Toon posts:

dfi mobo boot niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een groot probleempje. Mijn dfi mobo (ad70-sc) met amd xp 1700 proc boot niet meer. Ik gebruik een videokaart met geforce 2 chipset en naamloos (maar goed) geheugen.
Dit systeempje heeft 4 maanden zonder problemen gedraaid. Daarna moest ik na het indrukken van de on-schakelaar af en toe de reset indrukken. Daarna deed ie het helemaal niet meer (monitor niet meer aan, geen piepen). Mobo opgestuurd, bleek niets mee aan de hand. Systeempje weer in elkaar gezet. Werkte 4 hele dagen. Toen weer problemen met booten. Wilde weer niet aan. De reset hielp eventjes. Daarna hielp het ff om de voeding telkens na afsluiten uit te zetten en voor opstarten pas weer aan. Maar nu heeft ie helemaal geen zin meer.
Mijn broertje (zelfde mobo, amd 1200 proc) heeft inmiddels dezelfde problemen.
Het geheugen is getest en werkt goed in andere pc. Goed ander geheugen werkt ook niet in mijn pc. Videokaart al vervangen door verschillende andere (zowel agp als pci) zonder oplossing.
Ik heb nu totaal geen idee meer wat ik kan doen. Heeft iemand ervaring met deze probleempjes of moet ik het mobo maar gewoon de vijver in gooien en een nieuwe kopen (zit zelfs nog 6 maanden garantie op, maar heb geen zin om onderzoekskosten à 50 euro opnieuw te betalen)

HELP want ik kan al weken mijn belangrijke pc niet gebruiken.

Groeten, Tijmen

Verwijderd

Onderzoekskosten betalen in de garantieperiode??? AFZETTERS!!! Dat zijn het... pure nep!

Maareuh weet je zeker dat je voeding goed werkt (om dit te testen, verbind ff de groene kabel met een zwarte kabel door middels een paperclip ofzow..)...

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:14
een ander mobo kopen?

Verwijderd

Op zondag 07 april 2002 19:23 schreef maartenb het volgende:
een ander mobo kopen?
Ja daar issie mee geholpen ja

sukkel

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op zondag 07 april 2002 19:24 schreef Dee-ehn het volgende:

[..]

Ja daar issie mee geholpen ja

sukkel
Met jou reply ook niet echt...

Voor de topic starter ,heb je als eens gebrobeerd je bios een nachtje zonder stroom te zetten d.m.v het batterijtje eruit te halen ?
Aangezien het op 2 comps is wat je al aangaf ,verdenk ik de voeding niet van dit probleem.
Clear CMOS of anders hem helemaal leegtrekken een nachtje..

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

Topicstarter
Batterij is 24 uur uit pc geweest, zonder resultaat. Cmos reset helpt ook niet.

Wat ik zo gek vind is dat we hier problemen hebben met 2 precies dezelfde dfi mobo's, terwijl dfi toch niet echt slecht bekend staat geloof ik.

Als ik een nieuwe moet kopen, welke kan ik dan het beste kopen? De configuratie zoals in mijn eerste bericht staat moet erop passen (Athlon XP 1700, 2x 256 MB DDR geheugen, Nvidia Geforce 2 agp videokaartje). Welk moederbord geeft mij wel een stabiele pc, die niet na 4 maanden naar de schroothoop gestuurd hoeft te worden?

Alvast bedankt voor de reacties.

Groeten, Tijmen
Pagina: 1