Hoe betrouwbaar is Fuzzy Logic II?

Pagina: 1
Acties:

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Hoi, even een kort vraagje over Fuzzy Logic II (het overklokprogrammaatje van MSI). Is het een beetje betrouwbaar en kleven er nog nadelen aan? Mijn Duron 700 (op een K7T Pro)draait nu op 805,2 Mhz met een FSB van 115. Hoger gaat-ie niet zonder te crashen. Volgens SiSoft Sandra 2000 draait-ie inderdaad op 805 Mhz, maar als ik m'n pc reboot dan kan ik nergens het schermpje zien met de CPU snelheid. Dus loopt-ie nu echt op 805 Mhz?:)
Of ben ik blij gemaakt met een dooie mus?:(

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Verwijderd

Als je reboot, moet je opnieuw de snelheid instellen.....

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Okay, dus als ik 'm reboot dan moet ik weer op 'turbo' drukken en dan gaat-ie weer naar 805 Mhz?
Op zich heb ik daar geen moeite mee om dat elke keer te doen, want 105 mhz extra zonder al te veel gekloot neem ik graag voor lief. Ik durf het nl nog niet aan om te gaan zitten prutsen in de bios etc... *schaam*

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Verwijderd

Inderdaad. Maar je kunt het dus wel beter in je bios instellen.... is echt niet zo moeilijk.... kijk maar gewoon in het mobo boekje, en zet je fsb hoger...

greetzz!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Okay, dus daar kan ik 'm ook zonder problemen op 115 zetten? Ik zal eens even zoeken in de bios. Waar staat het ergens?

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Hebbes. Hij doet het nu ook zonder Fuzzy Logic op 806 Mhz. Nog bedankt!!! Maar is het wel goed voor je cpu om te overklokken? Ja, ik ben nog een groentje op dit gebied. Heb altijd geleerd om niet te prutsen aan je computer als-ie het goed doet.;)

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Fijn dat het gelukt is....gratis performance is de lekkerste!!!

OC-en is een beetje riskant als je rare dingen van het systeem vraagt.....lees hele hoge voltages van je CPU. Ding wordt dan snel te warm en da's niet gezond. Als die proc van jou niet ver boven de 55 graden komt met volledige belasting, kan je nog lang genieten van je systeempie!!

reserveringshouder Tesla Model 3

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Ik heb nog niets gedaan met de voltages. Daar ben ik nog net iets te huiverig voor denk ik. Maar de temp van m'n cpu is nu nog 37 C volgens Fuzzy Logic. Maar uh.. volgens m'n environment monitor in Sisoft Sandra 2000 is m'n CPU temperature 62C. Maar dat gaf-ie ook al aan toen hij op de normale 700 Mhz liep... Moet ik me nu zorgen gaan maken of moet ik gewoon Fuzzy Logic blijven geloven...

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Kijk eens na een tijdje in je BIOS wat de temp is van de CPU...staat in een der menutjes...weet niet uit mijn hoofd welke!!

reserveringshouder Tesla Model 3

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Ik heb net even gechecked in de bios. Daar staat bij CPU temperature: 37 graden C. Dus nog ruim beneden de gevarenzone.:)

Verwijderd

je kan op die msi 6330 mobo rustig op 110 laten draaien

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Ik heb 'm nu op 115... en nog geen lock-ups of iets dergelijks.

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 16:15
Je Duronnetje maakt ook geen problemen, het zal eerder je HD zijn.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• CJ
  • Niet online
(overleden)
--- oops dubbelop.

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Hoezo dat dan? Zou je dat even kunnen uitleggen? Ik snap 't verband tussen het overclocken en m'n HD niet helemaal.

Pagina: 1