Toon posts:

[Printer] Lucht slang naar printkop

Pagina: 1
Acties:
  • 264 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een HP2000C printer, deze heeft dus aparte print koppen en catriges. Deze zijn verbonden met een slangetje, nu is daar een luchtbelletje ingekomen :?.

Gevolg, af en toe geen zwarte inkt op het papier. Ik heb geen flauw idee hoe ik dit moet oplossen.

Iemand een idee?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
als je m laat doorlopen zeg maar :?

dan komt dat belletje toch naar beneden en krijg je een keer een vernuekt printje lijkt me :? :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 april 2002 20:06 schreef veldmuis het volgende:
als je m laat doorlopen zeg maar :?

dan komt dat belletje toch naar beneden en krijg je een keer een vernuekt printje lijkt me :? :)
Ja logisch gezien wel jah, maar die luchtbel blijft er in hangen, af en toe komt er wat inkt langs.

Net als met scheikunde als je een luchtbel in je buret hebt zitten, die komt er vaak ook niet vanzelf uit, alleen als je blaast ofzo. Maar hoe moet ik dat in godsnaam doen, ik kan er verder helemaal niet bij. Ik kan net dat slangetje zien en die luchtbellen zijn er stuk of 2, 3.

• veldmuis
  • Niet online
kweetniet hoeveel ruimte je hebt enzo, maar kun je niet met een injectienaald ofzo zeg maar de luchtbel eruit sucken :? :P

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 april 2002 20:20 schreef veldmuis het volgende:
kweetniet hoeveel ruimte je hebt enzo, maar kun je niet met een injectienaald ofzo zeg maar de luchtbel eruit sucken :? :P
Lekkere kerel ben jij, gat prikken in die slang. Daarna een pleister erop :D

• veldmuis
  • Niet online
Op zondag 07 april 2002 20:24 schreef Tw^st3D het volgende:

[..]

Lekkere kerel ben jij, gat prikken in die slang. Daarna een pleister erop :D
niet IN die slang....kun je dat ding niet loskoppelen dan :?

en dank je dat je me een lekkere kerel vindt hoor O+

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 april 2002 21:12 schreef veldmuis het volgende:

[..]

niet IN die slang....kun je dat ding niet loskoppelen dan :?

en dank je dat je me een lekkere kerel vindt hoor O+
:P nah ik kan wel wat proberen, maar ik kan dus helemaal niet bij de slang, is echt heel klein dingetje, 1 mm in doorsnede ofzo. En zit behoorlijk diep in die printdinggeval.

• veldmuis
  • Niet online
kickje want ideetje :+

met een pincet/klein tangetje dat ding naar beneden knijpen ofzow

of naar boven, als dat beter uitkomt :P

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 april 2002 08:21 schreef veldmuis het volgende:
kickje want ideetje :+

met een pincet/klein tangetje dat ding naar beneden knijpen ofzow

of naar boven, als dat beter uitkomt :P
jah dat valt te proberen, ga ik nu even doen, maar dat buisje is erg sterk, gehard plactic dus weet neit zeker of dat gaat lukken.

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:05

joker1977

Tweakert

Ik ga een stap verder:

* joker1977 vraagt zich af hoe daar een luchtbel ingekomen is...

Dat kan eigenlijk alleen maar als het systeem ergens een lekje vertoont. En de luchtbel eruit halen is dus misschien wel mogelijk, maar hoe voorkom je dan dat er niet weer opnieuw een luchtbel in het systeem komt?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 april 2002 15:00 schreef joker1977 het volgende:
Ik ga een stap verder:

/me vraagt zich af hoe daar een luchtbel ingekomen is...

Dat kan eigenlijk alleen maar als het systeem ergens een lekje vertoont. En de luchtbel eruit halen is dus misschien wel mogelijk, maar hoe voorkom je dan dat er niet weer opnieuw een luchtbel in het systeem komt?
De inktcatrige was op, dus ik had hm eruit gehaald. Gaat die pa van me via het netwerk een printopdracht geven. :(

Zuigt ie dus lucht aan.

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:05

joker1977

Tweakert

Op maandag 08 april 2002 15:36 schreef Tw^st3D het volgende:

[..]

De inktcatrige was op, dus ik had hm eruit gehaald. Gaat die pa van me via het netwerk een printopdracht geven. :(

Zuigt ie dus lucht aan.
Dus zo'n apparaat is niet eens 'idiot-proof' ? Hmm, da's mooi shit..

Maar als je nu het patroon eruit haalt, stijgt dan de luchtbel door de capillaire werking niet op? Ik weet zo 1-2-3 niet uit mijn hoofd hoe die 2000C intern werkt, dus misschien lul ik nu hoor..

Misschien eventueel het slangetje een beetje warm maken, desnoods met je handen, al lichtjes knijpend de luchtbelletjes omhoog 'masseren' ?

En bel HP eventjes.. Misschien is er een makkelijkere oplossing..

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

óf je gaat gewoon verder met die methode :) je laat hem continu lucht aansucken totdat er geen inkt meer in dat slangetje zit, maar alleen nog maar lucht.

Is dat misschien een id?

Stop uploading passwords to Github!

Verwijderd

Topicstarter
En daar bereik ik wat mee?

En dat slangetje ik kan er echt niet bijkomen, en misschien zit er ook nog wel lucht in die grote aanvoer slang.
Pagina: 1