Een Celly 1000A (Tualatin) op een Asus P3BF

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ruthless
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-12-2025
Kan een Celly 1000A (Tuatilin) op een Asus P3BF werken met een slot converter?
Ik weet dat het mogelijk is met een powerleap converter maar kan het ook zonder?
Het spannings verschil lijkt mij niet het probleem, 1.475v of 1.65v is niet zo veel meer.

Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben?

bvd & mvgr

Be true to yourself and be honest to others,

• Super Cow
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 03:35
Ik heb een ASUS P3B-F met een celly 1000a @ 1400

Ik heb een converter met volt settings (soltek)

Ik moest die 2 pootjes verbinden AK4-AK26 (dat is erg lastig)

EDIT

owja deze bios heb je nodig (P3B-F BIOS 1007 beta 1)

1800WP Zuid + 2220WP West | MHI SRK35ZS-W Airco

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-07 00:36

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Gebruik even de search en zie daar.

[topic=446021/1/25]

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

• Ruthless
De Mod werkt perfect!, ik heb mijn Bios geupgrade naar de beta 1007, de 3 (4) pinnen van de CPU afgebroken. En spelen.

Alleen bij het afbreken van de pinnetjes op de CPU ben ik uitgeschoten |:( en ik heb pin- AK2 (vcc?) ook afgebroken :'(

Nou werkt alles gewoon dus ik kan het niet heel erg vinden maar ik vroeg mij af of iemand toevallig weet waar deze voor dient, ik denk zelf voeding......

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:18
Mjah, Vcc is voeding..

Maargoed, zo'n cpu heeft meerdere gelijke voedingspinnetjes, dus het zal wel niet zo'n ramp zijn..

• Super Cow
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 03:35
Op maandag 08 april 2002 09:08 schreef Ruthless het volgende:
De Mod werkt perfect.....
Hoefde jij die pootjes AK4-AK26 niet te verbinden?
Mij pc wou anders niet booten, wat voor converter gebruik jij?

1800WP Zuid + 2220WP West | MHI SRK35ZS-W Airco

• Campos
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-07 21:37
Op maandag 08 april 2002 09:08 schreef Ruthless het volgende:
De Mod werkt perfect!, ik heb mijn Bios geupgrade naar de beta 1007, de 3 (4) pinnen van de CPU afgebroken. En spelen.

Alleen bij het afbreken van de pinnetjes op de CPU ben ik uitgeschoten |:( en ik heb pin- AK2 (vcc?) ook afgebroken :'(

Nou werkt alles gewoon dus ik kan het niet heel erg vinden maar ik vroeg mij af of iemand toevallig weet waar deze voor dient, ik denk zelf voeding......
damn dat meen je niet, pootjes van je cpu afgebroken? ben je wel accuut je garantie kwijt, sunde!

al lijkt 't me wel leuk om een keer wat van die pinnetjes af te breken >:)

Verwijderd

Kicken , die pinnetjes afbreken....
solderen is alleen iets minder leuk(ak4-ak26)
Mijn tip, knip ak4 halverwege( of nog iets korter) af zodat-ie geen kontakt meer maakt met de slotket-adapter en soldeer aan het stompje een draadje naar ak26...
scheelt wat moeite met solderen.

• Campos
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-07 21:37
Op maandag 08 april 2002 20:34 schreef rickyenslingertje het volgende:
Kicken , die pinnetjes afbreken....
solderen is alleen iets minder leuk(ak4-ak26)
Mijn tip, knip ak4 halverwege( of nog iets korter) af zodat-ie geen kontakt meer maakt met de slotket-adapter en soldeer aan het stompje een draadje naar ak26...
scheelt wat moeite met solderen.
damn... mafketel B-)

no flame intended, maar ik ging toch echt niet solderen d'r in hoor, hehe ik ken dat, sloop zo zo'n ding ;)

• hellfire_ultd
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-11-2025

hellfire_ultd

Effe checke!

Op dinsdag 09 april 2002 00:05 schreef Campos het volgende:

[..]

damn... mafketel B-)

no flame intended, maar ik ging toch echt niet solderen d'r in hoor, hehe ik ken dat, sloop zo zo'n ding ;)
Valt wel mee denk ik, de core zit toch wel een eindje van de pinnetjes af, en als je een beetje kan solderen, dan heb je niet zo lang nodig om een draadje aan een "stompje" te solderen

• Ruthless
Nou nog ff het resultaat: Celeron 1000A @ 1500MHz @1.65v op een good old Asus P3B-f BX440 Mobo :)

Hiervoor heb ik dus alleen pinnetjes van de CPU hoeven te slopen.
Eerst wilde ik de Slotconverter onder handen nemen maar ik kwam er vrij snel achter dat mijn noname slotconverter met voltage instellingen mij meer waard was als die CPU (omdat ik dus niet de pootjes hoefde door te verbinden).

