Toon posts:

[Actionscript] Waar staat een bepaalde var delay?

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit het mooie script op http://www.flashfreaks.nl/showDetail.asp?TypeId=13&NewsId=3201 te ontleden en ik kan nergens vinden waar delay staat gedefinieerd. Ik weet dat delay waarde 10 heeft, maar ik kan nergens dus vinden waar dat staat. Dus als iemand die weet, dan zou dat geweldig zijn. Ik ben iets meer dan newbie, maar veel meer ook niet. Programmeren in PHP en nu dan een heel klein beetje actionscript kan ik.

Dan deze vraag nog meer in het algemeen: waar kun je variablen en constanten definieren (dus een hele lijst met mogelijkheden zou ik willen hebben). Je kunt nat. zeggen: waarde=5; en var waarde=5;, maar waar kan het dus nog meer.

Ik hoop echt dat iemand me dit kan vertellen.

Verwijderd

code:
1
2
_root.pijltje._x+=(_root._xmouse-_root.pijltje._x)/6;
_root.knoppen._x+=((550-_root._xmouse)-_root.knoppen._x)/6;

Zal wel gewoon zoiets zijn :)...

Verwijderd

Misschien dat je trouwes hier iets nuttigs vindt :)...

• GeniusDex
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-06 13:24

GeniusDex

Thumbs up for insanity!

Ik zit altijd maar te kijken hoe ze die mooie dingen maken, maar snap nix van ActionScript.
Waar kan ik een tutor vinden?

Please guys, I'm trying to troll here.
If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.

Verwijderd

Op zondag 07 april 2002 20:34 schreef GeniusDex het volgende:
Ik zit altijd maar te kijken hoe ze die mooie dingen maken, maar snap nix van ActionScript.
Waar kan ik een tutor vinden?
http://flash.pagina.nl

Verwijderd

Topicstarter
Niet echt een antwoord nog.

Verwijderd

Op zondag 07 april 2002 20:59 schreef gang-ster het volgende:
Niet echt een antwoord nog.
Wat had je dan verwacht? Je geeft niet eens een stuk code, maar je verwacht wel een antwoord dat precies op maat is?

En waar kun je variabelen en constanten definieren? Nou, praktisch overal, maar het ligt aan de scope waar je het kunt gebruiken. Een variabele die je in een functie definieert met var variabele is nooit buiten de functie bereibaar.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb toch een link naar het script gegeven?

Verwijderd

Download <span style="color: red;">( meld je eerst aan om te kunnen downloaden! )</span>

Ik ga me echt niet ergens registreren om even een scriptje voor iemand anders te bekijken. Het is handiger als je hier het relevante stukje post.

Verwijderd

Beetje zinloos dit topic, ik heb al de formule voor de delay gegeven:
code:
1
2
3
4
5
6
// targetx is x positie waar mc naartoe moet;
// friction is snelheid waarmee hij tweened;

onClipEvent(enterFrame){
_x+=(targetx-_x)/friction;
}

En wat is,
waar kun je variablen en constanten definieren (dus een hele lijst met mogelijkheden zou ik willen hebben). Je kunt nat. zeggen: waarde=5; en var waarde=5;, maar waar kan het dus nog meer.
nou voor vage vraag. leer dan meer van Flash, kunt globaal en lokaal definieren, kunt aansturen via _root.variabele, _level.variabele, this.variabele, _parent.variabele

Als die nou nog geen antwoord is op je vraag dan, no offence, maar leer dan eerst meer van Flash...

Verwijderd

Topicstarter
Het staat dus niet in het actionscript. Dat is het probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Naja, als je het nog weet post je het maar en anders probeer ik zelf nog wel een nieuw script te schrijven.

Verwijderd

Quote uit de W&G FAQ:
Wees niet alleen duidelijk, maar ook nog eens enthousiast! Anderen zullen bereid zijn je te helpen als je laat je laat merken dat je al flink bezig bent geweest, en bereid bent om zelf nog wat te klussen om er iets van te leren.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.