Digidoc en mb temp sensoren

Pagina: 1
Acties:

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:38

Alaksandus

Vae puto deus fio

Topicstarter
Klein vraagje ik heb een digidoc. Een sensor heb ik op mijn cpu zitten vlak langs de core. De idle temperatuur is dan 44 graden terwijl mijn mb 37 graden aangeeft. Het gaat om een Epox 8KHA+. Ik weet wel dat de digidoc betrouwbaarder is maar als ik wil overclocken moet ik dan naar de temp van digidoc kijken of mb.

Als het niet duidelijk is hier nog ff kleine samenvatting:

Als ik wil overklocken moet ik dan naar de temp van de digidoc kijken of naar mb (liefs mb want die is dus minder en kan ik verder door gaan).:9

Als een god in Nijmegen.

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ik zou naar de hoogste kijken. :)

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• BusMastah
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04 20:43
De temp geeft niet aan hoever je door kan gaan met overklokken, dat geeft de CPU zelf wel aan als hij niet meer wil starten of als je OS foutmeldingen gaat geven. Hoe lager de temperatuur hoe verder je meestal kan overklokken, maar dat is in het geval van betere koeling dan daarvoor.
In dit geval heeft het nix met betere koeling te maken maar met twee verschillende tempsensors die dus een andere temp. laten zien. Je moet gewoon overklokken totdat het systeem fouten gaat maken, wil je verder dan dat komen dan zal je toch aan betere koeling noeten gaan denken. Maar lees de FAQ ook eens, dan snap je het misschien wat beter.

Workstation

Verwijderd

sowieso is zo'n ding eigenlijk meer bedoeld om een beetje de orde-grootte te bekijken. Tussen de 37 en de 44 graden zit weliswaar een beetje verschil, maar het is nog wat anders dan 60+ graden, wat misschien een beetje schadelijk kan worden :'(