Toon posts:

WWW schematisch weergeven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op school een opdracht gehad waarin het volgende staat: "Maak een tekening in bijv. Paint waarin je het WWW schematisch weergeeft" Ik heb geen flauw idee wat hiermee bedoeld wordt. Weet iemand een site met zo'n schema want ik zoek me rot maar vind nix, of heeft iemand een idee wat hiermee bedoeld wordt?

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Flowchart ofzo? :?

Volvotips.com

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Vraag dan om wat meer uitleg! Moet het een schema van de opbouw van het internet zijn, providers, internet exchanges, transit verbindingen etc :?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Zie www.cs.bell-labs.com/who/ches/map

Huiswerk laten maken wordt hier niet altijd gewaardeerd, maar ik vind het iig wel leuke plaatjes.

Zo ziet NL er volgens hen uit: http://www.cs.bell-labs.com/who/ches/map/gallery/tld/nl.gif

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2025

Denhomer

Doh !

Teken zelf even:
-je hebt een hoop clients
-je hebt 1 server waar die clients aanhangen

-je hebt een andere hoop clients
-je hebt een andere server waar deze aanhangen

-je verbind deze 2 servers
-j kopieert dit verhaaltje zo een 1000 keer en voila :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja het moet morgen af zijn :( dus ik kan niet om meer uitleg vragen, wat ben ik toch weer slecht bezig. Een andere gast uit mijn klas zegt dat het iets met domeinen te maken moet hebben, hij weet ook niet precies wat.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Op zondag 07 april 2002 21:32 schreef dajando het volgende:
Ja het moet morgen af zijn :( dus ik kan niet om meer uitleg vragen, wat ben ik toch weer slecht bezig. Een andere gast uit mijn klas zegt dat het iets met domeinen te maken moet hebben, hij weet ook niet precies wat.
Een verdeling van de TLD's of zo? Als je die weer onderverdeeld in ISP's en daar weer een paar clientjes onder ben je zo klaar.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ja hoe zit het dan ongeveer cliënt --> server --> ISP --> DNS --> TLD ??

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
DNS is alleen maar voor het omzetten naar een IP, ik snap nog steeds niet helemaal wat je bedoelt. Gaat het om internet verbindingen?

Een verbinding naar tweakers.net gaat bijvoorbeeld zo:

Client -> Provider -> AMS-IX -> Trueserver -> Server van tweakers

Naar Amerika dan zoiets:

Client -> Provider -> Transit verbinding -> Misschien nog een andere transit verbinding -> Colocatie bedijfje -> Server

Verwijderd

Op zondag 07 april 2002 21:11 schreef dajando het volgende:
Ik heb op school een opdracht gehad waarin het volgende staat: "Maak een tekening in bijv. Paint waarin je het WWW schematisch weergeeft" Ik heb geen flauw idee wat hiermee bedoeld wordt. Weet iemand een site met zo'n schema want ik zoek me rot maar vind nix, of heeft iemand een idee wat hiermee bedoeld wordt?
Schematisch, dus dan zou ik gewoon lekker tekenen :

USER 1 : Kabelinternet via Chello ... touwtjes ... website
USER 2 : INBELACCOUNT via UUNET ... touwtjes ... website
USER 3 : Vaste verbinding via WorldCom ... touwtjes ... website
USER 4: etc.

Gewoon wat verbindingen tekenen.
Pagina: 1