Toon posts:

TV-out Full-screen (Philips 7100 serie?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net eigenlijk het gehele forum doorgespit om een antwoord te vinden op mijn vraag maar helaas het mocht niet baten.
Ik zoek voor een kennis van mij een videokaart die een tv-out heeft die het volledige beeld van de TV benut dus geen zwarte balken erover. Nu kan ik me herinnneren dat de philips chip dit goed ondersteund, maar die zit alleen maar op de Asus V8200 Deluxe en Elsa Gladiac (beide niet meer te krijgen nieuw dan).
Ik vroeg me nu af welke videokaart behalve de ATI radeon dit ondersteunen. De prijs is niet zo'n probleem maar ik moet hem wel in Nederland kunnen krijgen het liefst een

Ik vroeg me nu af of er ook Geforce 4 kaarten zijn die dit ondersteunen ?? Bij voorkeur een Asus (die hebben nog wat handige features (tv-in :)).

Wie kan me helpen ?

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:21

Yucko

One clown to rule them all !

Ik neem aan dat je met die zwarte balken de zwarte randen links en rechts bedoeld :?

Gewoon een programma zoeken dat de chipset ondersteund van de desbetreffende kaart en deze op Overscan kan zetten. Probleem is wel dat daardoor ook een klein beetje van je scherm wegvalt (buiten beeld). Maar voor een DiVX te kijken, is dat toch niet belangrijk .. en veel relaxter dan kijken naar een film op tv met een compleet zwart raamwerk.

Ik gebruik hier bv. zelf het programma TVControl Center 2000 voor.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Topicstarter
probleem is dat we de tv-out gaan gebruiken voor het vastleggen van de video's die we gaan editten. Het beeld moet er dan gewoon goed uitzien. Het overscannen is voor mij nieuw is het beeld dan nog goed te noemen ??

Of zijn er nog enkele andere producten op de markt waarvan ik nog niet van hun bestaan af weet (pinnacle ofzo) En heeft iemand daar ervaring mee?

Verwijderd

Topicstarter
niemand ervaring met een ander tv-out ding dan een videokaart, zeg een pinnacle DC 10 ofzo ?? Hoe is de tv-ou daarvan ??

Verwijderd

Er is een programma (zoomplayer volgens mij) waarmee je de grote van het video beeld met plus en min knoppen kan instellen. Als je dan je videokaart op overscan zet en het videobeeld net iets kleiner maakt dan heb je een beeld zonder randen en ook zonder dat er iets wegvalt.