[mod] Beste airflow in mijn kast maken ?

Pagina: 1
Acties:

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik ben ff mijn kast opnieuw aan het indelen kwa fan's etc voor de zomer. Ik heb sinds kort een Athlon XP 1700+ @ 1800+ en heb nu dus ook wat betere koeling nodig aangezien ik op zolder slaap waar het vaak erg warm wordt zomers.

Nu wil ik niet al te veel herry maar wel lekker blijven overclocken. Daarom heb ik het volgende ontwerp gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~r.hooft/kast-fans.jpg
Tis een bigtower die ik 2 jaar geleden gekocht heb op een beurs. Heel mooi en fijn kasje en kreeg 2 defecte kasten mee voor F 50,- Van deze 2 heb ik 1 goede gemaakt >:)
Nu had deze kast 1 nadeel. Er is wel een plekkie voor een fan in het vooronder maar geen gaten voor lucht :P Daarom heb ik netjes in de zijkant een gaatje gezaagd zodat er toch vrisse lucht naar binnen kan. Ik wil niet in de voorkant gaan zagen aangezien dat mooi vorm gegeven is. Onder mijn agp videokaart heb ik een pci slot vrij en ook het gat opengelaten zodat daar de lucht een beetje weg kan en eventueel wat vrisselucht naar binnenkomt voor de videokaart.

Nu is mijn vraag: Is de airflow een beetje lekker zo of zouden jullie t anders doen :?

Hier een kaal plaatje zodat je hem eventueel kan aanpassen:
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~r.hooft/kast.jpg
Ben deze kast overigens nog nergens anders tegen gekomen.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:48
Hmmz, zou zelf fan2 naar buiten laten blazen en een paar sterke intake fans voorin zetten, nu gaat de lucht rond je proc nogal raar draaien :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:58
ja, zat ik ookal naar te kijken
maar de topicstarter wilde geen gaten in de voorkant hebben :?

• jhead22
  • Niet online
Neen ik heb fan1 geplaats zodat er geen gat in t voor onder hoeft.

Maar waar jullie aan zitten te denken dacht ik zelf ook over. Maar 1 fan voor onder naar binnen blazen en 3 die naar buiten blazen... gaat dat wel goed ?

T zijn trouwens allemaal 8 cm fan's.

Verwijderd

nog meer aan de zijkant dan maar

• FragFrog
  • Laatst online: 10:48
Op zondag 07 april 2002 21:52 schreef Crash-Override het volgende:
ja, zat ik ookal naar te kijken
maar de topicstarter wilde geen gaten in de voorkant hebben :?
Jah sorry, overheen gelezen

Waar we het iig wel over eens zijn is meer intake onderin, en dan kun je denken aan een pci-slot fannetje, of idd nog meer (of grotere) fans aan je zijkant :)

suc6 m8!

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:58
ik zou er dus toch aan de voorkant 1 of 2 maken die de lucht naar binnen zuigen,
en aan de achterkant alleen maar fans die de lucht naar buiten blazen

wat doet de cooler op je cpu trouwens?
blaast die op de cpu, of zuigt ie?

• jhead22
  • Niet online
Op zondag 07 april 2002 22:07 schreef Crash-Override het volgende:
ik zou er dus toch aan de voorkant 1 of 2 maken die de lucht naar binnen zuigen,
en aan de achterkant alleen maar fans die de lucht naar buiten blazen

wat doet de cooler op je cpu trouwens?
blaast die op de cpu, of zuigt ie?
Die blaast op het koelblok. Tis een spire superrock.

Meer fan's plaatsen vind ik nie zo leuk... Nog meer herrie :)
Misschien kan ik de intake fan1 op 12V zetten en de rest op 7V. Is og wat stiller ook...

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik zou fan2 en fan4 omdraaien (dus fan2 als outtake en fan4 als intake) De warmste lucht zit bij je proc en videokaart, die wil je ze snel mogelijk afvoeren.

Of misschien de bovenste fan geheel verwijderen (en fan2 een outtake maken), als intake heeft fan4 vrij weinig nut...

Ook een athlonXP kan trouwens in een standaard kastje met alleen één outtake (in de PSU) werken, dus mochten die 2/3 extra fans niet voldoende blijken, dan misschien dat 6% overklokken maar achterwege laten in de zomer?

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

• wmeester
  • Laatst online: 09:11
Enige wat ik kan bedenken is in de bovenkant van je kast een 8 cm fan op 7 volt. (zit hoog en weinig lawaai)
En als je nog wat geld heb zou ik een pci-slot koeler en een 5'25 koeler aan de voorkant plaatsen. Zou weet ik niet hoeveel lawaai deze maken, maar valt wel mee geloof ik.
Omdat je er bij moet slapen zou je ook kunnen overwegen de fan's regelbaaar te maken, zodat je ze 's avonds uit kan zetten. Dat scheel veel lawaai, en 's nachts is het koeler, en omdat je dan niet zit te werken, produceert je computer veel minder lawaai.
Pagina: 1