Toon posts:

Compex breedband router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met de "COMPEX NetPassage 15B Parallel Broadband Internet Router"? Ik zag 'em bij de pricewatch voor maar 105 Euro! Ik zie hier ook veel mensen die nogal fan zijn van de Drayteck Vigor DSL router, maar die is 165 Euro! Ik betaal natuurlijk liever 105 Euro als beide modems aan mijn wens voldoet, namelijk het routen van mijn adsl verbinding naar 3 huisgenoten. Ervaringen?

Verwijderd

Ik denk niet dat de ene router veel verschilt van de andere, het enige verschil zou kunnen zijn dat de een wel een HUB of SWITCH heeft ingebouwd en maar als je al een hub of switch hebt maakt ut niet veel uit.
Maar ik ga er gewoon vanuit dat het ding zijn werk goed doet: (A)DSL routen dus volgens mij kun je hem rustig aankopen.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dit topic is verplaatst van [HA] naar [forum=19] :).

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Hier vind je een review.
Ik heb ook even naar de specs gekeken en hij heeft alles wat hij moet hebben.
Ook VPN support & voice over IP

PS: Het is wel ZELF geen ADSL modem he, dat weet je toch wel (just checking) dus je moet nog een ethernet ADSL modem hebben ook :)

Die kan je ook tot router tweaken.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Hij ondersteunt alleen VPN Pass thrue. Hij zet zelf dus GEEN ADSL verbinding op naar je Alcatel (?) modem. Ik twijfelde eerst ook en heb het dus geprobeerd, het werkt inderdaad niet. Deze router is prima geschikt voor PPPoE, maar niet voor het opzetten van een ADSL verbinding.

Naast die Draytek zou je nog even naar een Unex of een Edimax kunnen kijken. Deze kunnen dat beide wel en zijn erg uitgebreid, voor een schappelijke prijs...

Gebruik die Compex dus NIET voor MxStream oid... :)

Verwijderd

Topicstarter
Even wat extra info: ik heb een ADSL lijn bij de UVA op het netwerk van BabyXL. Hierbij wordt een Allied Data Coperjet 810 modem geleverd. Helaas is deze modem niet tot router te tweaken. Op de Allied Data site staat dat dat wel kan, maar BabyXL zegt dat het op hun netwerk niet kan, omdat RFC 1483 niet ondersteund wordt (zie DIT en DIT topic). Nu heb ik dus een routertje nodig. Zo stel ik het mij voor: Modem maakt verbinding met BabyXL, aan de modem hangt een router en aan de 4 ethernetpoorten van deze router hang ik weer computers. Dit is toch mogelijk?

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Op maandag 08 april 2002 14:20 schreef rubenski het volgende:
Even wat extra info: ik heb een ADSL lijn bij de UVA op het netwerk van BabyXL. Hierbij wordt een Allied Data Coperjet 810 modem geleverd. Helaas is deze modem niet tot router te tweaken. Op de Allied Data site staat dat dat wel kan, maar BabyXL zegt dat het op hun netwerk niet kan, omdat RFC 1483 niet ondersteund wordt (zie DIT topic). Nu heb ik dus een routertje nodig. Zo stel ik het mij voor: Modem maakt verbinding met BabyXL, aan de modem hangt een router en aan de 4 ethernetpoorten hang ik weer computers. Dit is toch mogelijk?
Ja dat kan. Dat RFC1483 staat voor zover ik weet voor een Ethernet Bridge. Ook met die Compex werkt dat gewoon, omdat hij simpelweg Ethernet-Ethernet moet doen, en geen VPS/PPPoE client hoeft te draaien.
Waarschijnlijk krijgt de internet kant van je router dan een IP adres via DHCP en je router (met switchpoorten) verdeelt het over het netwerk.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, great. Klopt het ook dat ik de pcs dan instel op een 'private space' adres in het bereik 192.68.x.x met subnetmask 255.255.255.0?
En kunnen ze dan volledig het internet op (network connectivity) of hebben ze alleen application layer connectivity (email, remote login, ftp, etc.)?
Dat is wat ik uit dit stuk concludeer:

In order to use private address space, an enterprise needs to
determine which hosts do not need to have network layer connectivity
outside the enterprise in the foreseeable future and thus could be
classified as private. Such hosts will use the private address space
defined above. Private hosts can communicate with all other hosts
inside the enterprise, both public and private. However, they cannot
have IP connectivity to any host outside of the enterprise. While not
having external (outside of the enterprise) IP connectivity private
hosts can still have access to external services via mediating
gateways (e.g., application layer gateways).
bron: ftp://ftp.ripe.net/rfc/rfc1918.txt

Of klopt dit WEL, maar kan je ook een HTTP application gateway instellen? PS. Een linkje naar de goede info is ook goed. Bedankt!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op maandag 08 april 2002 20:19 schreef rubenski het volgende:
Ok, great. Klopt het ook dat ik de pcs dan instel op een 'private space' adres in het bereik 192.68.x.x met subnetmask 255.255.255.0?
En kunnen ze dan volledig het internet op (network connectivity) of hebben ze alleen application layer connectivity (email, remote login, ftp, etc.)?
Dat is wat ik uit dit stuk concludeer:
[..]

bron: ftp://ftp.ripe.net/rfc/rfc1918.txt

Of klopt dit WEL, maar kan je ook een HTTP application gateway instellen? PS. Een linkje naar de goede info is ook goed. Bedankt!
Je clients hebben indd een private adres.
192.168.x.x of een andere private adres.

Network connectivity hoor.
Anders zou het ook geen router zijn, maar gewoon een proxy (=HTTP application gateway)

Daarom is er juist NAT (wat je router doet)
Die vertaalt gewoon de interne adressen maar het externe adres voor hij ze doorstuurt.
Hij houdt een boekhouding bij wat van wie kwam :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Te gek! Dank julle wel.
ps. typo: 68 moet idd 168 zijn.
Pagina: 1