[HTML] Transparant IFrame

Pagina: 1
Acties:

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:11
Hallo daar,

Ik heb voor me website een Iframe gebruikt, nu wil ik de achtergrond door laten schemeren door die iframe... Die iframe moet dus transparant worden... Ik heb op internet gezocht en kom er dan op uit dat je wanneer je ALLOWTRANSPARENCY="TRUE" gebruikt, dat je het dan zo maakt dat alles wat weer bovenop het iframe komt transparant is, maar hetgene eronder (wat ik wil) dus niet... Iemand die me kan helpen? THX...

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:17

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op zondag 07 april 2002 22:32 schreef Martijn het volgende:
... nu wil ik de achtergrond door laten schemeren door die iframe... Die iframe moet dus transparant worden...

wanneer je ALLOWTRANSPARENCY="TRUE" gebruikt, dat je het dan [..insert foute interpretatie..]
ik zou die ALLOWTRANSPARENCY="TRUE" gewoon eens uitproberen, misschien is het wel juist datgene wat je zoekt..

anders moet je eens herdefinieren wat je bedoelt met " ...de achtergrond door laten schemeren door die iframe"; dat is nl. precies wat ALLOWTRANSPARENCY="TRUE" doet.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Als je dit is eens probeerd misschien dat het werkt.

<iframe etc.etc. style="filter: Alpha(opacity=60); -moz-opacity: 60%"></iframe>

• Martijn
Ik heb het geprobeerd, het werkt niet... (hier doel ik op ALLOWTRANSPARENCY='true')
Ik heb nu wat anders namelijk:
style='filter:alpha(opacity = 50)
Dat werkt perfect, maar dan is dat getal een compromis, dus als het 50 is, dan is de contrast van de tekst 50%, en de achtergrond ook 50%, wil je de tekst 100% contrast, dan is de achtergrond 0%... Is er niks die dit kan, alleen dan zonder 'compromis':P
Zie btw http://www.rubensquartet.com en dan concertagenda...

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:44

crisp

Devver

Pixelated

Op zondag 07 april 2002 22:44 schreef Martijn het volgende:
Ik heb het geprobeerd, het werkt niet...
Ik heb nu wat anders namelijk:
[..]

Dat werkt perfect, maar dan is dat getal een compromis, dus als het 50 is, dan is de contrast van de tekst 50%, en de achtergrond ook 50%, wil je de tekst 100% contrast, dan is de achtergrond 0%... Is er niks die dit kan, alleen dan zonder 'compromis':P
Zie btw http://www.rubensquartet.com en dan concertagenda...
Dan zet je de tekst toch in een aparte layer zonder opacity?

Intentionally left blank

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 10:21

mulder

ik spuug op het trottoir

Ik heb ook mee zitten kloten, en ben toch bij een transparent gifje uitgekomen, omdat ik m'n pagina dynamisch opbouw, transparancy kan alleen bij fixed width & height

Wat je kunt doen, weet niet of dat ook met een iframe werkt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
<style>
.transp{
    filter: alpha(opacity="40");
}
</style>
<body>
<table width="100%" border="1" cellspacing="0" cellpadding="0">
    <tr valign="top">
        <td width="50%">&nbsp;</td>
        <td width="50%">
<table cellspacing="0" cellpadding="0" bgcolor="#555555" border="0" class="transp" height="300" width="300" id="back" style="position: absolute;">
<tr><td>

</td></tr>
</table>

<table cellspacing="0" cellpadding="0" border="0" id="fore" style="position: absolute;">
<tr>
    <td>&nbsp;&nbsp;&nbsp;Test</td>
    <td>&nbsp;&nbsp;&nbsp;Test</td>
</tr>
<tr>
    <td>&nbsp;&nbsp;Test</td>
</tr>
<tr>
    <td>&nbsp;Test</td>
    <td>&nbsp;Test</td>
</tr>
</table>

</td>
    </tr>
</table>

oogjes open, snaveltjes dicht

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:45

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

background: transparant?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op zondag 07 april 2002 23:05 schreef Prammenhanger het volgende:
background: transparant?
background transparent; bedoel je, maar waarom dit definieren als dit de default van de BODY is?

