Toon posts:

SuperSilent vs Zalman

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een dilemma ik moet een nieuwe cooler voor mijn pc (specs zien onder).
Nou zit ik te twijfelen tussen de SuperSilent 2000/2500
die je hier kunt vinden:
http://www.arctic-cooling.com/arctic/produkte.html
en de Zalman 6000 CU
die je hier kunt vinden:
http://www.zalmantech.com/FB123.html
please help mij.....
het gaat me vooral om de stilte maar er moet uiteraard ook goed gekoed worden

Verwijderd

Topicstarter
de zalman zie je hier beter:
http://www.zalmantech.com/CNPS-6000CU.htm

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Ik heb de zalman is die is in silent mode ECHT stil. Hij is alleen veel afhankelijker van airflow dus mijn temps zijn nogal aan de hoge kant. Met Burnk7 op 55C met kast open (airducts komen nog)

Hij is ZEKER aan te raden want hij is zo zwaar stil.
ik heb toevallig vandaag me gpu fan tijdelijk stilgelegd en hd's stilgezet.
dus je hoort alleen de Zalman 6000 Cu (1400rpm) en me zalman voeding (1800rpm).

ECHT STIL! zeker een aanrader.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

Topicstarter
Tussenstand:

Zalman vs SuperSilent 1-0

• Oxi

Oxi

ik zie net dat mijn fan er een stukje anders opzit. En dat schijnt ook VEEL te schelen. ff proberen :)

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Ik vraag me af hoe super silent die eerste is!
Ik hou het bij een 8045 met een Papst :)

Verwijderd

Supersilent is alleen leuk als je niet overklokt... Ik heb zelf de 2000 en die is muisstil, maar met overklokken moeten de casefans wel op full blow !!

Verwijderd

Hoe werkt zo'n zalman eigenlijk? is het de bedoeling dat die waaiers gaan bewegen ofzo, of pleur je dr n fan onder?

K vraag t me vooral af omdat dat eerste me vrij sterk lijkt.

Verwijderd

Topicstarter
er komt een fan boven te hangen
(die krijg je er bij btw)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 april 2002 22:20 schreef gjrebels het volgende:
Ik vraag me af hoe super silent die eerste is!
Ik hou het bij een 8045 met een Papst :)
kijk dan ff naar die link

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 april 2002 22:22 schreef roelandstoter het volgende:
Supersilent is alleen leuk als je niet overklokt... Ik heb zelf de 2000 en die is muisstil, maar met overklokken moeten de casefans wel op full blow !!
wat voor pc heb je?

Verwijderd

ik heb de 2500. Hij koelt redelijk, en hijs zeker wel stil.
Maar mijn TB1400 wordt toch met kast dicht en zonder casefans aan 59 graden op full load met UD cancer research aan. De koeler blaast niet zo hard als me 19dB papst casefanetje. Ik zit er aan te denken om de koeler dus ff te vervangen eigenlijk, moet alleen de hoeken van die papst afhakken omdat de koeler verzakt in het verloopstuk van 80 -->60.
Overclocken doe ik met deze koeler nog maar niet, wacht ik dus ff mee tot die papst erop zit, maar tenopzichte van me lawaaierige ORB is dit een super vooruitgang. Ik hoor allene me voeding en me harddisks nog.

Verder goed ding. *D

edit:

Er zijn idd ws nie veel mensen met de supersilent. Maar veel reacties op die zalman zijn er ook nog niet gekomen.

Ik heb die silent 2500 gewoon gekocht omdat ik voor weinig geld iets stillers wilde. Stiller is ie zeker, en duur is ie ook zeker niet. Hij is alleen niet zo geschikt als je flink wilt overclocken. ZOals ik al had getypt wordt die proc van mij best heet, maar hij verbruitk ook enorm veel stroom (73,5Watt), dus dan komt er aardig wat hitte vrij.

Ik heb die FB123 ook besteld, moet deze week binnen komen, ff kijken of dat veel scheelt, is wel leuk voor overclocken.