Dus voor iedereen met een slotconverter met voltage instellingen eerst AN3, AJ3 en AK4 isoleren (Of verwijderen (en wel voorzichtig doen!!!!) voltage op 1.65 en daarna gewoon proberen voordat je ak4-ak26 gaat door verbinden!!!

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 23:56

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Wilde die mod ook doen op m'n P3B-F maar toen ik zo'n slot converter gehaald had (Asus S370-D) bleek dat ie te hoog was om in m'n kast te passen |:(, voeding zat in de weg. Gelukkig had ik 'm in een deftige winkel gehaald en mocht ik 'm terug omruilen. Heb toen maar een Asus TUSL2-C gekocht, heb ik meteen ook AGP 4x en ATA-100, en moet ik geen pinnetjes afbreken of solderen :z (tot zover het tweaker imago >:)).

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

• pablo_p
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-04 09:35
Ik heb ook een Asus P3B-F. Ik heb een Asus S370-DL converter. Ik heb in de converter 3 pinnetjes afgebroken mbv van een minischroevendraaiertje (in totaal 20 minuten werk).
CPU op slotket, slotket in moederbord en voila, het werkt. Bij mij waren dus ook de doorverbingen niet nodig. Ook BIOS update was niet nodig (ik gebruik gewoon 1006, officeel, dus geen beta bios).

Totale werk is dus maar 30 minuten inclusief inbouwen. CPU niet beschadigd oid, dus strikt genomen nog garantie. Slotket heeft fl. 25,- gekost, CPU 104, dus een goedkope upgrade!

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hey pablo of iemand anders die een merk slotket ook heeft.
waar hebben jullie die dingen gehaald want ik kan hem nergens in de winkels vinden.

• Ruthless
Ik weet niet of ze hem nog leveren maar dit vond ik bij de pricewatch:
http://www.tweakers.net/pricewatch/24187

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ja die kende ik al en die heb ook gemaild maar ze hebben nog nix terug gemaild. maar toch bedankt

Verwijderd

Ik Heb een Asus P3BF mobo voorzien van de laatste BIOS versie.
Ook bezit ik een Slot1>Socket370 converter dit is een converter voor een p3coppermine CPU(PGA).
Mijn vraag is of dit zou gaan werken met een Celleron 1300 tualatin cpu met 100mhz FSB.(dat er een paar pinnentjes verwijdert moeten worden begreep ik al wel).

Zijn er soms mensen die deze combi ook hebben en het werkend gekregen hebben(of met een andere tualatin CPU)

Of kan ik beter de 1000mhz celly2 kopen met 128 kb cache ipv een met de tualatin core met 256 kb cache.

Met een asus 370 converter werkt het wel maar werkt het ook met een NONAME converter.

Ps.Zijn alle converters(op volt mods na)hetzelfde of is er een wezenlijk verschil tussen een FCGPA en een PGA socket.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Op dinsdag 16 april 2002 20:51 schreef silures het volgende:
......
Het antwoord heb ik nog niet kunnen vinden hier.
......
Zou ik dan nu al aan een bril toe zijn? ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Ik Heb een Asus P3BF mobo voorzien van de laatste BIOS versie.
Ook bezit ik een Slot1>Socket370 converter dit is een converter voor een p3coppermine CPU(PGA).
Mijn vraag is of dit zou gaan werken met een Celleron 1300 tualatin cpu met 100mhz FSB.(dat er een paar pinnentjes verwijdert moeten worden begreep ik al wel).
Zijn er soms mensen die deze combi ook hebben en het werkend gekregen hebben(of met een andere tualatin CPU)

Of kan ik beter de 1000mhz celly2 kopen met 128 kb cache ipv een met de tualatin core met 256 kb cache.

Met een asus 370 converter werkt het wel maar werkt het ook met een NONAME converter.

Ps.Zijn alle converters(op volt mods na)hetzelfde of is er een wezenlijk verschil tussen een FCGPA en een PGA socket.
Het ligt er zeker wel aan watvoor slotket je hebt maar bekijk deze thread op het overclockers forum even daar proberen ze van alles met verschillende slotkets:
http://forum.oc-forums.com/vb/showthread.php?s=&threadid=67417&perpage=30&pagenumber=19

Als jouw slotket coppermine ondersteund is ie sowieso fcpga compatible dacht ik :?

Tja het is natuurlijk minder listig om een celly2 te kopen die zal wel werken maar de tualatin core is beter over te clocken en is van zich zelf al sneller.

