[XP] Cdromspeler kwijt

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik heb gezocht op got/microsoft maar kon niets over dit onderwerp vinden: Sinds een week ben ik een van de twee cdromspelers "kwijt" in windows. In de bios en in het info-scherm tijdens het opstarten ziet de computer mijn cdromspeler nog wel, maar in windows ziet ie nog maar 1 cdromspeler, de andere is hij kwijt. Aan kabels/jumpers ligt het niet, de cdromspeler doet het ook niet met een andere, werkende kabel, de jumpers staan goed (op primary slave). Hem op secundary master zetten hielp ook niet. (zoals je kunt zien in mijn sig heb ik een raid systeem, en kan de cdromspelers dus apart aansluiten). Ik heb alle drivers opnieuw geïnstalleerd (via/drivers moederbord) en alle updates die momenteel beschikbaar zijn, maar mijn cdromspeler lijkt wel verdwenen. :'( De cdromspeler zelf is overigens ook niet kapot, in een andere pc doet hij het prima.

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

ik had iets soortgelijks vorige week. Ik had mijn stuurtje (trust force feedback blablabla) er eens opgezet. Kon hier geen drivers voor vinden, dus zelf maar wat aangeklooid. Werkte prima. Maar toen ik mijn computer opnieuw opstartte zag ie geen van mijn cd rom spelers meer (LiteOn cdrom speler en LiteOn brander) stuurtje er weer afgegooid en probleem was opgelost. Misschien dat jij ook nieuwe hardware hebt geinstalleerd, dat het daardoor komt ?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Irby
  • Nu online
Ik heb niets nieuws geïnstalleerd, op 3 casefans en een cpucooler na, maar dat heeft geen invloed op windows lijkt me. En deze dingen eruit halen lijkt me niet zo'n goed idee (tenminste, de cpucooler dan ;))
Deze casefans zaten er trouwens al een week of 2 in voordat dit probleem ontstond, ik weet het nu ook niet meer :?

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-05 09:26

pistole

Frutter

heb je al in computer management en device manager gekeken of ie daar nog zichtbaar is?

Ik frut, dus ik epibreer

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-05 16:53

Beaves

Usque ad Finem

Heb je misschien Nero recentelijk geinstalleerd? Want ik meen me te herinderen dat Nero 5.5.x onder WinXP ervoor kon zorgen dat de CD-ROM spelers binnen Windows ineens weg waren.

Misschien heb jij daar ook last van. :?

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

IK had het ook...

Wat ik heb gedaan ff in mijn BIOS, PRIM. & SEC. master en slave kanaal aangezet ook in XP zelf bij je Devices...
Als dat nog niet werkt, je PRIM. en SEC. IDe kanaal ff verwijderen en opnieuw laten detecten... Was onwijs gekut maar uiteindelijk ging het weer werken... heb dit echt 80miljoen keer gedaan... Was na een BIOS update

• Irby
  • Nu online
Nou, in eerste instantie stonden de primary en secundary controllers niet bij device manager, nu, na tig keer opnieuw opstarten en uninstalleren en installeren staan die er weer wel, (alleen de primary, de secundary heb ik ff uitgeschakeld wegens het volgende) Nu heeft windows weer een nieuw probleem bedacht: mijn primary en secundary controllers conflicteren met mijn scsi/raid controller, oftwel mijn raid-controller. Oplossing van windows: schakel een van beide apparaten uit, zodat het probleem is opgelost |:( Ik heb geprobeerd de scsi uit te zetten, maar toen zag windows geen enkele cdromspeler meer :'(
Nero staat niet op mijn pc, de writer zit in de "server" binnen ons netwerk, en dat ben ik niet.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:15

St@m

@ Your Service

heb je een apparaat aangesloten op de com1? Dat kan nmlk ook nog weleens een probleem zijn. Zo ja, zet hem eens op com2 misschien is je probleem dan opgelost.
(misschien ook een idee voor kamstra?)

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Op zondag 07 april 2002 21:10 schreef St@m het volgende:
heb je een apparaat aangesloten op de com1? Dat kan nmlk ook nog weleens een probleem zijn. Zo ja, zet hem eens op com2 misschien is je probleem dan opgelost.
(misschien ook een idee voor kamstra?)
Hmm, com1 is idd wel bezet....zal t morgen eens proberen, misschien heeft t effect :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Irby
  • Nu online
Ik vrees dat ik geen apparaten op com 1 of 2 heb.

Verwijderd

Wat ik vergeten te zeggen was... ik fixte wel elke keer het probleem maar moest elke keer weer mijn IDE kanalen wissen....

Wat uiteindelijk alles fixte was ff mijn IRQ's goed instellen... kijk dus ff bij SYSTEM INFO... kijk welke IRQ's nu gebruikt worden... en Geef daarna in je BIOS ff weer welk SLOT welke IRQ krijgt

• Irby
  • Nu online
Ik ben er nu achter welk programma er verantwoordelijk voor is: idetool van via
Toen ik dat opende kon ik instellingen veranderen van beide cdromspelers; de 24 speed stond op multiword 2 :? dus die heb ik op pio 3 gezet, en overnieuw opgestart, maar nu heb ik geen enkele cdromspeler meer :'(
Als ik nu idetool wil openen krijg ik de foutmelding Query registry content failed.
Please contact with manufacturer !!
Weet iemand hoe ik de wijzigingen die idetool maakt ongedaan kan maken? Overnieuw idetool/via-drivers installeren heb ik al geprobeerd.

