Hoe maak ik mijn pc VPN toegankelijk?

Pagina: 1
Acties:

• gerdesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-01-2025

gerdesign

Pluk een roos, Tweak de dag!

Topicstarter
Ik heb adsl (getweaked modem) en wil graag dat mensen een VPN verbinding NAAR MIJ kunnen maken!

Wat, waar, hoe moet ik dat instellen?

Mijn OS: Windows XP

PS:Ik zit in een netwerk, kan het dan nog?

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:24

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik ben er zelf ook niet helemaal een ster in, want ben me er nog volledig op aan het oriënteren.

Ik dacht dat je een RAS (Remote Access Server) moet draaien. Aangezien je WinXP hebt, denk ik dat je dat niet gaat lukken, tenzij je "advanced server" hebt draaien.

Ik zeg nogmaals dat ik het best vaut zou kunnen hebben, maar volgens mij klopt mijn verhaal.

20*350ZO45°

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Op zondag 07 april 2002 20:36 schreef Richard het volgende:
Ik ben er zelf ook niet helemaal een ster in, want ben me er nog volledig op aan het oriënteren.

Ik dacht dat je een RAS (Remote Access Server) moet draaien. Aangezien je WinXP hebt, denk ik dat je dat niet gaat lukken, tenzij je "advanced server" hebt draaien.

Ik zeg nogmaals dat ik het best vaut zou kunnen hebben, maar volgens mij klopt mijn verhaal.
Jouw verhaal klopt hoor.

Maar winXP advanced server bestaat niet.
Win2k advanced server wel. ;)

Probleem is nog wel dat ie achter NAT zit.
Dan moet je router het wel ondersteunen (IP protocol 47).

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Poiter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 14:54
Gaat prima hoor met XP. Nieuwe connectie maken -> advanced connection -> accept incoming connections -> kies device (of voor lan kies niks) -> allow virtual private connections -> kies users -> kies protocols -> finish.

Voor je NAT moet je inderdaad wel poort 1723 TCP en ip-protocol 47 kunnen doormappen.

edit:
bij tcp/ip settings kun je nog speciale instellingen regelen, o.a. ip-adres range dat gebruikt wordt voor de vpn

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Op zondag 07 april 2002 20:51 schreef Poiter het volgende:
Gaat prima hoor met XP. Nieuwe connectie maken -> advanced connection -> accept incoming connections -> kies device (of voor lan kies niks) -> allow virtual private connections -> kies users -> kies protocols -> finish.

Voor je NAT moet je inderdaad wel poort 1723 TCP en ip-protocol 47 kunnen doormappen.

edit:
bij tcp/ip settings kun je nog speciale instellingen regelen, o.a. ip-adres range dat gebruikt wordt voor de vpn
Ah ik wist niet dat XP wel een inbel service had (ik gebruik XP dan ook niet).
Weten we nu ook al weer. :Y)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• gerdesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-01-2025

gerdesign

Pluk een roos, Tweak de dag!

Topicstarter
Oke helemaal goed mensen, wij danken u!

Gauw proberen
Pagina: 1