Toon posts:

[Mandrake 8.1] Radeon 8500 troubles

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of er goede radeon drivers te downloaden zijn voor linux?
Want als ik naar Mandrake Controlecentrum - beeldscherm ga en dan de Ati radeon drivers selecteer, dan wilt ie ze niet installeren.
Dan stelt ie ze telksens automatisch weer in op 3Dlabs - Oxygen drivers, en hier werkt linux nogal langzaam mee en maar op 60Hz, dat werkt niet echt prettig dus.
Weet iemand hoe ik die radeon drivers kan installeren?

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:01

_nethack

We're all MAD here

Ik weet niet hoe het precies in elkaar zit bij Mandrake, maar je moet in indergeval minimaal XFree86 versie 4.2.0 hebben, anders ondersteund de radeon driver de 8500 niet.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 april 2002 18:02 schreef Operations het volgende:
Ik weet niet hoe het precies in elkaar zit bij Mandrake, maar je moet in indergeval minimaal XFree86 versie 4.2.0 hebben, anders ondersteund de radeon driver de 8500 niet.
Ja klopt, ik weet niet precies welke Xfree versie ik heb, maar ik d8 ergens gelezen te hebben dat de versie in mandrake 8.1 nieuw genoeg is voor de Radeon 8500.

Heeft het mischien te maken dat ik een hercules 8500 heb, dat ie het daarom niet goed doet?

Verwijderd

Als ik jou was zou ik Mandrake 8.2 gebruiken. Die heeft XFree86 4.2.0 en kernel 2.4.18.
Als je de nieuwste hardware hebt wil je ook de nieuwste drivers lijkt me.
Ik vraag me af of er vorig jaar zomer/najaar al wel goede drivers waren voor de Radeon 8500.

Verwijderd

Topicstarter
hm.. blijkbaar heeft Mandrake 8.1 dus een oudere versie van XFree86 4.2.0, ik zal wel ff kijken of ik aan Mandrake 8.2 kan komen.
Want dit vind ik best wel vervelend werken, scrollen gaat heel erg langzaam in mozila, en 60Hz gaat zeer aan me ogen na een tijdje ;(

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Lijkt me een goed plan... overigens hoef je op snelle 3D prestaties niet te rekenen met radeon kaarten, snelle linuxdrivers, zoals voor nVidia kaarten, zijn er vooralsnog niet.
* Jordi schopt ATI

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1