• Oxi

Oxi

Op zondag 07 april 2002 22:23 schreef Antrax het volgende:
Hoe werkt zo'n zalman eigenlijk? is het de bedoeling dat die waaiers gaan bewegen ofzo, of pleur je dr n fan onder?

K vraag t me vooral af omdat dat eerste me vrij sterk lijkt.
net een helicopter. hij gaat ronddraaien. volautomatisch, hij trekt alleen veel ufo's aan :9
me pc begint helemaal te trillen en gaat groen licht geven

offtopic:
fan met bracket er boven hangen knuppel :D

• Oxi

Oxi

UPDATE!

de fan plaatsing maakt ZEER VEEL uit. Monteer em zoals op die link in de thread starter stond en zo zit ie goed. mijne zat met de basis midden op de heatsink.
Toen 55C
Nu 51C

4C daling voor fan nog geen 2cm verzetten/verdraaien!

(Dit is op silent dus rpm=1400, me voeding fan draait op 2000rpm en die is temp controlled)

• Chief_B
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07 13:00

Chief_B

Heb sinds 2 maanden ook de 6000CU ... als je een stille koeler wilt MOET je gewoon deze nemen zonder twijfel echt waar. Er zijn erg veel koelers die beter koelen das waar maar deze zijn niet om aan te horen zoveel geluid ze maken, hij houd mijn XP1900 op 52 graden en dat is een prima temp :P

The Chief

Verwijderd

Op zondag 07 april 2002 22:28 schreef keuken het volgende:

[..]

wat voor pc heb je?
Tb 1 Ghz. op 1333 Mhz..

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij zijn er weinig mensen met de supersilent

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-04 15:20
Ik heb sinds vorige week ook een Zalman 6000Cu in m'n bak zitten:

AMD Athlon 1600+
Idle: 30 graden
Stressed: 34 graden

PERFECT DUS !

Voor verdere specs zie m'n sig ..

Verwijderd

mmm
ZALMAN

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:46

JT

VETAK y0

Ik heb de 6000AlCU besteld. Een Zalman heeft erg veel profijt van van een goede airflow. Ik vind die supersilent dingen er maar vreemd uitzien :{

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-04 15:20
Op woensdag 24 april 2002 15:45 schreef JT het volgende:
Ik heb de 6000AlCU besteld. Een Zalman heeft erg veel profijt van van een goede airflow. Ik vind die supersilent dingen er maar vreemd uitzien :{
Mijn airflow is ook goed geregeld. (zie specs)
Eerst dacht ik dat het niet ging passen, maar het viel allemaal wel mee uiteindelijk.
Ik moet nog wel een finger-guard halen voor die fan .. is iig wel aan te raden.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:46

JT

VETAK y0

Op donderdag 25 april 2002 08:06 schreef Serum het volgende:

[..]

Mijn airflow is ook goed geregeld. (zie specs)
Eerst dacht ik dat het niet ging passen, maar het viel allemaal wel mee uiteindelijk.
Ik moet nog wel een finger-guard halen voor die fan .. is iig wel aan te raden.
Ik ga is kijken hoe die werkt met een Sunon 120mm ULTRA-POWER fan op 12volt >:) En daarna komt weer gewoon die 92 erop met een fingerguard, heb hier nog een aantal 120, 92 en 80mm fingerguards liggen :Y)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• _Harm_
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08-2023
Waarom een andere cooler ?

Ik heb zelf ook de 5100.
Gebruikt hierbij VCool (http://www.vcool.de) o.i.d. zodat je idle temp flink daalt.

Daarnaast nog eens Speedfan (http://www.almico.com/speedfan.php) dit laat je Zalman op een lager toerental op het moment dat je CPU niet te warm is. (Dit werkt niet op alle moederborden, wel op de 8KHA+).

Als je aan het surfen bent of iets met Office doet zal je
cooler fluisterstil zijn, zodra je echt aan het werk gaat dan krijg je maximale koeling.

Ik draai met een XP1600 op 1680MHz op 2.00V vcore. Idle <35 graden en full load ca. 45 graden. Dit op een 8KHA+ met een 5100.
Pagina: 1