Toon posts:

Epox 8HKA+ weirde problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi All ..

Ik heb afgelopen week toen ik in duitsland was een moederbordje met toebehoren gekocht.

ik heb een 8HKA+ met revisie 2.0 en bios Y+ gekocht.
ook een athlon XP1800 en 256 mb geheugen pc266.
thuis aangekomen , eea geinstalleerd en wat blijkt , wat ik ook doe ik krijg er geen OS op.
de machine boot en werkt en draait, maar bij installatie van windows 98,2k en xp dezelfde problemen :

cd erin setup (of winnt) starten , eerste installatie slag doen alles gaat goed , reboot en dan tijdens 2e installatie slag kan ie opeens allerlei files niet lezen (die dus al lokaal op mijn pc stonden door de eerste kopieslag)
foutmeldingen dat die file beschadigd is of helemaal niet te vinden.
ik weet niet wie ik moet verdenken , moederbord of geheugen ...

ik ddenk het mainbord , heeft iemand ooit zoiets eerder meegemaakt ??
Heb overigens zowel de veilige als de optimale bios config gebruikt om hardware tweaks uit te sluiten ...

ik hoor het graag voordat ik weer naar aken brom :(

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 20:35
met dit bord zijn meerdere problemen geweest alleen ik hoorde dat die goed opgelost werden door een bios flash met de nieuwste bios. er is geloof ik een "grote epox ......" topic daar kun je geloof ik ook dit soort vragen in stellen en doen :)

maar misschien eens de bios falshen als dit mogelijk is en anders ben ik bang dat je ide controlers kapot zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste bios reeds geflashed en dat hielp ook al nix.
Controller kapot zou kunnen , maar ik vind het vreemd dat de fouten pas optreden bij installatie van windows.
Ik heb tog keer de complete cd naar de harde schijf gekopieerd zonder een keer een leesfout. ik heb tig keer de installatie van harddisk gestart zonder een leesfout.
zogauuw ik onder windows de installatie vervolg dan pas zegt ie dat er bestanden corrupt zijn en dat het niet fatsoenlijk werkt

naja ik kan eens een los pci ide controllertje gebruiken om te zien of dat goed gaat.
ik kan ook een duron cpu erop zetten om te kijken of die wat helpt (overigens voedingen heb ik geswapped om te kijken of het daar in zat maar das ook geen succes geweest)

naja we zien weer verder

• juanp
probeer eens met win 2k en XP eerst de partitie weg te gooien en dan een nieuwe aan te maken ntfs bijv. en dan nog een keer proberen. succes ermee

• LordHuberti
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 08:01

LordHuberti

Help?

Klinkt als stuk geheugen, alhoewel het dan vaag is dat de problemen pas na de installatie beginnen.
Probeer het eens met ander geheugen, misschien dat het werkt

.........

• juanp
staan de instellingen van je HD en je CD-Rom wel goed in je bios?? kijk daar ook even naar en de temp. misschine het voltage te laag dat hij instabiel word ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
Tja was het maar zo simpel ... :)

Ik heb hier tig pc's staan maar allemaal tot aan pc133
dus om te testen zou ik een nieuwe reep moeten kopen om te kunnen wisselen ..

dat maakt het ook allemaal zo klote , ik kan geen trial on error doen , ik zou de duron in de epox kunnen zetten om de cpu uit te sluiten en anders wordt het hier op de beurs ander spul kopen en vervolgens eea ruilen in duitsland als ik daar weer naar toe ga :(

Overigens partitie's onder fat/fat32/ntfs , verschillende harddisks/kabels.. ik heb een week zitten trubbelsjoeten en heb denk ik zo ongeveer wel alles gehad ... :'(

• juanp
je bedoeld dat je alleen SDRam hebt?
want volgens mij moet DDR PC2100 ook gewoon op dat bord kunnen.

mocht je dat hebben liggen.

Verwijderd

Topicstarter
helaas helaas helaas

ik heb dus een dimmetje met DDR gekocht speciaal voor dit board , als het andere is sdram en dat werkt volgens mij niet op dit bord ..
cpu temperatuur stressed (nou ja stressed .. windows installatie) is niet boven de 43 granden uit te krijgen en
dat gaat dan ook wel erg goed tov mijn oudere amd's (duron 1200 , athlon 1000) die de 55 a 60 graden niet schuwden :)

De voltages heb ik voorzichtig tot 0.5 volt opgeschroefd maar ook dat hielp geen zier ..

ik ga nu de duron implanteren om te kijken wat er dan gebeurt ..

tnx zover

• juanp
sdram past ook niet op je bord :)

Verwijderd

Topicstarter
Guess what ...

