Toon posts:

Cooler-probleem op Socket 1 ->370 Converter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eerst maar es ff de specs:
Mobo:
AOpen AX6BC (Slot 1)
Proc:
PIII800 EB, 265kb cache, clocksnelheid: 133 mhz
Converter:
370 PPGA/FC-PGA card

Dit alles draait nog niet :'(, aangezien ik mijn net gekochte :
Thermaltake Golden Orb Socket-370 (FC-PGA) FC0370-2
niet passend kan krijgen op de Converter. Ja, het kan wel, maar dan zonder proc. ertussen, dan past ie. Maar ja, dan is er ten eerste weinig om te koelen en ten tweede, de pc start dan zo moeilijk..
Ligt het nou aan mij? want de converter is ook gewoon FC-PGA standaard.
(ik heb de search enz. al afgezocht, maar daar staat niks bruikbaars tussen)
Help? :? :?

Verwijderd

Topicstarter
Sjonge, niet allemaal tegelijk hoor.... ;(

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Lees de FAQ en daar in staat dat je ongeveer 24 uur moet wachten voor dat je eigen topic omhoog kicked maar goed.

Wil je een cooler er op zetten dan moet je wel wat kracht gebruiken. En loop naar de winkel en koop een cooler doe wat stiller is :P

En neem de converter en pIII mee en kijk of je daar een cooler kan vinden die wel goed is.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dat van dat topic omhoogkicken wist ik niet. |:( srry daarvoor.

Mijn vraag was eerder of het bij iemand bekend is, dit probleem....

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 08:52
Slotket heet volgens mij zoiets :).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Um, de GORB is een notoir lastige koeler, ziet er 8-) uit, maar verder log, zwaar, moeilijk te bevestigen en het koelt, zeker voor z'n grootte en lawaai, vrij bagger.

De mijne siert sinds een jaar ofzo een P133@166 (die weggegeven is aan vrienden die klagen over de herrie >:) )

Je moet dus ERG veel kracht zetten om die koeler op je CPU te krijgen. Maar dan is nog de vraag of je je converter rechtop in de Slot1 kunt houden. Succes :z

Oslik blyat! Oslik!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zondag 07 april 2002 21:45 schreef Termi het volgende:
Slotket heet volgens mij zoiets :).
Bij ABIT- elders heet het gewoon een of andere convertor (Soltek had er een erg imponerende naam voor, ff kwijt).

* dion_b is overigens erg blij met z'n Slotket III

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Wat zou je voor cooler adviseren op zo'n Converter (lees:slotket)

Verwijderd

Ik had zelf ook altijd diezelfde ThermalTake Cooler op m'n Celeron 366. Nu heb ik een Celeron 800 gekocht en ik kreeg die Golden Orb er ook niet op geplaatst. Ik had de indruk dat de kern van deze processor (letterlijk) te hoog kwam om de cooler er op vast te zetten. Dus heb ik er maar de standaard Celeron cooler (ook met veel moeite!!) op gemonteerd.
Op de site van ThermalTake heb ik wel de installatieprocedure eens bekeken van de Golden Orb. (http://www.thermaltake.com/support/installations/install370.htm) Daar gebruiken ze een Coppermine, dus zou het normaal gezien ook wel met zo'n nieuwe Celeron of PIII 800 moeten lukken. In elk geval had ik ook wel het gevoel dat ik met die ThermalTake mijn Soltek converter of processor kapot zou maken.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zondag 07 april 2002 22:08 schreef sHaRkS het volgende:
Wat zou je voor cooler adviseren op zo'n Converter (lees:slotket)
Klinkt gek, maar de Intel stock koelers doen het erg goed P3-700@868 TCore:
GORB: 56C :(
Intel: 34C

Bovendien zijn ze lekker klein en licht en vrij goed te bevestigen.
Als je iets 'anders' wilt zou ik de Molex radiaalkoelers adviseren. Ze lijken een beetje op een platgedrukte GORB, kosten nauwelijks meer, zijn fluisterstil, wegen vrijwel niets en zijn makkelijk te bevestigen. Eigenlijk ideaal voor op een convertor. Maxilla (op de Hoogstraat in R'dam, www.maxilla.nl d8 ik) heeft ze iig.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Wat Lupuske beschrijft hierboven, is dus precies mijn probleem!!! Toch raar dat het gewoon dezelfde standaards zijn (FP-CGA)..

Ik denk dat ik mijn cooler maar weer te koop zet..Ik heb nog ff gekeken of ik er iets anders mee kon doen.. want hij ziet er toch wel wreed uit, maar ik kan zo ff niks bedenken.

Iemand nog een idee?

<edit> ik ga es kijken naar die andere cooler</edit>

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op maandag 08 april 2002 00:22 schreef sHaRkS het volgende:
Wat Lupuske beschrijft hierboven, is dus precies mijn probleem!!! Toch raar dat het gewoon dezelfde standaards zijn (FP-CGA)..

Ik denk dat ik mijn cooler maar weer te koop zet..Ik heb nog ff gekeken of ik er iets anders mee kon doen.. want hij ziet er toch wel wreed uit, maar ik kan zo ff niks bedenken.

Iemand nog een idee?

<edit> ik ga es kijken naar die andere cooler</edit>
Maxilla heeft idd de Molex, €29 voor de PIII versie. Verder zou ik van die Sibak gevallen die ze daar ook hebben afblijven, zien er lomp uit en zijn het ook, net als de GORB.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Molex PIII versie al besteld, thnx voor de tip.

Iemand nog een idee wat ik met mijn andere cooler (de GORB) kan doen qua modden??? >:)

Verwijderd

Heb ook zoŽn golden orb.

Paste ook niet, maar ik moest en zou hem erop krijgen :(
Het verbaast me hoelang zoŽn PIII-850 heel blijft :) Ik heb zowat mijn hele gewicht erop gehad.
Ik kreeg hem erop en hij deed het, maar ik zou niemand aanraden hetzelfde te doen!!!
Ik heb hem er ook weer afgehaald, want mijn instinct zei tegen me dat het gewoon niet goed kon zijn.
Toen heb ik dus een Coolermaster DP5-5F11 besteld en erop gedaan en dat ging honderd keer makkelijker!
Die Golden Orb (Versie zonder lock systeem) is ook VEEEL TE STRAK!! Gewoon een produktiefout! Bij mij maakte die trouwens geen herrie.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 april 2002 19:19 schreef dion_b het volgende:

[..]

Maxilla heeft idd de Molex, €29 voor de PIII versie. Verder zou ik van die Sibak gevallen die ze daar ook hebben afblijven, zien er lomp uit en zijn het ook, net als de GORB.
Hmm... ben toch maar weer van Maxilla afgestapt, ze verkopen alleen onder rembours, en dat kost me dan nog es 11 euro erbij... sjonge jonge, meer dan 20 piek erbij!! :( dat kan ik wel anders besteden... dus als iemand anders nog weet waar ik een Molex PIII cooler voor socket 370 kan krijgen?

Verwijderd

/me zecht; Tayrips de oplossing voor alles!
Pagina: 1