Dual Pentium III

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hallo,

Ik wil graag mijn Pentium III systeem upgraden door er een dual P3 mobo en nog een p3 cpu bij te plaatsen. Ik had daarover de volgende vragen :

- Heeft het nut? (Ik doe vooral gamen en internetten)
- Hoeveel sneller wordt je systeem ervan?
- Kan je ook nog overclocken?
- Moet je 2 dezelfde cpu's hebben?
- Kan je ook tijdelijk één cpu van het mobo afhalen en het systeem vervolgens (na een verse install) met één cpu laten werken? (Op het dual-mobo)
- Kan m'n mobo wel 2 ThermalTake Dragon Orb III's aan (zonder dat de boel doormidden breekt >:) )

Bij LAN-Parties zal deze pc ook wel eens (om de 2/3maanden) als server worden gebruikt.
De search gaf maar 2 resultaten bij het zoeken naar "Dual Pentium III" :'(

T.net gallery | V&A ads

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 23:13

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find]dual p3[/url]
oeps

doe dual p3

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Verwijderd

nee

nauwelijks

niet echt

yep

- Kan je ook tijdelijk één cpu van het mobo afhalen en het systeem vervolgens (na een verse install) met één cpu laten werken? (Op het dual-mobo)

meestal wel

- Kan m'n mobo wel 2 ThermalTake Dragon Orb III's aan (zonder dat de boel doormidden breekt >:) )

why not ?

en je kan beter een snelle p4 kopen

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zondag 07 april 2002 17:42 schreef Juniorrules het volgende:
Hallo,

Ik wil graag mijn Pentium III systeem upgraden door er een dual P3 mobo en nog een p3 cpu bij te plaatsen. Ik had daarover de volgende vragen :

nee, dat maakt (bijna) niks uit.
zie boven
jawel
jah
volgens mij wel
dat weet ik niet
Bij LAN-Parties zal deze pc ook wel eens (om de 2/3maanden) als server worden gebruikt.
welke game's/hoeveel users?
De search gaf maar 2 resultaten bij het zoeken naar "Dual Pentium III" :'(
kortom: zonde van het geld

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:14

DarkSide

theres no place like ::1

Dual systemen werken alleen op OSen die dat ondersteunen.
Dat zijn de NT based ossen en linux.
Windows 9x ondersteunt het niet.

verder moeten de applicaties het ook ondersteunen.
Zoals Photoshop. Spellen ondersteunen het voorals nog niet. (behalve Q3 die heeft er een patch voor)

Het is voor systemen die het ondersteunen wel sneller.
Reken echter op MAX 70 % extra power

Je kan verder wel 1 cpu draaien op een dual bord.

En de cpu's moeten dezelfde snelheid en specs hebben.
Liefst zelfde stepping ooknog

Maar ik denk dat het zonde van je geld is omdat je er niet veel mee opschiet.

Zie dat ik te laat ben.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Programma's hoeven niet geschreven te zijn voor een dual systeem, als je OS het ondersteund worden processen verdeeld over de processoren. Maar voor een beetje spelletjes spelen en rondhangen op internet heeft het weinig nut...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Voor spellen maakt het niets uit. Een spel draait op 1CPU. Je OS zal dan op die andere CPU gaan draaien zodat het systeem tijdens het spelen beschikbaar blijft voor andere applicaties. Nu je probleem: welke applicaties wil je tegelijk draaien met een potje UT? Je bent toch druk aan't fraggen, waarom zou je dan nog gelijktijdig gaan internetten?

Ik draai zelf een Dual P133 als server met Linux, en ik kan je met zekerheid zeggen: voor zoiets is de winst sowieso 90%. Vooral bij het compileren met meerdere threads is een dual-systeem heel erg lekker :)

Voor een huis-tuin-en-keuken PC is Dual helemaal niet interessant.

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik gebruik Windhoos XP Professional. Dus op die LAN's als ik Counter-Strike/Quake III/C&C Renegade host heeft het wel nu? :? (Windows gaat btw. ook niet zo gek rap nu, dus een verbetering van 50% zo zeer welkom zijn :) )

T.net gallery | V&A ads

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Search even :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.