Toon posts:

Oude laptop wat werkt en wat niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een oude laptop gehad, erg oud. Was iets met de voeding wilde het niet doen, dus ik zeg geef maar aan mij, ik zie wel wat ik ermee doe. Nou hij doet het dus.
Maar nu vraag ik me af welk OS ik kan gaan draaien er staat nu win3.1 op en ik dacht zelf nou dan doen we de gigantische stap naar win3.11 maar ik hoorde dat win95 ook nog wel wil gaan.
Ik zal ff de specs geven.

Compaq Contura 4/25cx
4MB ram
200mb harddisk
486 op 25mhz

En hij is heeeeeel snel.... in dos ;)

Verwijderd

Gezien het feit dat er 4 mb ram in zit kun je het best op windows 3.11 houden.

Zo weinig geheugen lukt niet met win 95.

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 00:43

Orac

Ik mis je papa.

Win95a zal wel draaien. Win98b niet. Het lijkt mij veel verstandiger het bij Windows for Workgroups v3.11 te houden.

Verwijderd

Topicstarter
owh k :) nu nog win 3.11 zoeken, tijd geleden dat ik met zoiets als dit heb gewerkt best wel cool :)

• Orac

Orac

Ik mis je papa.

Ik kan je vertellen, dat terug naar Windows v3.11 inderdaad weer erg wennen is. Back to basic, echt DOS met een schil. Maar toch ook weer leuk.

Verwijderd

Topicstarter
Stond zelfs nog wp 5.1 op was wel ff cool om dat weer te zien :) en nog wat funny old stuff.

Binnenkort ff lijntje trekken naar mijn pc, altijd handig.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
hier staat win3.11 volgens mij wel: [url=http://www.abandonwarez.zijn/illegaal[/url] (abondonware is niet illegaal toch?)
WEL dus!

je moet dus wel 3.11 nemen want 3.1 heeft volgens mij geen netwerkondersteuning (als je wilt gaan netwerken)..

ik heb hem laatst ook nog geinstalleerd, het is idd wel weer ff wennen, al dat 'gebruiksgemak' van win95 ontbreekt (bijv. de taakbalk ga je missen)..

ik denk btw. dat win95 het helemaal niet zal doen. Op mijn 486 met 4mb kreeg ik allemaal vage foutmeldingen tijdens het installeren. Bij een vriend had ik het ook geprobeerd, daar deed ie het wel maar kreeg je weer allerlei vage foutmelingen als je hem gewoon aan had staan.. en krijg je geen foutmeldingen dan moet het wel ontzettend traag gaan.. niet de moeite waard dus..

Verwijderd

Topicstarter
ohw k :) ik ben hem al aan het downen op die site, had al ff bij mij in de chatbox wat rond gevraagd en naar die site gestuurd. Ik denk niet dat deze abandon software illegaal is. Win3.11 wordt nie meer verkocht dus ik denk dat het wel ok is. FF op flop gooien en installen maar :)

Verwijderd

Topicstarter
thx iig :) gelijk ff day of the tentacle downen :) heb ik tenmiste wat te doen in de klas

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Kewle site, ik denk dat dat een nachtje downen word.

• Orac

Orac

Ik mis je papa.

rick_h, zeer leuke site! Nostalgie.

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05:34

winnie

de poes...

Van mij magtie dicht. Admi?
PS: win3.11 is geen abandonware, en daarmee is de bovenstaande link dus een warezlink.

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
abandonwarez = illegaal

damn, when do they learn ?

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05:34

winnie

de poes...

Het is nog fraaier:
Op de FAQ van bovengenoemde site staat letterlijk<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>it's legal then?

er..... no, it's not. many reckon it should be, and some of the thicker webmasters even claim it is, legal. but there's no two ways about it, downloading abandonware is illegal, as it putting it up on a site.

the reason for this is quite simple: copyright. it's illegal to distribute something that you don't hold the copyright to. the copyright expires 50 years after the author dies, or, if it was done by a company, 75 years after the initial copyright date. if you're caught copying a piece of software that you don't own, the old bill can come down on you. i think it's a fine, but i amn't sure (if you know for sure, both uk and us, 'mail me). the spa (software piracy association) was set up to combat the problem of people like me copying and distributing software we don't own[/quote](Ik wil nog wel de link copieren, maar die verwijst ook weer naar warez, dus dat doen we dan maar niet). Kortom: wel downen en niet de faq lezen is in dit geval tamelijk onbenullig.

Verwijderd

Ik heb ook eens zo'n 386 ding gehad.. zat 4 MB in en een schijfie van 500 MB.. ik kreeg windows 95 erop aan het draaien.. welliswaar niet supersnel, maar het draaide.. (Je moet toch al gauw rekening houden met een wachttijd van 5 seconden voor het hele configuratiescherm is geladen bijvoorbeeld).. Maar hij deed het wel.

Barracuda

Verwijderd

Topicstarter
5 seconden kan ik mee leven, maar niet 1 minuut wachten als ik me muis beweeg ofzo
Pagina: 1