemeentenaam NOT IN (SELECT DISTICT gemeentenaam FROM gemeentecijfers, product WHERE product.datum BETWEEN '$begindatum' AND '$einddatum') ORDER BY gemeentenaam ASC" |
Ik dacht: dan doe ik het gewoon zo:
code:
1
2
3
| "SELECT DISTINCT gemeentecijfers.gemeentenaam FROM gemeentecijfers, product WHERE gemeentecijfers.gemeentenaam = product.gemeentenaam AND product.datum NOT BETWEEN '$begindatum' AND '$einddatum' ORDER BY gemeentecijfers.gemeentenaam ASC" |
Maar... in de tabel product kan een gemeente vaker voorkomen. Dus in de laatste query kan ie een record vinden die wel BETWEEN die datum valt en ook een die er niet tussen valt en ze hebben allebei dezelfde gemeentenaam. Dus ik krijg gemeenten erbij die ik niet wil. Ik wil alleen records waar niks is te vinden tussen die data.
Is dit onmogelijk zonder sub-queries?