PC om wave op te nemen

Pagina: 1
Acties:

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
[sub]Dit topic heb ik ook al (per ongeluk eigenlijk) in AVH geplaatst, en aangezien hij niet naar HA verhuisd wil worden plaats ik hem hier zelf noeg maar even. terzake:[sub]

Ik ben bezig met een hiphop mixcd'tje op de pc, en ik wil eigenlijk een PC erbij hebben om de boel op te nemen in Wave aangezien 2/3 geluidskaarten niet echt soepel naast elkaar willen lopen in 1 PC (clippen enzo soms).
Maar wat heb ik ongeveer nodig om fulltime Wav op te nemen ?
Volgens mij kan ik rond de 100 Mhz wel mijn ding doen toch ?

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
fulltime? realtime neem ik aan...

affijn, je hebt sowieso een beetje rappe harde schijf nodig voor 44khz/16 bit/stereo. ook je geluidskaart moet een beetje sjofele a/d converter hebben (terratec of soundblaster) en dan wordt je processor minder belast. Zorg er ook voor dat je signaal op 'line' nivo staat, anders krijg je zeker clips erin. 100 mhz lijkt me niet echt heel veel maar moet te doen zijn, wel alle andere programmas uitzetten denk ik. opnemen zou ik met cooledit doen, dan kun je ook heel goed het lijnnivo instellen en later eventueel nog 'normalizen' suc6

/edit

je maakt die mix op een pc? dan kun je toch wel de zooi exporteren of save as... als .wav neem ik aan?? wel net zo makkelijk.

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Wat de bedoeling is: Met onder andere BPM Studio en Traktor de tracks mixen en in etappes opslaan in wave (realtime bedoel ik ja). De pjoeter waar ik dat op doe is een 466@525, dus niet echt super om af te spelen en op te nemen tegelijk. Daarom wil ik er een pctje bij hebben om op te nemen dus, met een 8.4 gieg schijfje op 5400 toeren.
Verder gewoon W98 SE erop denk ik, minimaal geinstalleerd.
Ik wil er niet teveel voor betalen, daarom niet te veel Mhz dus, maar misschien als ik een 266 kan halen voor een prikje doe ik dat maar denk ik.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Een oude Celeron of AMD K6-2 bak is snel gevonden.

• The hunting Hunter994
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-03-2023
Uit ervaring weet ik dat het kan met een 486SX/33, 4 MB RAM met 250MB hd. :)

Love is difficult to find, easy to lose and hard to forget.