Met die duron 700 loopt ie lekker door , geen problemen en meteen installeren ...

da's lullig , ik verwacht daar de dus de grootste moeite mee om die te ruilen voor een goede versie :(
heben sie die cpu ubergetaktet vielleicht , haben sie die kuhlung nicht korrekt installiert ??

naja we zullen eens een paar daagjes testen met de duron in de socket ... :+

• Rick2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Dus het heeft te maken met, of de koeling is niet goed genoeg, of je voeding trekt het gewoon niet.
Iets anders kan het niet zijn.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Topicstarter
Helaas pindabutter

Het leek zo mooi , voor het eerst een komplete w2k installatie door kunnen voeren totdat de pc rebootte voor de configuratie door te lopen ..
Kommer kwel ellende en meer van dat :(

Dus de CPU is het ook niet , heb net XP eropgekwakt en wederom leesfouten tijdens installatie en nu nadat de pc gereboot is allerlei foutmeldingen en weer niet lopen.
Het ziet ernaar uit dat ik richting germany moet om de epox te ruilen.

Ik baal hier dus echt wel loeihard van }:O

• Atmosphere
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-12-2025
Evil-Ed
Miscchien heb je PC1600 gehad ipv PC2100 (standaard oc ;)) hoe dan ook .. misschien idee om het eens te proberen op 100MHz FSB ipv 133 ... :) Met crappy geheugen kan zon overklok idd de problemen geven die jij had (zogenaamde corrupte bestanden)...
Met die duron 700 loopt ie lekker door , geen problemen en meteen installeren ...
Als het ie het op duron 700 (100 FSB) wel goed doet, zou ik idd maar misschien es een reepje crosair (oid ;) ) gaan halen

-x(Al is de wereld is nog zo klein. Atmosphere vind hem wel fijn)x-; Sys; t-net

Verwijderd

Topicstarter
Zo en weer 100 euro uitgegeven..

Heb zojuist bij Aragorn een nieuw reepje 256/266 gehaald
en het is niet te geloven , XP staat er al bijna op :)
Nu maar hopen dat hij onderweg toch weer niet strand (overigens is dit nog met de Duron en in de betrouwbare modus) 8-)

Voor diegene die vroeg naar het CCC merk van de dimm :
dit staat op de sjippies : HQ J80016LKTW-75

Ik heb geen idee wat het was , er zit een stickertje op met DDR 184 pin
PC2100 256 MB

• Rick2001

Rick2001

Op maandag 08 april 2002 22:01 schreef Evil_Ed het volgende:
Zo en weer 100 euro uitgegeven..

Heb zojuist bij Aragorn een nieuw reepje 256/266 gehaald
en het is niet te geloven , XP staat er al bijna op :)
Nu maar hopen dat hij onderweg toch weer niet strand (overigens is dit nog met de Duron en in de betrouwbare modus) 8-)

Voor diegene die vroeg naar het CCC merk van de dimm :
dit staat op de sjippies : HQ J80016LKTW-75

Ik heb geen idee wat het was , er zit een stickertje op met DDR 184 pin
PC2100 256 MB
Zoals ik dus al zei, MARKE OEM... :r
Dit is gewoon de goedkoopste zooi die er te vinden is. Geen merk en dus mag je instabiliteit verwachten.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Topicstarter
en er stond nog wel :

DDR 256 MB PC-266 Marke PC2100 99.00

:) , naja ik heb ze gemaild en mag ze ruilen ..

is deze beter ??

DDR 256 MB PC-266 MARKE CL2 APACER 118.00

Zo ja dan betaal ik wel wat extra voor de extended quality :)

• Rick2001

Rick2001

Op maandag 08 april 2002 23:06 schreef Evil_Ed het volgende:
en er stond nog wel :

DDR 256 MB PC-266 Marke PC2100 99.00

:) , naja ik heb ze gemaild en mag ze ruilen ..

is deze beter ??

DDR 256 MB PC-266 MARKE CL2 APACER 118.00

Zo ja dan betaal ik wel wat extra voor de extended quality :)
Ja, die is ongeveer het beste wat ze daar uberhaupt verkopen. Leg dat beetje geld maar bij en neem die APACER module met 7ns NANYA chipjes.

Pagina: 1