Hallo .. Mijn monitor wil niet aan. Alle kabels zitten goed. Als ik de pc opstart en monitor aanzet gaat ie na 3 sec weer op standby. Het is een packard bell. Wie weet waar 't aan kan liggen ?
Doe eerst de monitor is aan en daarna de computer, wat gebeurd er dan?
Weet je zeker dat de computer wel doorstart?.
Do as I say, don't do as I do.
Ik doe eerst m'n monitor aan daarna systeem. Pc loopt normaal alleen monitor gaat steeds op standby.
Start je pc wel op dan? Hoor je de noemale piepjes, hoor je de hd retelen en hoor je het windows opstartgeluid?
Ja, alles werkt! Alleen de monitor niet
Eerst de pc aan en dan na 2 of 3 seconden de monitor.
Hoe weet je dat de PC wel doorstart? Je kunt het niet zien, dan zal je het dus moeten horenOp zondag 07 april 2002 18:51 schreef Tony_Montana het volgende:
Ik doe eerst m'n monitor aan daarna systeem. Pc loopt normaal alleen monitor gaat steeds op standby.
Hier word dus aldoor al naar gevraagd, maar je geeft er geen antwoord op.
De vraag is: Waaraan merk je dat de PC wel doorstart?
Was het voorheen ook al? en is dit ineens gekomen? ga na wat je de laatste tijd geinstalleerd hebt of wat dan ook.
Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)
De pc loopt gewoon door want dat hoor ik. Alleen de monitor wil maar niet aan.
dan zijn er 2 mogelijkheden.. of videokaart of monitor R.I.P. 
Hang er eens een werkende monitor aan om dat uit te zoeken
3 mogelijkheden trouwens.. ook je agp-poort zou nog kapot kunnen zijn..
Hang er eens een werkende monitor aan om dat uit te zoeken
3 mogelijkheden trouwens.. ook je agp-poort zou nog kapot kunnen zijn..
edit:
je webicon staat nog bij geocities gehost.. dus dat is alleen maar een kruisje
je webicon staat nog bij geocities gehost.. dus dat is alleen maar een kruisje
Verwijderd
Lastig probleem. Maar er is hoop, ik heb zelf ook nog een PB monitor staan hier en ik heb het probleem een paar keer gehad. Alle keren bleek het niet aan de monitor te liggen maar aan een windows probleem. Check wat je lately hebt geinstalleerd en wat er met drivers is gebeurd. Het is een beetje radicaal maar ik weet zeker dat bij een nieuwe install je monitor weer goed werkt. Nieuwe videokaart drivers? Overclock? Bij mij was dus 2 keer niets kapot.
Dat heb ik ook eens gehad, toen was de voeding van me monitor niet helemaal 100% meer. Ik weet niet of dat het bij jou ook is, maar anders moet je hem laten repareren ben ik bang.
edit:
dat was dan wel een ADI
dat was dan wel een ADI
Verwijderd
Ik heb dat probleem ook een aantal keren gehad, toen bleek dat het geheugen niet helemaal goed erin zat. Normaal zou ie dan moeten piepen, maar dat deed ie bij mij toen ook niet.
Druk je geheugen eens goed aan en start em dan nog eens op...
Druk je geheugen eens goed aan en start em dan nog eens op...
AGP? Haal die kaart er ff uit en opnieuw erin. Maar meestal piept ie als die niet goed zit.
Ik zou zeggen ff een ander beeldscherm erop om te kijken of de PC (videokaart) het wel doet. Schermen gaan ook wel eens 'uit' en naar standby als de 'refresh rate' te hoog staat (of verkeerd), maar dan zie je je PC wel opstarten. En hang je schermpje ff aan een ander systeem, weet je ook wat meer.
Ik zou zeggen ff een ander beeldscherm erop om te kijken of de PC (videokaart) het wel doet. Schermen gaan ook wel eens 'uit' en naar standby als de 'refresh rate' te hoog staat (of verkeerd), maar dan zie je je PC wel opstarten. En hang je schermpje ff aan een ander systeem, weet je ook wat meer.
Heb je de videokaart ingesteld om auto te slapen na zoveel tijd ?
heb ik ook gedaan, na 15 min gaat ie op standby en mijn monitor ook. vervolgens wilt ie niet meer wakker worden. kreng
heb ik ook gedaan, na 15 min gaat ie op standby en mijn monitor ook. vervolgens wilt ie niet meer wakker worden. kreng
dikzak
Alles zit wel goed. Videokaart geheugen enzo.. Enige wat ik heb gedaan voordat ie zo raar deed was ff een netwerkkaartje installeren.
Verwijderd
De kans is groot dat de monitor kapot is heb ik 3 weken geleden ook gehad maarja garantie
, heb al een nieuwe.
