• BurningSheep
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-12-2024
Zoals bekend is er een probleem met geluid op iPAQ apparaten onder PocketPC, maar bij mij wordt het niet verholpen met het installeren van deze update SP20430

Ik heb dus rom versie 2.14 en alles gedaan zoals op die pagina, maar het geluid is nog steeds niet goed. Meteen installeren van die drivers na een harde set helpt ook niets :(

Weet iemand misschien wat ik nog kan proberen? (behalve terugzetten van PocketPC natuurlijk)

• pietervl
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:27
Ik hoor wel van meer mensen dat de fix niet werkt.
Zelf heb ik ook Pocket PC 2002 op mijn iPAQ en de fix geïnstalled.

Bij mij is het wel over, alhoewel sommige geluiden gewoon uit zichzelf een soort irri plonk laten horen (ik bedoel dat het gewoon irri geluidjes zijn). Ik hoor daarom soms niet het verschil met voor en na de fix, maar bij andere geluiden klinken nu wel beter als voorheen.

Het probleem van die irri plonk schijnt te zitten in de copyright- of extra info die mee wordt gegeven aan de wavjes (net zoals mp3'tjes id3-tags hebben). Pocket PC 2002 speelt dit ook af maar dan dus als een soort irri plonk omdat het natuurlijk data is en geen geluid. Het schijnt dan te helpen als je alle geluidjes vervangt door eigen geluidjes die niet zulke info bevatten, maar heb het zelf nooit uitgetest. Dat kan je dus evt proberen.