[jsp] werken met een database.

Pagina: 1
Acties:

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 11:38
Ik zou een webapplicatie willen maken in jsp, waar gebruikers op kunnen aanloggen om tekstboodschappen achter te laten(een soort forum eigenlijk). Nu weet ik niet hoe ik deze boodschappen moet bijhouden in een databank. Zijn dit gewoon tekstvelden met bv: char 200 ? Of moeten deze boodschappen bijgehouden worden in een bestand?

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Ik snap je vraag niet helemaal, je kunt een tabel maken met
> id
> message

en daar de berichten in plaatsen.

Voor de koppeling naar een database vanuit java heb je JDBC nodig.

• jos707
Stel dat een gebruiker een tekst achter kan laten tot 10000 karakters moet ik dan in de databank(mysql)van veld message
een char maken van 10000 of isdat niet echt efficient en zijn er dan misschien betere manieren om (lange) teksten + eventueel foto's bij te houden. Hoe doet bv tweakers.net het om de nieuwspostings bij te houden.

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Voor lange stukken tekst kun je TEXT gebruiken.

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Een database is gemaakt voor text, niet voor binaire data. Zoals Onno zegt, gewoon een Text als veldsoort instellen

• jos707
Ok, dankje voor de hulp,ik ga het eens proberen met de veldnamen als text te maken. Kan iemand mij vertellen hoe de nieuwspostings van tweakers.net worden bijgehouden samen met de foto's. Isdat in de database de nieuwspost met een link naar een server waar de foto's staan?

Verwijderd

Voor veld-typen in MySQL kan je op www.mysql.com kijken, bij documentation, lees dat eens == leerzaam.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Om precies te zijn en je iets verder op weg te helpen:

http://www.mysql.com/documentation/mysql/bychapter/manual_Reference.html#Column_types

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 05:13
Op zondag 07 april 2002 22:04 schreef jos707 het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe de nieuwspostings van tweakers.net worden bijgehouden samen met de foto's. Isdat in de database de nieuwspost met een link naar een server waar de foto's staan?
Het lijkt me niet dat de foto's in een database bijgehouden worden. Dat is namelijk niet echt efficiënt. (Daar zijn al eerder threads over geweest)
Pagina: 1