Uitgefikte voedingen in de mode?

Pagina: 1
Acties:

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:39
Gisteravond ff bij een paar mensen naar de K6/2-450 kijken, waarvan ze zeiden: "PATS en toen niets meer". Ik dacht dus al aan de voeding, dus ikke al een oude AT voeding uit een 486 puter mee.
Bleek dus die voeding nogal warm te zijn, had een hele dag aan de stroom gezeten, wat voor een kortgesloten ATX voeding niet lekker is dus. Uiteindelijk dat ding openmaken, en ja hoor: stuk of 3 weerstandjes zwart, zo'n bruine condensator zwart en een van de twee grote condensatoren waren al aan't lekken begonnen.

Ikke dus vandaag naar de computerboer (ja, die is open op Zondag :) ), haal ik daar voor weinig een mooie Astec 200W low-noise ATX voeding vandaan, ikke weer dat hele pokke-eind terugrijden ( * _JGC_ vind autorijden cool, dus daarom rijdt ie op zondag 40km voor een voeding die hij gratis krijgt).
Kom ik thuis: staat er een computer voor me te wachten van iemand. Wat er op het briefje staat: "doet niets meer". Ikke stroom erop: idd doet ie niets (voor het eerst een goede diagnose van een n00b, meestal hoor je dat als ze geen zin hebben om te lezen)
Ikke voeding ook controleren, openmaken, wat blijkt? Precies diezelfde onderdeeltjes: 3 weestandjes, een condensator en beide grote ELCOs aan't lekken.

Heb nog nooit eerder een kapotte voeding meegemaakt, maar 2 in een weekend? Nuon weer bezugh ofzow?

Verwijderd

Kan inderdaad door piekspanning ofzo komen (iig bij een el cheapo voeding).

Ik heb vorige week voor de zekerheid zo'n stekkerdoos met beveiliging gekocht en ga volgende week een UPS kopen (ook meteen noodstroom).

Mij lijkt het in ieder geval het geld waard.

Verwijderd

Jemig Je koopt gewoon zooi man, 200 Watt is niet genoeg.
Vandaar alles doorbrand.

Gewoon even je bolletje gebruiken..

Geodkoop is vaak duurkoop.

O,ja 40x 0.17 euro cent is toch een boel geld voor een brakke voeding. :o :+

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Dat de voeding te licht is lijkt mij onzin,

Aangezien ik hier een pc naast me heb staan van Compaq een: Intel PIII 1Ghz met CDRW en DVD plus de nodige PCI adapters en niet vergeten 40Gb Harddisk en deze draait zonder problemen met een 135 watt voeding.

Verwijderd

komt door een spanings piek in het net daar kunnen die dingen niet tegen koop en overspaningsbeveiliging is tie meteen verzekerd voor dit soort ongein

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op zondag 07 april 2002 20:31 schreef CocaCola het volgende:
Vandaar alles doorbrand.

een 150watt voeding is nog genoeg voor een compleet k6/2-450 systeem, dus het komt echt niet doordat de voeding te licht was.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zondag 07 april 2002 20:21 schreef _JGC_ het volgende:
Heb nog nooit eerder een kapotte voeding meegemaakt, maar 2 in een weekend? Nuon weer bezugh ofzow?
Nou, afgelopen vrijdag viel alles tgv een NUON storing bij ons op het werk flink uit- duurde 45min voordat de laatste werkplekken weer stroom hadden (en ik was een van de laatste >:) , alleen :( dat de koffieapparaat nog later was :+ )

Dat was in Wijchen. Dus als die PC's uit die buurt kwamen kan het daar best wel eens iets mee te maken hebben gehad.

Oslik blyat! Oslik!

• _JGC_
Vandaar alles doorbrand.

Mn broer z'n baas betaalt de diesel >:)

En een brakke voeding :?
Dacht ut niet. Astec is een van de betere merken. Heb er ook eentje in mn Digital Dual P133 server zitten, die dingen zijn erg goed. Astec wordt veel toegepast in merkmachines, en deze 200W is gesloopt uit een al wat op leeftijd zijnde merkmachine.

Die tweede ATX voeding heb ik vervangen door een AT voeding uit een 486, mobo had twee aansluitingen :)

Over te weinig capaciteit: het gingen hier om wat oudere PCs: een K6/2-450 en een Celeron Slot1, dus of die nou een 300W voeding vereisen?

De originele voedingen waren overigens 230W, die van vanmiddag zelfs van Target (Target voedingen zijn slecht, kunnen niet eens zonder hulp een K6/2-500 trekken)

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11

[...]

Waar is dat tankstation: 0.17 euro cent / liter :9~ :P :+

• _JGC_
Op zondag 07 april 2002 20:50 schreef Mr.Blonde het volgende:

[..]

0.17 eurocent per kilometer bedoelt ie |:(

Tis een Golf II 1.6 diesel waarin je lekker hard kunt raggen >:)

Verwijderd

Op zondag 07 april 2002 20:50 schreef Mr.Blonde het volgende:

[..]

LITER MOET KILOMETER ZIJN :)

Verwijderd

Op zondag 07 april 2002 20:53 schreef _JGC_ het volgende:

[..]

0.17 eurocent per kilometer bedoelt ie |:(

Tis een Golf II 1.6 diesel waarin je lekker hard kunt raggen >:)
Ja zo een heb ik ook gehad :)
Gaat wel 180 met dissel :)

• _JGC_
Op zondag 07 april 2002 22:33 schreef CocaCola het volgende:

[..]

Ja zo een heb ik ook gehad :)
Gaat wel 180 met dissel :)
180? Hoe wil je dat hebben? 145 max haalt dat ding :(
Moet nog ff laten uitlijnen, bij 120 begint ie al stevig te schudden, kan je em niet meer met twee duimen op't stuur besturen :(

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

2 weken geleden hadden wij netwerk-week. Iemand uit m'n klas kroop onder de tafel om een stekker in het stopcontact te drukken. Hij doet zo die stekker erin; "Pats! en een dikke streekflam ( >:) ) uit die voeding en een helehoop rook erna' Nadat we de voeding open hadden gemaakt zagen we op de plaats waar normaal gesproken een zekering had moeten zitten, een stukje aluminiumfolie zat :D Er waren idd 3 weerstanden zwart en een condensator :)

/dev/null

Verwijderd

Op zondag 07 april 2002 23:09 schreef I_Stealth_I het volgende:
2 weken geleden hadden wij netwerk-week. Iemand uit m'n klas kroop onder de tafel om een stekker in het stopcontact te drukken. Hij doet zo die stekker erin; "Pats! en een dikke streekflam ( >:) ) uit die voeding en een helehoop rook erna' Nadat we de voeding open hadden gemaakt zagen we op de plaats waar normaal gesproken een zekering had moeten zitten, een stukje aluminiumfolie zat :D Er waren idd 3 weerstanden zwart en een condensator :)
cool !
Pagina: 1