Toon posts:

ISDN modem bij Gistron, is het wat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een ISDN modem. Bij Gistron staat de volgende op de site: 128K PCI intern ISDN adapter voor E 24,89
Er staat geen merk of iets dergelijks bij. Heeft iemand ervaring met dit modem? En is het (gemakkelijk) onder XP te installeren. Of kan ik beter voor de Fritz!Card PCI, ISDN V2.0 van E 74,90 kiezen?
Ik heb Gistron een mail gestuurd.

• Ibbelz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022
Op zondag 07 april 2002 21:09 schreef Michiel_H het volgende:
Ik ben op zoek naar een ISDN modem. Bij Gistron staat de volgende op de site: 128K PCI intern ISDN adapter voor E 24,89
Er staat geen merk of iets dergelijks bij. Heeft iemand ervaring met dit modem? En is het (gemakkelijk) onder XP te installeren. Of kan ik beter voor de Fritz!Card PCI, ISDN V2.0 van E 74,90 kiezen?
Ik heb Gistron een mail gestuurd.
Tsja het is natuurlijk altijd beter om een bekend merk aan te schaffen ivm driver support enzo . Maar ik zal ff w8en op het meeltje van gistron en dan ff op de site van de fabrikant kijken hoe het zit met bv support voor XP waar je om vraagt :) .

Overigens als je besluit die merkloze PCI modem niet te kopen zal ik voor een Dynalink gaan die hebben goede driver support en het zijn wel fijne kaartjes , Fritz!card heb ik eerlijk gezegt ook nooit van gehoord :?

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:40

Xof

Wat ik zou doen is bij de KPN langsgaan en daar de netcard II kopen.
Dat is gewoon een eicon modem (moet je maar eens in de pricewatch kijken hoe duur die eicon modems zijn, juist duur)
En bij de kpn maar 58 euro :)
Het is een top modem echt waar, betere zijn er eigenlijk niet :)

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:51

LoCuTuS2000

Resistance is futile

E-Tech isdn kaartje werkt ook erg goed, Billion ook, Twister ook. Dit zijn alle 3 identieke kaarten van zon 30-35 euro. Als ik jou was zou ik niet meer dan dat eraan uitgeven aangezien die 3 merken zeker volstaan.

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

en als het nou in de toekomst ook onder linux en rare ossen moet werken ??

dan lijkt mij een dynalink oid. het beste !.

maar hier twijfel ik zelf ook nog over, dus reageer op bovenstaande stelling

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:05

joker1977

Tweakert

Op maandag 08 april 2002 10:31 schreef xychix het volgende:

Belangrijkste is dan de chipset van het ISDN-kaartje. Je zou even op een Linux ISDN [HOWTO-FAQ] site kunnen kijken waarvoor inmiddels support is.

Het Sitecom-ISDN kaartje is ook best goed, zie:
http://www.sitecom.nl/showproduct.asp?PID=54

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:40

Xof

Op maandag 08 april 2002 10:31 schreef xychix het volgende:

Eicon is een echte linux modem, die van mij word automatisch gevonden in mandrake :)

Verwijderd

Topicstarter
Het liefst bestel ik alles gewoon bij Gistron, daar heb ik goede ervaringen mee en dan komt alles in een keer. Bij Gistron hebben ze aan interne ISDN modems het volgende:
code:
1
2
3
Fritz!Card PCI, ISDN V2.0    74,90 
128K PCI intern ISDN adapter    24,89 
Trust Communicator ISDN kaart   39,90

Iemand dan ervaring met de Trust?

• Ibbelz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022
Op maandag 08 april 2002 17:41 schreef Michiel_H het volgende:
Het liefst bestel ik alles gewoon bij Gistron, daar heb ik goede ervaringen mee en dan komt alles in een keer. Bij Gistron hebben ze aan interne ISDN modems het volgende:
code:
1
2
3
Fritz!Card PCI, ISDN V2.0    74,90 
128K PCI intern ISDN adapter    24,89 
Trust Communicator ISDN kaart   39,90

Iemand dan ervaring met de Trust?
Andere webwinkels zijn ook perfect hoor , en anders lees je eerst de shop survey ?? , en trust tsja ik zelf heb met andere computer onderdelen van hun niet al te goede ervaring , tis ook een beetje LOW-budget spul he .. Koop gewoon een mooie , dynalink , twister of E-tech ofzo, weet je zeker dat het goed is :).

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-08 22:48

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Ik heb een dynalink...

1 tip: Installeer NOOIT XP voordat je de goede drivers in huis hebt ;)

Verder moet je gewoon ff kijken en afw88, ik heb ook een noname switch besteld daaro (en de rest van m'n pc btw ;))
en die doetet perrrrrfect :D

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 april 2002 20:06 schreef Scatman_II het volgende:
Ik heb een dynalink...

1 tip: Installeer NOOIT XP voordat je de goede drivers in huis hebt ;)

Verder moet je gewoon ff kijken en afw88, ik heb ook een noname switch besteld daaro (en de rest van m'n pc btw ;))
en die doetet perrrrrfect :D
Er komt naast dat ISDN modem kabelinternet op die computer. ISDN is nodig in verband met het inbellen naar 2 servers op het werk.
Dus ik kan dan nog wel drivers zoeken, maar liever heb ik dat het gelijk klopt.
Pagina: 1