Toon posts:

Athlon tweak..input plz :)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi :) ik heb net m'n asusje k7v-t en loopt als een beer :D nu ben ik aan hat tweaken geslagen maar m'n athlon (classic)600 loopt tot 660Mhz dmv fsb (op 110Mhz) toppie :) alles daarboven is wat vaag, m'n monitor slaat dan niet eens aan :? wat ik ook doe cache aan of uit level 1 en 2. Nu heb ik ook die td2 GFD op de kop getikt maar het enigste wat ik daaruit krijg is 300Mhz eegh das niet de bedoeling lijkt mij. Weet iemand misschien wat er aan de hand is? Ik weet dat niet alle athlons hetzelfde zijn en dat ze niet allemaal to 900Mhz kunnen maar misschien doe ik iets verkeerds..?.

alvast bedankt voor alle input :)

Verwijderd

gooi je core voltage eens omhoog

• ro__
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-01-2008

ro__

WalkDont'Walk.......

Dat wazige met die TD2 heb ik ook wel eens gehad. Hij poste alleen op MP=3 en dan gaf'ie 40MHz aan voor m'n 700-tje ;(
Op een gegeven moment ging ik de MP toch maar weer eens opvoeren [4; 5; 6; 7; 8; 8,5] en ineens deed'ie het wel??!!!
Gewoon blijven proberen dus :)

Verwijderd

Bij de site van innovatek (www.innovatek.de) staat exact hoe je dit probleem moet oplossen; het is een bekend probleem met de k7v en k7vt.

• ro__

ro__

WalkDont'Walk.......

Toch wel vaag dat ik er ook last van heb met m'n KA7-tje :)

• Floep
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Heb FIC SD-II dus daar geen last van, voor de rest wel snel mobo'tje maar geen oc mogenlijkheden voor FSB oc'ing :(

ro__
heb helaas nog geen tijd gehad om die smd'tjes van mijn proc af te slopen, maar gooi ze voor overmorgen nog op de bus

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Geen last van met m'n k7v-t.
Misschien moet je een jumper op het moederbord verzetten dat je alles door de bios wil laten doen.

• 0rbit
  • Laatst online: 25-08 13:02
Het is raar dat de GFD niet werkt; bij mij werkt het overklokken van de FSB juist niet; dit moet ik softwarematig doen maar mijn PLL wordt niet ondersteunt door SoftFSB... kutzooi :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

Topicstarter
Thank for th info jongens ik zeg nog wel hoe ver ik kom want HIJ DOET HET :D ik moest toch de corevoltage wat verder omhoog gooien daar was ik wat aarzelend mee (beetje risky en alles) maar hij loopt op het moment redelijk stabiel voor een klein uur (heb em niet al te bezig gehouden btw, beetje internetten en zo) op 787Mhz das dus athlon600@787^1,85 ((fd2 op 750/1.85 en fsb op 105Mhz))

to be coninued

• ro__

ro__

WalkDont'Walk.......

Heb je ook al met L2-cache divider zitten spelen? Want dat begint op een gegeven moment toch ook op te spelen.
De mijne heb ik bijv. op 2/5 staan.

Verwijderd

Topicstarter
nee dat nog niet ik puzzel eerst nog ff door met de gfd en fsb ik zit nu op 800^1.85 en 100Mhz bus athlon 600@800 dus en het loopt redelijk netjes. Maar ik puzzel morgen wel door, rustig aan met de fsb kijken tot hoever hij wil.

P.S.
kan ik gewoon die temp aanhouden die MB temp monitor wordt genoemd want volgens mij is de aanwezige CPU monitor een verwijzing naar die apart verkrijgbare probe. (heb ik dus niet)
deze staat met die 800 op een graad of 35/36
volgens MBM4.18 en de asus monitor software
want die cpu temp geeft een temp aan van maar 223|:( graden, dat ken nie goed wezen.

bedankt en slaap lekker :Z
Pagina: 1