Verwijderd

"Oplossing voor verdwenen CDrom stations":
Ik heb dit probleem gehad met winXP maar het zal waarschijnlijk in win2000 hetzelfde zijn.

Ik had dus het probleem dat na de installatie van Nero m'n CDrom en brander station weg waren in windows verkenner en in nero.

Ik had nieuwe aspi drivers geinstalleerd maar dit werkte niet, ook een nieuwe versie van nero werkte niet.
Toen had ik de volgende oplossing hier op het forum gelezen:

Open regedit:
1. Ga naar: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
2. Verwijder de upperfilter en de lowerfilter
3. Reboot

Maar na dit uitgevoerd te hebben deden ze het nog niet. (bij mij stond er trouwens alleen een lowerfilter).

De oplossing bij mij was dat ik niet alleen bij ControlSet001 die filters verwijderd heb maar ook bij ControlSet002 ControlSet003
Dus hetzelfe pad in regedit maar je moet ipv ControlSet001 dus 002 en 003 kiezen.

Dus als je cdrom en brander het niet doen (niet zichtbaar in windows) probeer dit eens.

• Diaboluzzz
  • Laatst online: 25-04-2025

Diaboluzzz

Dreikwarter !

ik ben me dvd-rom kwijt :(

hij doet het wel maar hij is niet meer zichtbaar

http://www.NUiPhone.nl/

• Irby
  • Nu online
Ik heb helemaal geen upper/lowerfilters in mijn register staan, tenminste, niet voor de cd/dvdroms, zie het plaatje, voor controlset 002 is dit netzo :'(

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2943981982

Sorry voor de grootte, maar anders is het niet te lezen

• Diaboluzzz

Diaboluzzz

Dreikwarter !

en ik heb mn upper en lower levels verwijderd en nu worden beide dvd/cd-rw speler niet meer herkent :( :(

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-05 10:03
Heb ik ook eens gehad :)
En mijn oplossing was toen (serieus) onder een draaiende XP de stekker uit de wcd te trekken :+

• Irby
  • Nu online
[schopmodus]ik heb dit probleem dus nogsteeds (heb de computer een week niet aangehad door een verbouwing, ik vreesde al dat alles vastgeroest was) weet iemand een oplossing? Ik zie dat iemand anders ook zo'n probleem heeft; geen upper/lowerfilters en dus ook geen cdrom/dvd speler [/schopmodus]

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 20:44 schreef hccer het volgende:
[schopmodus]ik heb dit probleem dus nogsteeds (heb de computer een week niet aangehad door een verbouwing, ik vreesde al dat alles vastgeroest was) weet iemand een oplossing? Ik zie dat iemand anders ook zo'n probleem heeft; geen upper/lowerfilters en dus ook geen cdrom/dvd speler [/schopmodus]
VIA IDE Tool Wegflikkeren (Yep, hebbie niet nodig)

Klopt alles bij Systeemeigenschappen?
- IDE Drivers goed geinstalled (Laat windows anders ff de beste drivers zoeken)
- Staan je cdromspelers er wel en zo ja staat er een foutmelding en zo ja welke :P

Kort samengevat:
Het is een driver probleem!

• Diaboluzzz

Diaboluzzz

Dreikwarter !

nou sorry dat ik het zeg hoor maar:

ik heb nu alles opgevolgd wat jullie zeggen en mijn dvd-rom speler (NEC) en mijn sony brander zijn alle twee nu weg!

ze zijn er nog int managment maar worden niet meer herkend bij de gewone toepassingen. (de ellende begon idd na de install van easy cd creator 5.5 :? (nouja nieuwste versie)

mijn dvd is nu niet meer autorun en weigert dvd's te spelen en mn sony brander brand helemaal niks meer (deed hij nog wel (alleen cd'r) totdat ik die upper en lower filters verwijderde. nu staat er onderin een rode cirkel met streep door het brander logo'tje met:"geen ondersteunend station |:( "

heeluuuppp.. :'(

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Primaire en secundaire IDE controllers verwijderen en vervolgens Windows opnieuw opstarten... Is een optie die vaak uitkomst bied.

-> Configuratiescherm
-> Systeem
-> Hardware
-> Apparaatbeheer
-> IDE ATA/ATAPI controllers verwijderen.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Irby
  • Nu online
Eindelijk heb ik ze allebei weer; ik startte windows op en ik hoorde mijn cdromspelers opstijgen *D
Ik heb het volgende gedaan: Eerst ide-tool eraf gegooid, dat komt er nooit meer op, daarna via regcleaner en regedit alle verwijzingen van ide-tool eruit gegooid, toen mijn ide/atapi/scsi (van de raid controller) drivers gedeïnstalleerd, overnieuw opgestart en voilà, everything is working again *D Allemaal, hartstikke bedankt.

Verwijderd

En weer een gevecht tegen widows gewonnen :P

Verwijderd

Je moet idd alleen ControlSet doen, dus zonder 001 enz. Daarna je Primary en Seconadry IDE wegpleuren en reboot! Klaar ben je! :7

• Irby
  • Nu online
Hmm, deze vraag heb ik 2 jaar geleden gesteld :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

:)
Dan gok ik dt je probleem al opgelost is :)
Om te voorkomen dat mensen nog allerlei vragen gaan stellen aan je, ga ik dit topic in ieder geval sluiten :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.