Toon posts:

een diepvrieskastje als radiator is dat wat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
je kent ze wel die diepvriesopzet kastjes nu was het mijn bedoeling om twee gaten in zo'n kast te boren een slang door de kast te geleiden (die tegen de warmtewisseling kan)al kronkelend door het kastje)om zodoende de koeling te genereren voor mn blokken op de proc en videokaart en dan de gaten dicht kitten
ik denk te gaan werken met koelvloeistof (of een vloeistof met niet snel bevriezende eigenschappen)
wat zie ik hierbij over het hoofd?
is mijn grootste vijand condensatie of valt dat wel mee
welke temp is eigenlijk ideaal voor waterkoeling?
is condensatie met isolatiemateriaal op te vangen?

graag jullie oordeel

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Ik zou het maar niet doen als ik jou was...

Verwijderd

Topicstarter
ja leuk maar waarom niet welke prob's zie jij dan?
mits ik voldoende isolatie om slangen en blokken plak moet het toch mogelijk zijn?

Verwijderd

lijkt mij wel, maar het woord zegt het...diepvries...straks bevriest ondanks die en vloeistof ofzo het alsnog...en dan?

vul zelf maar in :Y)

succes!

Verwijderd

Op zondag 07 april 2002 18:53 schreef henk_j het volgende:
je kent ze wel die diepvriesopzet kastjes nu was het mijn bedoeling om twee gaten in zo'n kast te boren een slang door de kast te geleiden (die tegen de warmtewisseling kan)al kronkelend door het kastje)om zodoende de koeling te genereren voor mn blokken op de proc en videokaart en dan de gaten dicht kitten
ik denk te gaan werken met koelvloeistof (of een vloeistof met niet snel bevriezende eigenschappen)
wat zie ik hierbij over het hoofd?
De capaciteit van zo'n kastje. Die is namelijk ruim onvoldoende om je processor koel te houden. Je hebt een redelijk grote koelkast/diepvries nodig.
is mijn grootste vijand condensatie of valt dat wel mee
Als je beneden een graad of 15 komt wel ja...
welke temp is eigenlijk ideaal voor waterkoeling?
Zo laag mogelijk >:)

Hoewel procs lastig beginnen te doen beneden de -80, heb ik wel eens gelezen.
is condensatie met isolatiemateriaal op te vangen?
Jazeker. Een vrij dunne laag neopreen oid is al voldoende.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:16

Epsilon

Op maandag 08 april 2002 14:13 schreef DaBit het volgende:

[..]

De capaciteit van zo'n kastje. Die is namelijk ruim onvoldoende om je processor koel te houden. Je hebt een redelijk grote koelkast/diepvries nodig.
[..]

Als je beneden een graad of 15 komt wel ja...
[..]

Zo laag mogelijk >:)

Hoewel procs lastig beginnen te doen beneden de -80, heb ik wel eens gelezen.
[..]

Jazeker. Een vrij dunne laag neopreen oid is al voldoende.
uhm, meneer dabit....
Voor waterkoeling is een temperatuur van minder dan -25 al een flink opstakel als je geen pomp hebt die hard rondpompt :). Je zal dan toch echt met andere dingen moeten gaan koelen dan normaal water :). En of je dan nog wat hebt aan de lagere temperaturen.....

Dus, uhm.... Niet TE koud bij waterkoeling he ;)

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 14:47 schreef epsilon het volgende:
uhm, meneer dabit....
Voor waterkoeling is een temperatuur van minder dan -25 al een flink opstakel als je geen pomp hebt die hard rondpompt :). Je zal dan toch echt met andere dingen moeten gaan koelen dan normaal water :). En of je dan nog wat hebt aan de lagere temperaturen.....

Dus, uhm.... Niet TE koud bij waterkoeling he ;)
okee, okee, maken we er vloeistofkoeling van :P
(btw: water beneden de -2 begint toch te klonteren, ook al pomp je het rond.)
Pagina: 1