* RM-rf heeft nog geen antwoord op de vraag waarom <iframe allowtransparency="true"></iframe> niet gewoon is uitgeprobeerd aangezien het dé (proprietaire) methode voor het effect is dat de topicstarter lijkt te willen bereiken?

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Martijn
Op zondag 07 april 2002 23:02 schreef crisp het volgende:

[..]

Dan zet je de tekst toch in een aparte layer zonder opacity?
Een layer in een iframe? Die opacity geldt voor alles in de iframe, dat werkt dus niet (net geprobeerd)...

• Martijn
Op zondag 07 april 2002 23:11 schreef RM-rf het volgende:

[..]

* RM-rf heeft nog geen antwoord op de vraag waarom <iframe allowtransparency="true"></iframe> niet gewoon is uitgeprobeerd aangezien het dé (proprietaire) methode voor het effect is dat de topicstarter lijkt te willen bereiken?
Effe goed te topic lezen, dat is dus wel uitgeprobeerd, maar werkt niet...

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Google doet soms wonderen:
als je allowtransparency="true" gebruikt dien je tevens in de <body> tag van de te laden pagina expliciet STYLE="background-color:transparent" te zetten.
bron

Intentionally left blank

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op zondag 07 april 2002 23:13 schreef Martijn het volgende:

[..]

Effe goed te topic lezen, dat is dus wel uitgeprobeerd, maar werkt niet...
ik lees heel goed, je geeft een interpretatie van allowtransparency die niet juist is:

http://msdn.microsoft.com/workshop/author/dhtml/reference/properties/allowtransparency.asp

geeft duidelijk aan dat deze attribuut gebruikt kan worden om een element de mogelijkheid te geven transparant te zijn:
When the property is set to false, the backgroundColor property of the object can only be that of the window. When the property is set to true, the backgroundColor property of the object can be set to any value, including the default value of transparent.
ik zie niks over dat verhaal van jou met 'boven' en 'onder'

edit: crisp, ms geeft zelf aan dat "transparent" de default waarde is van de BODY background, ik denk dat webreference enkel de expliciete definitie vraagt te plaatsen voor 'sloppy coders'

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Op zondag 07 april 2002 23:21 schreef RM-rf het volgende:
edit: crisp, ms geeft zelf aan dat "transparent" de default waarde is van de BODY background, ik denk dat webreference enkel de expliciete definitie vraagt te plaatsen voor 'sloppy coders'
Het mag dan misschien de default waarde zijn, maar ik heb het net uitgetest: als je het niet expliciet opgeeft werkt het gewoon niet...

Intentionally left blank

• Karp
  • Laatst online: 22:40
als nix helpt,
gewoon de background van de iframe hetzelfde maken als de hoofdpagina en niet mee laten scrollen

Ik heb ook gezocht maar dit lijkt toch de beste oplossing te zijn

Ik weet alles over digitale toegankelijkheid, of ik weet wie het wel weet.

• Martijn
Mensen, bedankt ! Ik heb van iedereen een beetje gebruikt en het werkt nu perfect :)

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 23:43

RRX

@life-

Op zondag 07 april 2002 23:11 schreef RM-rf het volgende:

[..]

background transparent; bedoel je, maar waarom dit definieren als dit de default van de BODY is?

is de default waarde niet de instelling van de browser? die standaard op wit staat, maar die je ook op een andere kleur kan instellen :?

mijn T.net systeemspecspagina

• Karp
  • Laatst online: 22:40
Op zondag 07 april 2002 23:36 schreef Martijn het volgende:
Mensen, bedankt ! Ik heb van iedereen een beetje gebruikt en het werkt nu perfect :)
mogen we het resultaat ook zien? :P

Ik weet alles over digitale toegankelijkheid, of ik weet wie het wel weet.

Pagina: 1