Toon posts:

Pinnetje v. mobo afgebroken!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Fijn is dat, zit rustig in m'n kamer terwijl mijn compu een dvd'tje aan het rippen is, hoor ik ineens iets vallen (en vervolgens heel erg stinken). Er is dus een pinnetje van de socket afgebroken waar mijn koeler mee vast ZAT.
Heeft er iemand creatieve ideeën om dit zo goedkoop mogelijk op te lossen?
Dacht zelf aan een nieuwe processor :? en een koeler die niet het middelste pinnetje van m'n mobo gebruikt (welke?)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat heb je aan een nieuwe processor als de aansluting voor de koeler kapot is :? (mobo)

Ik weet wel dat op de meeste mobo's 2 aansluitingen zitten voor een koeler, er is namenljk ook een andere aansluiting dan een rechte horiontale. Je kan kijken of je aan zo'n aansluiting kan komen maar ik heb er in mijn leven maar 1x eentje gezien en dat was er eentje in der tijd van de Socket 7 Processors :{

Verwijderd

Op zondag 07 april 2002 17:19 schreef Aikeleer het volgende:
Wat heb je aan een nieuwe processor als de aansluting voor de koeler kapot is :?
hmmz, het is toch anders dan ik dacht :+

• Laurent
  • Niet online
Op zondag 07 april 2002 17:21 schreef ByMeSDy het volgende:

[..]

volgens mij is alleen de middelste aansluiting kaduk. Gewoon ff naar de pc boer, er zijn wel koelers die die aansluiting niet gebruiken. En je kan ook een koeler kopen die je met 4 schroeven in je mobo vastschroeft
Een koeling die je vast schroeft? Hm, dat is weer eens wat nieuws :Y).

Btw, over jouw stukje, zie mijn eerdere edit :)

Verwijderd

Op zondag 07 april 2002 17:21 schreef Aikeleer het volgende:

[..]

Een koeling die je vastschroeft? Hm, da's weer 's wat nieuws :Y).

Btw, over jouw stukje, zie mijn eerdere edit :)
zie nu mijn edit :). Ik ben nu ff iets beters aan het verzinnen ;)

edit : Ik heb niets beters kunnen verzinnen helaas ;(. Dat een nieuwe processor geen zin heeft staat wel vast. Ik weet ook niet hoe je het anders dan Aikeleer zegt zou kunnen oplossen, en idd heb ik dat type ook alleen maar in socket 7 gezien.. Of was het nu socket 5 :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap het probleem van die nieuwe processor niet zo. Als ik veel geld uit zou willen geven zou ik toch gewoon een Swiftech 462 of een alpha 8045 kunnen kopen die met vier schroeven op m'n mobo vastgezet wordt?

Verwijderd

als je niet wilt oc-en

die spire orbs hebben ook een andere aansluiting die gebruikt maakt van de 2 buitenste aansluitingen ipv de middelste

Verwijderd

Op zondag 07 april 2002 17:38 schreef rogier271 het volgende:
Ik snap het probleem van die nieuwe processor niet zo. Als ik veel geld uit zou willen geven zou ik toch gewoon een Swiftech 462 of een alpha 8045 kunnen kopen die met vier schroeven op m'n mobo vastgezet wordt?
dat dacht ik eerst ook, maar Aikeleer bracht me aan het twijfelen :P. Ik begrijp je vraag nu niet meer helemaal. Maar volgens mij heb je gelijk :).

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

ik zou garantie claimen :Y)

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:40

Xof

Als je die nog hebt zeker garantie vragen!
Tenminste als het een cooler is die niet te zwaar was.

Anders een nieuwe socket kopen? Ik weet niet hoe duur die is.

Verwijderd

Topicstarter
een nieuwe socket? en dan d'r op solderen zeker...

• Laurent
  • Niet online
Op zondag 07 april 2002 18:31 schreef rogier271 het volgende:
een nieuwe socket? en dan d'r op solderen zeker...
Dat zou dan wel moeten, een andere manier om een socket d'r op te doen is er niet en dit is de enige uitweg voor meneer :{

Verwijderd

Topicstarter
ja daaag, ga een week op m'n mobo solderen. Haal wel een nieuwe proc en een alpha pal 8045 ( 65,- in Duitsland :9~ )

Verwijderd

Vraagje: is die cooler niet op je kaarten geflikkerd? Dan heb je nog geluk bij een ongeluk gehad. :)

Maar het is natuurlijk niet normaal dat een cooler van een moederbord dondert. Dat zou gewoon niet mogen kunnen. |:(

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Geen enkele leverancier bij mij op het werk geeft op zo'n geval garantie.

Wordt allemaal afgedaan als "user-abuse"

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:29

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Mjah... balen...

ennuhm, ff over die cooler, met een beetje geluk heeft je mobo idd 4 gaatjes om de socket heen, koop een bijpassende cooler en je bent gered ;)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:30

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op zondag 07 april 2002 20:48 schreef Mr.Blonde het volgende:

smeerlappen die fabrikanten :(

/dev/null

• Laurent
  • Niet online
Op zondag 07 april 2002 20:44 schreef FirePower het volgende:
Vraagje: is die cooler niet op je kaarten geflikkerd? Dan heb je nog geluk bij een ongeluk gehad. :)

Maar het is natuurlijk niet normaal dat een cooler van een moederbord dondert. Dat zou gewoon niet mogen kunnen. |:(
Ik heb het ook wel eens eerder meegemaakt hoor, niet echt fijn want je kan totaal niets doen behalve dan garantie claimen en hopen dat ze het aannemen en dat laatste doen ze in de 8 van de 10 gevallen dus niet. Zoals al hierboven wordt gezegd verstaan de meeste fabrikanten dat gewoon onder vernieling door de gebruiker.

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:05

joker1977

Tweakert

Op zondag 07 april 2002 20:48 schreef Mr.Blonde het volgende:

Hier idem dito. En dat is niet terecht, IMHO. Ikzelf heb nu tweemaal meegemaakt dat een P4-koeler door zo'n goedkoop retension-mechanisme heen 'breekt'.. Ik heb dat toen creatief opgelost (voor een klant) door de koeler met zelftappers (ik weet het; gruwelijk!) vast te zetten. Tegenwoordig gebruiken wij P4-koelers die bij de Intel-boxed processoren zit en die zitten letterlijk als een huis aan het mobo vast :)

Ik moet zeggen dat ik in de vele, vele PC's die ik ge-assembleerd hebt (en dat zijn er echt heel veel :)) op basis van 'socket-moederborden' (S7, S370, S462) dat nog nooit gehad heb. Wel éénmaal met een halfzatte kop een koeler verkeerd om op een S370 bordje weten raggen (dus 180 graden gedraaid) en toen brak op de socket het lipje waar je de koeler achter hangt af.. Eigen schuld, dat was idd. een letterlijke user-abuse.

Overigens: * joker1977 weet dat dat laatste stom is, kom me dus niet vertellen dat ik een sukkel ben...
Pagina: 1