Het leukste is om de tualatin celly op 133 fsb te krijgen en dat gaat met een 1 ghz makkelijker dan een 1.3 ghz. Mischien een 1.1 of 1.2 Ghz?

veel succes er mee iig :)

Verwijderd

Ik heb het volgende probleem
ik heb op mijn P3B-F een Celeron 1200. hij start gewoon op maar als ik internet explorer open dan kapt hij ermee, af en toe krijgi k een windows error maar meestal krijg ik een reboot. Verder krijg ik tijdens mijn startup deze fout:

<BIOS:> BIOS Update data incorrect. CPUID=00006B1

Verder heb ik bios 1006 staan. Mijn voltage staat op 1.65 maar ik heb ook al 1.45 en 1.55 geprobeerd.

Wat kan ik nog doen?!

Verwijderd

Ik heb inmiddels bios 1007 beta 001 erover heen gegooid
en ben pcmark2002 aan het proberen..

nou hij loopt weer vast
nu heb ik bios 1008 beta 4 erover gegooid, die werkt oko niet blijf dezelfde foutmelding krijgen. en hij reboot zomaar.

Verwijderd

Nou het werkt nog voor geen meter. Hij reboot de hele tijd, ik ben de voltage op de slotket nu aan het wijzigen. Ik lees overal dat ik die 2 pinnen niet hoef te connecten op een P3BF met een convertor. ik ga ook niet graag een beetej solderen ope en processor eigenlijk.

Maar wt het meest raar is, hebben jullie er geen last van dat hij de processor niet pakt? of komt het omdat ik een 1200a heb ipv 1.0a. mijn bios pakt hem als een pentium 2 1200 mhz

Verwijderd

Kan je niet gewoon het voltage wijzigen middels een overbrugging op de slotket.Ik heb hier een gigabyte liggen zonder voltage jumpers maar waar die jumpers op andere wel geplaatst zijn zit wel het gedeelte waar de jumpers op gesoldeerd worden.Handmatig kan ik dus wel met een soldeerboutje het voltage regelen.Standaart zit er een brugje gesoldeert op de auto setting.

PS>ik heb hier een 1300a liggen maar ben toch maar op zoek gegaan naar een nieuw moboo.Mischien dat ik dit weekend wel ff gaat testen met de celly op mijn P3BF bordje.
Ik ben trouwens wel tevreden met de 1008 oo4 beta bios.
Ik kan met een p3katmai cpu niet lager dan 2.0v maar als ik er een p3600 coppermine(middels de converter) inzet kan ik terug naar 1.65v.Maar mijn PC is veel stabieler met de Katmai slot1 als met een coppermine socket 370.

Verwijderd

jah goed idee, ik dacht er al aan maar ik ga het nu even proberen. draadje even solderen om de convertor, alleen hoop ik dat het klepje nog dicht kan of dat de draad niet voor de andere pinnetjes zit, daar ben ik het meest bang voor....

Verwijderd

Nou ik heb nu die 2 pinnetjes verbonden op de convertor... hij loopt goed, dacht ik.. (moederbord herkent hem nog steeds niet) ik ging windows installeren, doet het verder ook goed, er staat nog 6 minuten, en dan kapt hij ermee... ik snap er niets meer van. voltage staat op 1.45 door het verbinden van die draadjes, verder staat voltage van abit slotket ook op 1.45v. dusallemaal goed. bios versie is 1008 Beta 4, die werkt ook bij iedereen goed..

Wat kan hetnog meer zijn!

ik word gek zo!

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-07 00:36

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Op vrijdag 19 april 2002 11:57 schreef TweakTijn het volgende:
Nou ik heb nu die 2 pinnetjes verbonden op de convertor... hij loopt goed, dacht ik.. (moederbord herkent hem nog steeds niet) ik ging windows installeren, doet het verder ook goed, er staat nog 6 minuten, en dan kapt hij ermee... ik snap er niets meer van. voltage staat op 1.45 door het verbinden van die draadjes, verder staat voltage van abit slotket ook op 1.45v. dusallemaal goed. bios versie is 1008 Beta 4, die werkt ook bij iedereen goed..

Wat kan hetnog meer zijn!

ik word gek zo!
En dat zal die ook nooit doen tezij je met een gehackte bios gaat flashen.
En over je stabiliteitproblemen -->Al een andere voeding geprobeert :?

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Verwijderd

Op vrijdag 19 april 2002 16:17 schreef Copycat het volgende:

[..]

En dat zal die ook nooit doen tezij je met een gehackte bios gaat flashen.
En over je stabiliteitproblemen -->Al een andere voeding geprobeert :?
dus al dat gekut kan ook door mijn voeding komen? heb er nog nooit problemen mee gehad. ik heb 230 watt erachter hangen. Ik heb op mijn CPU nu lopen solderen, en met het solderen is er een pinnetje afgebroken namelijk de AK26 die je moet verbinden... dus dat ding doet het gewoon niet meer nu... als iemand nog suggesties heeft? of moet ik dat ding gewoon weg gooien?

