CS / WinXP / Radeon 8500 probleem

Pagina: 1
Acties:

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:00
Ik heb last van het volgende probleem. Als ik CS opstart en een spel start / joined krijg ik als resolutie 640x480 en m'n muiscursor ziet er uit als het standaard windows exemplaar. Het is voor mij dan ook niet mogelijk om met de muis iets aan te klikken of te bewegen of wat dan ook.

Is dit een bekend probleem (niks gevonden met de search), en zo ja: wat doe ik er aan?

Ik gebruik WinXP Pro en de nieuwste officeele drivers voor m'n R8500. Verder heb ik HL 1.1.0.8 samen met CS 1.3 geinstalleerd.

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-11 15:37
Uhm ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, wat voor cursor krijg je? Als je in het spel zit, en in plaats van een crosshair krijg jij een cursor? of hij knippert gewoon door je beeld heen, want dat is een bekend XP bugje, gewoon ff escape en resume doen en hij is weg.

• Hielko
Ik krijg gewoon de standaard windows cursor, dus niet de crosshair van CS. Op esc rammen en weer op resume drukken lost het probleem niet op...

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-11 09:18
he, dit stond laatst ook in een ander topic
ff kijken of ik ut kan vinden :)

Verwijderd

Op 1024 x 768 spelen of op je oude pentium spelen.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-11 09:18
Op zondag 07 april 2002 22:27 schreef Crash-Override het volgende:
he, dit stond laatst ook in een ander topic
ff kijken of ik ut kan vinden :)
gevonden:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/13021859#13021859
kweenie of je er iets aan hebt,
maar de topicstarter had ook last van dit probleem

edit:

soortgelijk probleem:
[topic=461593/1/25]

• RaDKiLL
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

RaDKiLL

Revived

Alle aplicaties op de achtergrond afgesloten voor je CS opstart?!

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

• Hielko
Probleem is al gedeeltelijk opgelost. Ik heb het volgende gedaan:
ik had dat probleempje ook met mijn muis maar dat heb ik bij configuratiescherm/beeldscherm/instellingen/geavanceerd/Probleem oplossen en dan hardware versnelling lager zetten.
Maar nu heb ik er een nieuw probleem voor in de plaats gekregen. Mijn desktop resolutie is 1600x1200 en de resolutie waarop ik CS speel is 1280x960. Probleem is nu dat CS niet overschakeld op 1280x960, maar gewoon op 1600x1200 blijft staan. Bij het spelen zie ik dus gewoon nog de randen van m'n desktop.

• RaDKiLL
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

RaDKiLL

Revived

Weer een nieuw probleem?! Damn man, aand8 te kort?! ;) :P
Kzou ut niet weten...FF de breedte/hoogte van je monitor instellingen aanpassen?!

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:28

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op maandag 08 april 2002 08:53 schreef Hielko het volgende:
Maar nu heb ik er een nieuw probleem voor in de plaats gekregen. Mijn desktop resolutie is 1600x1200 en de resolutie waarop ik CS speel is 1280x960. Probleem is nu dat CS niet overschakeld op 1280x960, maar gewoon op 1600x1200 blijft staan. Bij het spelen zie ik dus gewoon nog de randen van m'n desktop.
Misschien nutteloze opmerking, maar blijft het probleem bestaan na rebooten? Ik heb er zelf ook wel eens last van gehad (en zo opgelost toen).

• Hielko
Grrrr... daar gaat dan m'n uptime :'( ;)

• Hielko
Probleem is nog niet verholpen, opnieuw opstarten was niet de oplossing.

Mijn andere probleem is ook nog niet volledig weg heb ik gemerkt. Als ik een spelletje heb gestart en ik druk op esc en vervolgens op resume dan is het weer mis: resolutie 640x480 en een niet werkende muiscursor.

Ik heb ook D3D geprobeerd ipv OpenGL, en dat werkt ook niet zoals het hoorde. Het scherm ging wel naar de resolutie 1152 x 864 en ook de cursor werkte, maar zodra ik op esc drukte en vervolgens resume zat ik weer met een (nieuw) probleem opgezadeld. Ik krijg dan alleen die achtergrond te zien die je ook ziet als hij bezig is met het laden van een level.

Kortom: het werkt dus nog steeds niet lekker.

Verwijderd

mjah 1280x960 staat standaard nie taan bij een radeon ..... download powerstrip
dan custom resulotion en add em :)
dan rebooten en tada :P

• Hielko
Op maandag 08 april 2002 14:05 schreef GriFFF het volgende:
mjah 1280x960 staat standaard nie taan bij een radeon ..... download powerstrip
dan custom resulotion en add em :)
dan rebooten en tada :P
Oke, daarmee zou ik inderdaad een klein gedeelte van mijn problemen kunnen fixen. In D3D @ 1184 x 768 deed ie het qua resolutie wel goed. Maar ook daar werkte het spel niet meer als ik ff op esc drukte en vervolgens op resume.

Dus me is nog steeds niet uit de problemen ;(
Pagina: 1