Ja, is echt je monitor dan. Heb het ook, moet dan eerst een paar keer resetten of een tijdje wachten met opnieuw opstarten. Buren waren 2 weken op vakantie en had toen hun monitor geleend. In die tijd geen 1 probleem gehad.
Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400
Verwijderd
Trek ff van alle dingen de stekker eruit, had ik ook als het goe dis moet hij daarna weer werken
Verwijderd
Had mijn vader dit weekend ook. ff De videokaart eruit halen, slot ff schoonmaken kaart er weer in, schoefje goed aandraaien, checken of alles goed recht zit, stekker er GOED RECHT opdraaien (Echt ff goed controleren) en computer weer opstarten. Hielp bij m'n pa z'n compu.
Succes
Succes
Hier ook eenzelfde probleem gehad met een CTX monitor. Na veel uitproberen met de pc (ander geheugen, videokaart, andere pc, andere monitor kabel, etc...) kwamen we tot de conclusie dat het toch waarschijnlijk aan de monitor lag. Opgestuurd naar fabrikant, en na een aantal weekjes kwam ie weer fixed terug, bleek een kapot relay te zijn geweest.
Sinds een paar maandjes is die monitor overigens definitief uit dienst, aangezien er een paar rookpluimpjes uit kwamen.
Sinds een paar maandjes is die monitor overigens definitief uit dienst, aangezien er een paar rookpluimpjes uit kwamen.
[18:54] <Prammenhanger> |HunterPro|eet
[18:55] <Prammenhanger> lijkt best op
[18:55] <Prammenhanger> |HunterProFeet
als je de kabel er uit trekt (daarna aan doen) krijg je dan een "NO SIGNAL" op scherm? zo ja.. brobeer eens de standby optie uit te schakeken
..anders issie waarschijnlijk RIP
Ja maar doen niet alle schermen. Zelfde als menu. Sommige kun je niks mee als ze geen signaal krijgen of in standby 'moeten' van e PC.Op maandag 08 april 2002 09:59 schreef ThaHandy het volgende:
als je de kabel er uit trekt (daarna aan doen) krijg je dan een "NO SIGNAL" op scherm? zo ja.. brobeer eens de standby optie uit te schakeken
Beste is gewoon even aan een andere PC hangen, weet je het direct.
Heb je de monitor niet op een te hoge resolutie of refreshrate ingesteld die hij niet ondersteund?
Als je dat namelijk doet wil hij zichzelf tijden het booten wel eens uitschakelen zoda windows hem op die resolutie wil zetten.
De enige manier om dat te verhelpen is de resolutie terug te draaien in de veilige modus.
Als je dat namelijk doet wil hij zichzelf tijden het booten wel eens uitschakelen zoda windows hem op die resolutie wil zetten.
De enige manier om dat te verhelpen is de resolutie terug te draaien in de veilige modus.
Ik heb helemaal niks veranderd met de monitor instellingen of wat dan ook. Heb alle kabels eruit gehaald en weer ingedaan. Alles zit goed. En als ik de videokaartkabel uit haal krijg ik een "no signal" berichtje. Dat is ook 't enige wat ie doet.
Als je die netwerkkaart er dan uithaalt.. helpt dat niets?
en hang gewoon voor de zekerhoud die monitor ff aan een andere pc
en hang gewoon voor de zekerhoud die monitor ff aan een andere pc
Yup netwerkkaart ligt eruit. En ik heb geen 2e monitor thuis.. Dus daar moet ik ff'tjes mee wachten. Maar kan 't nie aan iets anders liggen ? (bedankt voor de reacties mensen)
Ik heb soms het zelfd probleem
ik heb een nieuwe fujitsu/siemens en GF3 ti200, soms moet ik gewoon ff aan alle kabels rotzooien om wat op m'n scherm te krijgen...
Athlon xp2800+ / Abit NF-7 / 512 mb dual channel MDT DDR400 / Club3D 9700pro / Samsung 52x24x52 / Samsung DVD 16x48 / Hitachi 82.3 GB 7200 rpm / Maxtor 61.4 GB 7200 rpm / Philips Seismic Edge 5.1 / Logitech z-560 / Q-tec 6051MD
Verwijderd
Wat voor aansluiting gebruik je ?
Bij BNC zijn de V en de H sync verkeerd aangesloten
Bij Sub-D is de Kabel of de Monitor kaduk.
Bij BNC zijn de V en de H sync verkeerd aangesloten
Bij Sub-D is de Kabel of de Monitor kaduk.
Jongens m'n pc doet 't weer!! Ik heb alles eruit gehaald en weer opnieuw gedaan. Best vaag dat ie 't nu wel weer doet. Bedankt nog iedereen!
Pagina: 1