[php] fast templates

Pagina: 1
Acties:

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 23:13
Ik ben bezig met een siteje die wordt gemaakt mbv fasttemplates. Dat bevalt me wel priema, alleen lukt het me niet om 2 verschillende dynamic rows te maken.

Ik pluk wat uitmijn site, een beetje boel versimpelen zodat het probleem duidelijker wordt:
PHP:
1
<?include("pages/FastTemplates.php");$tpl = new FastTemplate("pages/templates");$tpl->define( array(  table   => "stats.tpl"));$tpl->define_dynamic ( "row", "table" );$tpl->define_dynamic ( "ror", "table" );While ($row=mysql_fetch_array($score)){$scoresname    = $row["name"];        $tpl->assign(                array(                    STATSNAME => $scoresname              )        );$tpl->parse(ROWS,".row");}While ($row1=mysql_fetch_array($total)){$totalname    = $row1["name"];        $tpl->assign(                array(                    TOTALNAME => $totalname              )        );$tpl->parse(ROWS,".ror");}$tpl->parse(NEWS, array("table","pagina"));$tpl->FastPrint();?>

En dan een versimpelde stats.tpl:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<html>
<body>
Hier staan de namen van mensen met een score:
<!-- BEGIN DYNAMIC BLOCK: row -->
<br> STATSNAME
<!-- END DYNAMIC BLOCK: row -->
<p>
En hier staat de namen van iedereen:
<!-- BEGIN DYNAMIC BLOCK: ror -->
<br> TOTALNAME
<!-- END DYNAMIC BLOCK: ror -->

Het resultaat wat ik hieruit krijg is dat STATSNAME vervangen wordt door een lijst van namen van mensen met een score aangevuld met de namen van iedereen. Bij TOTALNAME gebeurt precies hetzelfde. Ik heb dus alles 2x.

Dus mijn vraag is of het wel mogelijk is om met fast templates 2 dynamic rows te maken? Of doe ik gewoon iets fout, dat kan nauutlijk ook :)

...

Verwijderd

Ik weet niet precies wat je wilt, maar rows? dinameren?...

Ik zelf heb net ook een template geschreven en ben druk bezig um nog groter oftewel drukwekkender te maken... mischien dat ik je een handje kan helpen, maar probeer eens van de 'source' een voorbeeld te maken van wat je wilt hebben :)

• Haranaka
Goed ik heb hier een nu een nieuwe pagina gemaakt, heb alle onnodige dingen eruit gegooid om het probleem te isoleren en aan het licht te brengen. Ik weet in middels dat het wel mogelijk moet zijn om met fast templates meerdere dinamische blokken te gebruiken dus ik heb een fout gemaakt. Alleen ik zie hem niet.

zooi.php
PHP:
1
<?// Database conenctie$db = mysql_connect("localhost", "root");mysql_select_db("site",$db);$result = mysql_query("SELECT * FROM stats where dp_gister>\"0\" order by dp_gister DESC, tot_nu DESC",$db);$totalresult = mysql_query("SELECT * FROM stats order by dp_gis_tot DESC",$db);///////////////////// FastTemplates /////////////////////include("pages/FastTemplates.php");$tpl = new FastTemplate("pages/templates");$tpl->define(        array(                pagina    => "pagina2.tpl",                table   => "zooi.tpl"                        ));// Namen:$tpl->define_dynamic ( "row", "table" );While ($row=mysql_fetch_array($result)){$statsname    = $row["name"];        $tpl->assign(                array(                    STATSNAME => $statsname                )        );        $tpl->parse(ROWS,".row");}// De scores:$tpl->define_dynamic ( "ror", "table" );While ($xrow=mysql_fetch_array($totalresult)){$xscore=$xrow["tot_nu"];        $tpl->assign(                array(                    SCORE => $xscore                )        );$tpl->parse(ROWS,".ror");}$tpl->parse(NEWS, array("table","pagina"));$tpl->FastPrint();exit;?>

pagina2.tpl
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<html>
<head>
<title>
zooi
</title>
</head>
<body>
NEWS
</html>
</body>

zooi.tpl
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<html>
<body>
Hier een lijstje met namen:
<!-- BEGIN DYNAMIC BLOCK: row -->
<br> STATSNAME
<!-- END DYNAMIC BLOCK: row -->
<p>
Hier onder wat scores:
<!-- BEGIN DYNAMIC BLOCK: ror -->
<br> SCORE
<!-- END DYNAMIC BLOCK: ror -->

Maar het lukt dus niet, hier de output die hij geeft:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Hier een lijstje met namen:
-maTa- 
Haranaka 
Arjen 
Stijn 
48181
15043
14478
12423
Hier onder wat scores:
-maTa- 
Haranaka 
Arjen 
Stijn 
48181
15043
14478
12423

Iemand die ziet wat ik fout doe :?

...

• Haranaka
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/dpc/up.gif
Ik ben er nog niet uit :'(

...

Verwijderd

Ik vat niet echt wat je wil, maak nu eens een layout waar de uitkomst vermeld staat... want je code snap ik niet... voor het gene dat ik denk dat je wilt.

Verwijderd

Als het goed is zit der een mooie readme aka manual bij.. lees deze ff.. wij kennen niet allen scripts uit ons hoofd...

FF een tip voor een simpele template:
index.php
PHP:
1
<?$design = "bla bla bla ";require("design.php");?>

design.php
code:
1
2
3
<html meuk>
<?= $design ?>