• D2DM
  • Laatst online: 19-08 17:54
Ook met afgebroken pin is er nog connectie te maken.
http://digilander.iol.it/grandecigno/Tua_BX_41.htm

Als je niet boven de 1.5Volt core gaat kan je ook proberen naar AJ5 verbinding te maken.
(dat heeft gast op madonion forum blijkbaar met succes gedaan. Eigen risico natuurlijk.. en met deze verbinding moet je Niet je vcore omhoog gooien had ik van die gast begrepen..

url verandert naar de goede draad. Zie halverwege de post van mczak..
"Yes! it works stable now! Thanks for all your help.
I didn't connect... enz."

Check: http://discuss.madonion.com/forum/showflat.pl?Cat=&Board=techmobocpu&Number=470600&page=0&view=collapsed&sb=5&o=0&fpart=32&vc=1 )

230Watt is trouwens niet echt aan de hoge kant.
Vooral als je enkele HD's enzo hebt..

R7 5700x, B350 Prime Plus, 32GB ddr4 op 3333Mt/s, 960Pro, Ultrastar He10, rx6700xt, uwqhd.

• FreeRider
  • Laatst online: 06-07 22:45
Ik heb deze gehele avond gewijd aan m'n goede oude P3B-F + MSI verloop + Celly 1200, en het werkt ! Zonder pinnen afbreken van de CPU... Damn het roelt gewoon ! :9

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Op zaterdag 20 april 2002 01:51 schreef FreeRider het volgende:
Ik heb deze gehele avond gewijd aan m'n goede oude P3B-F + MSI verloop + Celly 1200, en het werkt ! Zonder pinnen afbreken van de CPU... Damn het roelt gewoon ! :9
en hoe heb jij het gedaan? ik zit te twijfelen om een nieuwe cpu te kopen, maar weet het nog niet zeker. dat ik dan alle wijzigingen op de convertor gooi...

• FreeRider
Dat heb ik ook gedaan. 3 pinnentjes uit de socket 370 breken ... 1 uur echt klooien met een passer en een naald.... Daarna 2 bruggen maken op de chip zelf (met een draadadertje en isolatie van een UTP kabeltje eromheen), dat was ook een uur werk. Maar ik ben een paar keer mis gegaan... Eerst had ik 2 V op de chip ... daarna 1,3 V... en uiteindelijk dan 1,7 V , maar weer niet stabiel... Het heeft me nog een paar keer priegelen gekost om het uiteindelijk goed te krijgen...

Nu werkt het helemaal goed, en heb ik een range van 1.65 tot 1,95 V om te kiezen, prima voor deze chip.

De rode lijnen zijn verbonden :

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mewannabee/images/tuabxmodcpu.jpg

De socket zelf:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mewannabee/images/tuabxmodconv.jpg

En ik heb dus hetzelfde dat de BIOS 'm niet goed herkent (pentium II 1200 :D ) , ook krijg ik die melding <BIOS:> BIOS Update data incorrect. CPUID=00006B1 etc.. maar werkt gewoon prima.

TweakTijn, Ik denk dat bij jou die lange brug op een of andere manier niet helemaal lekker zit. Ik had die eerst ook niet, en dat startte wel, maar liep eigenlijk direct na de BIOS vast.

Verwijderd

geweldig dat het allemaal lukt bij iedereen, ik denk dat ik voor niets mijn CPU heb gemold. ik kan hem misschien nieuwl even inblazen, maar heo kan ik een pinnetje er weer op krijgen? ik zie alleen een klein zwart rondje, kan dat met solderen? ik heb het pinnetje nog wel...

heeft iemand er ervaring mee? ik heb trouwens maar 230 Watt voeding. en een Viper550 als videokaart, ik denk dat hij het wel zou moeten kunnen trekken..

• FreeRider
TweakTijn, kan je een detail foto posten van de onderkant van je CPU ? misschien is er nog leven in te krijgen ...

Verwijderd

ik heb geen camera, maar misschien kan ik er wel even 1 lenen. ik vrees zelf dat met solderen de core doorgebrand is (wat ook heel logisch is)

Maar ik ga wel even proberen een foto'tje te nemen.

Verwijderd

Weet iemand of het misschien ook mogelijk is om een tualatin celly op een Asus P2B-S te zetten. Nu heb ik er een 566@850 inzitten. Min voltage wat het moederbord kan leveren is 1.8 Volt.
Pagina: 1